Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

krakende planken door lekkage

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sende
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Apr 21, 2017 1:28 pm    Onderwerp: krakende planken door lekkage Reageer met quote

Hallo allemaal,

ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende:

Mijn bovenburen hebben een inpandig balkon. Dit balkon ligt precies boven mijn slaapkamer. Als zij op het balkon staan hoor ik de planken kraken. Dit geluid is enorm hard. Met 3 verschillende apps heb ik het geluid gemeten en het geluid varieert tussen 82 en 95 db. Ik word er in de nacht wakker van. Het geluid van deze krakende planken is niet te vergelijken met planken die kraken in andere kamers. Ik hoor de krakende planken van het balkon in alle ruimtes van mijn appartement.

Het geluid is toegenomen sinds mijn bovenburen nieuw zink op het balkon hebben geplaatst. Voor die tijd had ik bij regen vrijwel altijd lekkages. Ik heb ongeveer 10 jaar last gehad van lekkages. Ik vermoed dat de planken toen zachter kraakten omdat het hout altijd nat was. Nu alles is opgedroogd kraakt het natuurlijk veel luider.

Is het mogelijk dat door de voortdurende lekkages de planken zijn losgeraakt en nu zoveel lawaai maken? Ik zou heel graag willen weten wat nou die enorme kraak veroorzaakt, want het geluid is echt hartstikke hard.

Als de kraak een gevolg is van lekkage is het dan mogelijk om dit via de verzekering op te lossen? Mijn verzekering heeft al toegezegd om de schade van de lekkage te vergoeden. Valt dit dan onder onzichtbare schade en moet de verzekering dit ook vergoeden?

Voor ons zou via de verzekering verreweg het makkelijkst zijn en het goedkoopst natuurlijk. Mijn buren durven inmiddels niet eens meer op het balkon te staan, wat voor mij heel fijn is, maar heel vervelend voor hen.

Wie heeft raad?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.