Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

contactgeluid verminderen op betonvloer

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Aug 07, 2017 10:28 pm    Onderwerp: contactgeluid verminderen op betonvloer Reageer met quote

Hallo geluidforum,

Ik wil in een ruimte wat extra geluidisolatie aanbrengen onder de laminaatvloer.
De situatie is als volgt:
Op de eerste etage van een nieuwbouwwoning, in een kamer zonder aangrenzende buren wil ik met mijn blaasinstrument en op zangstukken studeren. Het staat in een blok met 4 andere woningen.

De woning heeft een betonnen vloer, geen spouwmuur en er is me ooit n keer door iemand verteld dat geluiden gemakkelijk worden doorgegeven via de kanalen in de betonplaten.
Het is inderdaad gehorig en nu vroeg ik me af of ik dmv een dikkere isolerende vloerplaat wat geluid zou kunnen reduceren.

Ik ga over deze onder vloer dus laminaat leggen en daarover wil ik ook weer deels een kleed leggen.
De wanden ga ik ook her en der voorzien van de zwarte schuim-achtige noppen plaat, dit om de reflecties tegen te gaan, daar ik ook opnames wil gaan maken in deze ruimte.

Natuurlijk heb ik al even rond gekeken in wat topics en kwam een dun materiaal tegen: Timbermate Excel

Had ook bij een bouwmarkt gezocht en kwam deze ondervloer tegen: De S-Silent Plus 10 DB
Dit lijkt een soort vezelplaat.
Ik vroeg me al eerder af of ik niet eventueel de 2 mogelijkheden hierboven zou kunnen combineren boven elkaar maar las al dat dit niet altijd positief uitpakt.

Aangezien ik dus wel wat aanpassingen kan maken aan de hoogte van de deur en dorpel zou ik ook een iets dikkere ondervloer kunnen gebruiken. Een product als dit bijvoorbeeld: Fermacell Vloerelement 2 E 32
Ik kan echter nergens iets vinden over de geluidsreductie in DB's maar zie het vooral toegepast worden op houten vloeren
Ook las ik ergens ook in een topic een rubberen mat van de fabrikant Easymass
Ik lees op de internet site van dit product dat deze in de 14kg/m2 30db reduceert. Waarschijnlijk door de massa?
De Fermacell platen zijn 34kg/m2. Zullen deze misschien dan misschien nog meer contact geluid dempen?

Natuurlijk sta ik ook open voor andere suggesties. Bedankt alvast voor de reacties Smile
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Aug 08, 2017 4:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wil je dempen naar de buren of naar je eigen woning?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Patrick
Gast





BerichtGeplaatst: Di Aug 08, 2017 6:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Sorry, ik was niet helemaal volledig met de info.

Het gaat om het geluid naar de buren. Ik speel een blaasinstrument (saxofoon) en gebruik mijn stem maar de saxofoon is dus wat het meeste geluid produceert.

Ik was ook nog even aan het rondneuzen naar de mogelijkheden op gebied van een voorzetwand.. De ruimtes in de woning worden nu gescheiden door een wand van 5 cm gasbeton.
Het houdt wel een beetje geluid tegen naar de andere ruimtes maar niet echt veel.

Zoals ik al had vermeld heeft de buitenmuur geen aangrenzende buren, dus misschien is een voorzetwand sowieso ook een overweging?
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2017 12:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je wilt isolatie, maar je haalt denk ik luchtgeluidisolatie en contactgeluidsiolatie door elkaar.
Ik zou dit eerst even lezen: http://www.homerecording.be/gids/isolatie

En als je de ruimte wilt gebruiken voor opnames is dit leuk om te weten:
http://www.homerecording.be/gids/akoestiek

Die vloeren waarover je het hebt zullen voor de luchtgeluidisolatie, waar jij wat aan wilt doen, geen significante verbetering opleveren. Dan moet je met zwevende vloeren gaan werken; wat daarvan de consequenties zijn staat in het artikel over isolatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Patrick
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2017 7:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reactie weer en de leerzame links.

De reden dat ik iets met vloer isolatie wilde doen is omdat ik toch nog een ondervloer moest kopen en het dan maar gelijk goed wilde doen.
Ik heb even snel door het bericht heen gelezen. En misschien is het een beter idee om in het vertrek de 2 wanden van gasbeton van een voorzetwand te voorzien dan.
Ik had ook niet echt rekening gehouden met het feit dat de betonnen vloer zijn limiet kent van max toelaatbaar gewicht. De zwaardere vloer van Fermacell zit op 26kg per m2.
Heb nog geen gegevens wat de muur gaat wegen maar misschien is het beter om daar (de max toelaatbare) massa tegenaan te zetten.

Ik denk dat ik voor de de ondervloer de S-Silent Plus 10 DB ga. dat is 9 mm en van houtvezel. Ik kan nergens het gewicht vinden maar volgens mij zijn dat die zachtboard-achtige platen.

Misschien maar ik voor de voorzetwand beter een nieuw topic aan. Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.