Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Omgevingsgeluiden opnemen in huis

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Frank
Gast





BerichtGeplaatst: Za Okt 13, 2012 2:23 pm    Onderwerp: Omgevingsgeluiden opnemen in huis Reageer met quote

Sinds ik in deze benedenwoning in een flat woon, heb ik last van mijn bovenbuurvrouw. Als zij en haar zoon er niet zijn, is het de hond die constant blaft.

Als ze thuis is, hoor ik vooral gedreun (het rennen van haar zoon door de woning), het laten vallen van spullen zorgt ook voor vervelende klappen. Het slaan met de deuren, ik hoor ze praten. Ik heb vaak het gevoel onder een créche te wonen. Ik leef op de klok van de buren, wordt constant geconfronteerd met hun leven en dat wil ik niet.

Uitslapen en slapen in het algemeen kan alleen met oordopjes (alpine), maar vaak genoeg breekt het geluid er door heen.

Een vriend van mij die in dezelfde flat woont herkent het probleem niet. Het lijkt dus niet aan de woning te liggen, maar echt aan de buren en het ontbreken van een ondervloer of een goede ondervloer. Of het ontbreken van een goede opvoeding / lak hebben aan.

Ik heb haar hier vaak over op aangesproken. Maar ook talloze keren aan de deur gestaan en dat er niet eens open werd gedaan. Als ik haar wel spreek antwoord ze vaak met ja. Maar doet ze nee.
De laatste keer dat ik de woningbouw er bij heb gehaald, escaleerde het bijna. Vond ze mijn gedrag achterbaks. En is het gezegde 'de pot verwijt de ketel' compleet van toepassing. Doet ze alsof ze van iets afweet, schuift ze de schuld af en valt er eigenlijk gewoon niet met haar te praten.

Mijn buurman hoort zijn buren ook totaal niet. Met andere woorden, het kan gewoon niet anders dan dat het aan haar ligt.

Nu ben ik er helemaal klaar mee en wil ik het anders aanpakken. Namelijk door een goede microfoon en opname apparatuur te installeren en alle geluiden in mijn woning op te nemen. Ik installeer daarbij ook een camera om te bewijzen dat het echt geen buitengeluiden zijn.

Nu ben ik benieuwd welke microfoon ik daarvoor het beste kan aanschaffen / huren.

Ik wil er voor zorgen dat een discussie niet mogelijk is. Dat er echt een probleem is, waar zij over mee moet denken / naar moet handelen. En dat als ze dat niet doet, er consequenties op staan.

Bedankt voor het meedenken
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Okt 13, 2012 6:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Waar wil je met je 'bewijs' naartoe? De woningbouwvereniging? Mochten zij er vatbaar voor zijn doet het er niet toe waarmee je opneemt. Je zou een laptop kunnen gebruiken met een normale microfoon. Juridisch zul je niets hebben aan eigen opnamen, mocht het zover komen.

Zoek op her forum eens naar de term 'Matron', die onderwerpen gaan hier vaak over.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Zo Okt 14, 2012 12:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Neem het op met een gewone microfoon, hoeft niks speciaals te zijn. Behringer heeft een goedkope opnamemicrofoon, de ECM 8000.
En als je een leuke opname hebt, stuur je hem naar de ambtenaar die jou moet helpen, en naar iedereen die interessant zit te doen in de polletiek. Alle ambtenaren, alle wethouders, de burgemeester, de raad, allemaal een copie sturen en daarna vijf keer per dag bellen.

Ambtenaren doen niks. Maar als je ze de hele tijd lastig valt, wordt hun positie moeilijk.
Dan moeten ze iets doen omdat niks doen moeilijker wordt dan wel iets doen. Dan gebeurt er iets omdat ze doorhebben dat ze niet meer alleen maar de hele dag uit het raam kunnen kijken. Dit heb ik van Prem geleerd, en het is waar.

Naar de rechter is meestal alleen tijdverlies, zoals geluidforum al aangeeft. Die weten niks en lullen en proberen ook niks te doen, tot je na eeuwen en veel geld uitgeven aan advocaten en 'akoestici' arm bent en de handdoek in de ring moet gooien.

De mensen van de gemeente zien ritjes naar de RVS als uitjes, kunnen ze hun platenkast weer aanvullen in die unieke platenzaakjes in den haag op kosten van de gemeenschap. Die vinden dit leuk, hoeven ze niet uit het raam te kijken.

Zeiken binnen de gemeente werkt volgens mij het best. Maar dan moet je dus echt vervelend gaan worden, anders slapen ze gewoon door.

Ik heb een paar keer gezien dat dit prima uitpakte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Bart Hoogeboom



Sinds: 15-3-2012
Berichten: 111
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2012 7:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat Bert antwoordde is een zeer goede oplossing. Artikel 431 van wetboek van strafrecht is ook een goede kapstok. "met geldboete van de eerste categorie wordt gestraft hij die rumoer of burengerucht verwerkt waardoor de nachtrust kan worden verstoort"
Sterkte en succes
_________________
| www.bigtreeacoustics.nl | Big Tree Acoustics, we make quality sound better.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Do Mrt 13, 2014 7:14 pm    Onderwerp: Overlast buren Reageer met quote

Hoi Frank,

Ik ben net 5 minuten op deze site en lees exact m'n eigen probleem door. Bedankt zover. Ik kan je een net geschreven brief sturen naar je mail waarin, na 5 jaar geduld, beschreven word dat 'de koek nu echt op is, de buren 'doof' zijn voor onze klacht. Vóór deze buren woonden andere mensen hier waaronder ook een musicus. Nooit overlast, bizar. Nu met 2 'ongeleidde projectielen' (kinders van 2 en 5 jaar ) wel, en hoe...
Maar, ik heb ook voor alle bezoekers van dit forum de ultieme oplossing bedacht die ik, wanneer (waarschijnlijk) men totaal niet reageerd op mijn schrijven, HET GELUID TERUGGESTUURD GAAT WORDEN !! Alleen gebeurd dat (na opname) wel op tijden die hen niet zo goed uitkomen. In random dus en met een timer.
Gevolg: binnen 3 weken kruipen de kindertjes bij paps en mams in bed (hadden ze niet echt op gerekend) omdat ze 'hun eigen geschreeuw en gestamp' niet 'begrijpen' omdat ze dat wel horen (door de muur) maar zelf op dat moment niet schreeuwen of stampen. Geweldig. Een daadwerkelijk koekje van eigen deeg.
Lees meer via ***-EDIT- emaildres***
Sterkte in de strijd tegen 'hen die het boek 'alleen op de wereld' iets anders toe willen passen dan waarvoor feitelijk bedoeld...
Frans
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Mrt 13, 2014 11:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Frans, als je zaken wil delen kun je deze hier plaatsen of naar forumbeheer sturen (geluidforum@gmail.com) zodat ik deze kan plaatsen (ook foto's e.d.) - uitnodigen tot mailen riekt (vooralsnog) naar SPAM, los van de waarschijnlijk goede bedoelingen.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Ellen
Gast





BerichtGeplaatst: Di Sep 23, 2014 4:33 pm    Onderwerp: 's nachts geluid in huis Reageer met quote

Bart Hoogeboom schreef:
Wat Bert antwoordde is een zeer goede oplossing. Artikel 431 van wetboek van strafrecht is ook een goede kapstok. "met geldboete van de eerste categorie wordt gestraft hij die rumoer of burengerucht verwerkt waardoor de nachtrust kan worden verstoort"
Sterkte en succes


Hallo Bart
Mijn nachtrust wordt opzettelijk verstoort door mijn buren die iets hebben geplaatst in het ventilatie systeem, waardoor er een gezoem en de laatste tijd ook een gebonk uitkomt in lage tonen. Ik zet 's nachts ook het ventilatiesysteem uit en de verwarmingsketel en ik hoor het nog steeds.
Dit is moeilijk op te nemen omdat het lage tonen zijn.
Als ik hen vraag of zij het horen zeggen zij van niet.
Ik woon in een rijtjes huis wat in 1985 gebouwd is en het hele rijtje aangeloten is op het ventilatiesysteem.


Weet jij een microfoon die dit geluid kan opnemen of heb je een andere oplossing voor mij.

Groeten,

Ellen
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Sep 23, 2014 5:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben niet Bart, maar geluid zoals jij omschrijft kun je met vrijwel elke microfoon opnemen, zeker met die ECM 8000 die ik hierboven noemde.
Als je problemen hebt om het op te nemen doe je iets niet goed of is er geen geluid.

(sorry als ik kort door de bocht lijk, maar het begint hier de laatste tijd steeds meer op een inrichting in plaats van een geluidforum te lijken). En anders joris je me maar weg, Jeroen Very Happy .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Sep 23, 2014 5:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik deel grotendeels je mening Bert.

Je buren pesten je niet opzettelijk Ellen, de ventilatie zal wellicht stuk of vervuild zijn. Meld het gewoon even bij de verhuurder/woningbouwvereniging, die zijn ervoor.

Ander irritatiepuntje: werkwoordsvormen, mensen! Rolling Eyes
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Wo Mei 02, 2018 6:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
Neem het op met een gewone microfoon, hoeft niks speciaals te zijn. Behringer heeft een goedkope opnamemicrofoon, de ECM 8000.
En als je een leuke opname hebt, stuur je hem naar de ambtenaar die jou moet helpen, en naar iedereen die interessant zit te doen in de polletiek. Alle ambtenaren, alle wethouders, de burgemeester, de raad, allemaal een copie sturen en daarna vijf keer per dag bellen.

Ambtenaren doen niks. Maar als je ze de hele tijd lastig valt, wordt hun positie moeilijk.
Dan moeten ze iets doen omdat niks doen moeilijker wordt dan wel iets doen. Dan gebeurt er iets omdat ze doorhebben dat ze niet meer alleen maar de hele dag uit het raam kunnen kijken. Dit heb ik van Prem geleerd, en het is waar.

Naar de rechter is meestal alleen tijdverlies, zoals geluidforum al aangeeft. Die weten niks en lullen en proberen ook niks te doen, tot je na eeuwen en veel geld uitgeven aan advocaten en 'akoestici' arm bent en de handdoek in de ring moet gooien.

De mensen van de gemeente zien ritjes naar de RVS als uitjes, kunnen ze hun platenkast weer aanvullen in die unieke platenzaakjes in den haag op kosten van de gemeenschap. Die vinden dit leuk, hoeven ze niet uit het raam te kijken.

Zeiken binnen de gemeente werkt volgens mij het best. Maar dan moet je dus echt vervelend gaan worden, anders slapen ze gewoon door.

Ik heb een paar keer gezien dat dit prima uitpakte.


Hallo Bert,

hoe werkt dat dan met de ECM 8000 opname microfoon. Wordt deze aangesloten op de laptop?

Mt.vr.gr. Mrleen
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2018 6:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt naast de microfoon een laptop/pc nodig en een USB audio interface (https://www.bax-shop.nl/vlog-geluidsapparatuur/behringer-u-phoria-umc22-usb-audio-interface). Die is nodig voor een goede opname en omdat de microfoon voeding nodig heeft die uit dat apparaat komt. De pc zelf kan dat niet.
Opnemen kun je met tal van gratis programma's, zoals de standaard windows recorder of, als het sjiek moet, audacity of zo.

Ik zou eigenlijk eens moeten uitzoeken hoe goed je kunt opnemen met een standaard tablet of iPhone, maar dat kost tijd, het kostbaarste produkt dat er is. Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gst
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2018 4:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wel bouwjaar heeft deze flat, Frank? Flats die in de jaren '50, '60 en '70 zijn gebouwd, zijn in het algemeen erg gehorig. Anders moet je een verlaagd isolatieplafond in je benedenwoning aanbrengen, of een doos-in-een-doos constructie voor je slaapkamer om van het burenlawaai af te komen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.