Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidsoverlast verandering ketelhuis

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gast
Gast





BerichtGeplaatst: Di Feb 21, 2017 11:27 pm    Onderwerp: geluidsoverlast verandering ketelhuis Reageer met quote

Hallo,

Ik heb sinds veranderingen in het ketelhuis geluidsoverlast in mijn appartement.
Het expansievat is vervangen door een waterketel met air sep installatie (die zuurstof uit water haalt).

De appartementen onder het ketelhuis hadden de eerste weken geluidsoverlast (behalve benedenverdiepingen) Ook was viel warm water en cv warmte weg. Dit is allemaal over, behalve geluid bij mij. Men heeft het over zwakke punt in leidingen.

Er klonk sinds de wijziging een werkend geluid met een hoge toon, die 's avonds erger werd.
Een cv-installateur (kennis) vertelde dat de verwarmingspomp vervangen moest worden.
De cv-installateur waar complex contract mee heeft deed testen en heeft de recirculatiepomp vervangen (het geluid was weg als hij deze uitzette) en de ventilator van een van de 2 CV-ketels. De recirculatieleidingen staan dit jaar op de planning.

Gevolg, de hoge toon begint nu al eerder op de avond (rond etenstijd) en is zelfs bijvoorbeeld op zondag overdag al irritant hoorbaar. Uit de meterkast komen regelmatig vreemde snerpende zingende geluiden. De hoge toon (die bij het werkende geluid hoort) is altijd aanwezig alleen de sterkte varieert.

Daarnaast is sinds het vervangen van de pomp laagfrequent geluid aanwezig. Begint rond zelfde tijd en als het stil is in het complex en op aangrenzende weg, houdt het je uit je slaap (net als hoge toon, al hoewel je deze met oordoppen kunt dempen).

De Cv leidingen splitsen zich in twee delen. Even kort door de bocht : De plek van de hoge toon is in de buurt van de 1e afsplitsing van de leidingen en radiatoren. De laagfrequente toon hoor ik bij de andere kamers.

De plek waar ik denk dat de hoge toon vandaan komt is aan de andere kant van de hal dan waar de meterkast is en bij leidingen CV die door huis lopen (langere lengtes).
De snerpende geluiden komen gewoon uit de meterkast. Daar hoor je ook wel hoge toon (gaat door hele huis heen), maar klinkt niet als bron.

De laagfrequente toon klinkt als een stationair (doch gehaast) draaiende vrachtwagen.
De hoge toon klinkt als een stofzuiger die aan staat, maar niet beweegt.

Iemand enig verstand van warmwater/cv installaties in een flat? De CV-ketel staat dus op het dak. Ik woon in de streng recht onder het ketelhuis, maar halverwege, dus niet direct onder het ketelhuis.

Alle info/hulp welkom, want ik heb sinds de verandering fulltime de radio/tv aan om de hoge toon te maskeren, dus ook 's nachts!

Nooit rust en altijd met muziek aanslapen samen met de laagfrequente toon put me al meerdere maanden uit.
Naar boven
gast2
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mrt 09, 2021 6:08 pm    Onderwerp: geluid ketelhuis Reageer met quote

ik heb precies hetzelfde probleem en woon ook onder het ketelhuis.
woon je er nog?

wil je contact leggen zodat we het misschien kunnen bespreken?

alvast bedankt (ben volgensmij net zo radeloos als jij)
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.