Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

voorzetwand voor muur met schouw/schoorsteen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
frank1985
Gast





BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2018 5:04 pm    Onderwerp: voorzetwand voor muur met schouw/schoorsteen Reageer met quote

Hallo,



Onze slaapkamer op de eerste verdieping van ons (oude) huis grenst aan de leefruimte van de buurman. Onze buurman heeft de gewoonte om tot 1 uur snachts tv te kijken. Dit tv geluid horen wij in de slaapkamer.

Wij zijn van plan om voor de slaapkamermuur een akoestische wand te plaatsen. Het probleem is echter dat er in het midden van die muur in onze slaapkamer een schouw staat (die niet gebruikt wordt). Als ik aan beide kanten van de schouw/schoorsteen een akoestische voorzetwand plaats zal dit waarschijnlijk weinig effect hebben. het geluid zal dan gewoon langs de schoorsteen bij ons binnen blijven komen. Ik vermoed dat de schouw en gehele rookgaskollom die vanaf het gelijkvloers helemaal tot boven loopt fungeert als klankkast.

De schouw afbreken is geen optie en het geheel inkapselen ook niet (dan wordt hij te groot en verliest hij zijn charme en kunnen we hem beter afbreken).

Nu is mijn vraag of ik hem zou kunnen opvullen. Dit zou ik dan waarschijnlijk met rotswol doen. Als ik daarna nog eens aan beide zeiden een ontkoppelde voorzetwand plaats vermoed ik dat ik wel een resultaat heb of is dit verloren moeite (en geld?)

De zijkanten van de schoorsteen die een deel zijn van de gemeenschappelijke muur zullen natuurlijk geluid blijven doorzenden maar binnenin de schouw/rookkannaal kan het dan toch al niet meer "galmen".

Ons huis is rond 1940 gebouwd, informatie over de gezamenlijke muur heb ik niet (spouw, ankers,...). Het tv geluid is ook hoorbaar aan de andere muren haaks op de gezamenlijke muur maar in mindere mate.

Alvast bedankt voor een reactie!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.