Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Nieuwbouwwoning 2016
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pYARA
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 9:35 pm    Onderwerp: pyara pappoe Reageer met quote

hALLO Princess,

Kun je de meting delen ? Zo ja kan je deze sturen naar pyara_pappoe@hotmail.com

Hebben ze ook contactgeluid gemeten ? En wel volgens de norm ?

Het kan zo zijn dat als je een spouwconstructie hebt, dat deze als deze goed is uitgevoerd, veel meer dan de norm kan tegenhouden. Als er dan iets mis is met de spouwconstructie, kun je bij een meting toch nog bij een norm van 52db vallen. Hiermee is dus niet gezegd dat alles goed is gebouwd.


Belachelijk hoe de regels in nl zijn, en ook hoe bouwers en architectenbureaus hiermee zomaar wegkomen. Politiek moet hier wel echt aan doen, normen omhoog krikken naar minimaal 70 DB ofzo. Kan toch niet waar zijn dit.

Overgigens hebben wij geen spouwmuren maar betonnen wand van 250 mm. en doorgetrokken vloeren e.d.
Naar boven
pyara pappoe
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 9:38 pm    Onderwerp: dempers onder stoelen Reageer met quote

Anonymous schreef:
Word je wakker van de buren? Die schuivende stoelen gaan door merg en been. Weet precies wanneer ze wakker zijn... zo frustrerend.
Haat dit huis..

Pas tot 2:00u schuivende stoelen. En de buren zijn nu zwaar geïrriteerd op mij..

Hoe hebben ze de meting uitgevoerd en hoe lang duurde deze?[/b]


Je kunt dit ook oplossen door onder de stoelen van die dempers te plakken (rubbers) wellicht helpt dat
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Do Apr 08, 2021 7:54 am    Onderwerp: Re: dempers onder stoelen Reageer met quote

pyara pappoe schreef:
Anonymous schreef:
Word je wakker van de buren? Die schuivende stoelen gaan door merg en been. Weet precies wanneer ze wakker zijn... zo frustrerend.
Haat dit huis..

Pas tot 2:00u schuivende stoelen. En de buren zijn nu zwaar geïrriteerd op mij..

Hoe hebben ze de meting uitgevoerd en hoe lang duurde deze?[/b]


Je kunt dit ook oplossen door onder de stoelen van die dempers te plakken (rubbers) wellicht helpt dat


Helaas voelen de buren zich niet genoodzaakt er iets aan te doen. Sterker nog ze irriteren zich aan mij en vinden dat zij het recht hebben om na 0:00u nog door te gaan. Totaal geen besef wat het met mij doet.
Naar boven
pyara pappoe
Gast





BerichtGeplaatst: Za Apr 10, 2021 10:14 pm    Onderwerp: kALKZANDSTEEN Reageer met quote

Hallo Bart,

ik heb een vraag aan jou. Hoeveel DB houdt een kalkzandsteen muur aan geluid tegen als deze 250 mm dik is, vergeleken met aan massieve betonnen wand van 250 mm ? Hoeveel DB presteert een kalkzandstenen wand beter ? Is dit significant ?
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Zo Apr 11, 2021 8:11 pm    Onderwerp: Re: kALKZANDSTEEN Reageer met quote

pyara pappoe schreef:
Hallo Bart,

ik heb een vraag aan jou. Hoeveel DB houdt een kalkzandsteen muur aan geluid tegen als deze 250 mm dik is, vergeleken met aan massieve betonnen wand van 250 mm ? Hoeveel DB presteert een kalkzandstenen wand beter ? Is dit significant ?


Ik doe even alsof ik Bart ben Smile.

Kalkzandsteen weegt 1750 kg/m^3
Beton weegt iets meer dus isoleert beter, alleen is dat verschil verwaarloosbaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Laprincipessa
Gast





BerichtGeplaatst: Di Apr 13, 2021 7:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zo'n onderzoek duurt met voorgesprek ongeveer 2 uur. Ik zit nu te denken dus aan een endoscopisch onderzoek en of ook een blowerdoortest, zeg maar een soort van rookgordijn waarmee ook lekken kunnen worden aangetoond. Met de hoop dat daar iets uit komt.
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Di Apr 13, 2021 2:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Laprincipessa schreef:
Zo'n onderzoek duurt met voorgesprek ongeveer 2 uur. Ik zit nu te denken dus aan een endoscopisch onderzoek en of ook een blowerdoortest, zeg maar een soort van rookgordijn waarmee ook lekken kunnen worden aangetoond. Met de hoop dat daar iets uit komt.


Dure grap ook weer Sad Zo vervelen dat die norm zo minimaal is..
Naar boven
Melissa
Gast





BerichtGeplaatst: Do Apr 15, 2021 9:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ook hier vandaag het rapport ontvangen.
En ook hier wordt gezegd dat ze voldoen.

Hoe kan het dat ik in het huis van mijn ouders nauwelijks iets hoor van mijn buren en in mijn huis werkelijk alles.

Alles wat daar op de vloer gebeurt komt mijn huis zo hard binnen.
Wat zij beneden doen hoor ik tot aan dr zolder.

Dat kan toch niet goed zijn?
Naar boven
pyara pappoe
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Apr 16, 2021 10:11 pm    Onderwerp: kloppen de metingen wel Reageer met quote

Als ik het zo lees begin ik zelfs mijn twijfels te krijgen of de metingen wel goed worden uitgevoerd.

Is het overigens een optie dat we onze krachten bundelen en een petitie aan de 2e kamer aanbieden om de normen van de woningen m.b.t. geluidsisolatie flink te verhogen. De 52DB norm is echt niet meer van deze tijd !!!

Lijkt het een idee om een petitie op te starten ?
Naar boven
pyara pappoe
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Apr 16, 2021 10:14 pm    Onderwerp: Re: kloppen de metingen wel Reageer met quote

pyara pappoe schreef:
Als ik het zo lees begin ik zelfs mijn twijfels te krijgen of de metingen wel goed worden uitgevoerd.

Is het overigens een optie dat we onze krachten bundelen en een petitie aan de 2e kamer aanbieden om de normen van de woningen m.b.t. geluidsisolatie flink te verhogen. De 52DB norm is echt niet meer van deze tijd !!!

Lijkt het een idee om een petitie op te starten ?



Wij hebben er misschien zelf neits meer aan maar toekomste nieuwbouwkopers wellicht wel. En de bouwmafia als heijmans en andere architecten die zo goedkoop mogelijk ontwerpen, moeten hiermee aan hogere normen gaan voldoen, ik denk dat dwang vanuit wetgeving op dit vlak geen slecht idee is. Uiteraard zonder dat ze dit in de prijzen doorberekenen. Hoewel ik graag 30.000 euro meer betaal als ik zeker weet dat de woning ruim boven de norm voldoet en goed geisoleerd is tegen geluid.
Naar boven
pyara pappoe
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Mei 09, 2021 1:29 pm    Onderwerp: Dikte massieve wand Reageer met quote

Hoi Bart,

Ik heb nog een vraag. Hoeveel DB kun je per cm dikte winnen aan geluidsisolatie ongeveer bij een betonnen scheidingswant.

Ik heb nu 250 MM massieve betonnen scheidingswand deze haalt tussen 55-58 DB volgens de metingen.

Stel ik koop een ander huis ook met massieve betonnen wanden met b.v. 280mm of 300mm dik, wat kan ik dan verwachten aan geluidsisolatie ?

Dank voor het antwoord.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Mei 09, 2021 11:28 pm    Onderwerp: Re: Dikte massieve wand Reageer met quote

pyara pappoe schreef:
Hoi Bart,

Ik heb nog een vraag. Hoeveel DB kun je per cm dikte winnen aan geluidsisolatie ongeveer bij een betonnen scheidingswant.

Ik heb nu 250 MM massieve betonnen scheidingswand deze haalt tussen 55-58 DB volgens de metingen.

Stel ik koop een ander huis ook met massieve betonnen wanden met b.v. 280mm of 300mm dik, wat kan ik dan verwachten aan geluidsisolatie ?

Dank voor het antwoord.


Bij VERDUBBELING VAN DE MASSA (en bij gelijkblijvend materiaal dus een VERDUBBELING van de dikte) bedraagt theoretische toename van de geluidsisolatie 6 dB. In de praktijk 3 à 4 dB vanwege flankerende overdracht en andere randverschijnselen...

12 tot 20% massatoename als in je voorbeeld zal dus geenszins zoden aan de dijk zetten, helaas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
pyara pappoe
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mei 10, 2021 2:17 am    Onderwerp: voorbeeldrapport 250mm dikke masieve wanden Reageer met quote

Conclusie dus :

Met massieve enkelzeidige betwonwanden van 250mm of wat gebruikelijk is in de skeletbouw, kun je maximaal ongeveer 58 DB halen aan geluidsdemping. Beter zal het niet worden. Tenzij je ankerloze spouwmuren hebt met losse vloerplaten mits deze goed gebouwd zijn...en afhankelijk van de spouw en dikte van de spouwmuren.

Trieste zaak in NL dat dit de eisen zijn. Ankerloze spouwmuur constructies maken bouwers nauwelijks vooral in de randstad niet merk ik op. Enkel om dus kosten en tijd te besparen, het woongenot van de koper gaat erop achteruit. Het nare is zelfs dat vele kopers hier ook niet bewust van zijn, pas na het kopen van wonignen hierachter komen.

Wel erg dit dus. Makerlaar moeten verplicht worden dit te melden en bouwers vind ik. Enkel zeggen dat ze aan de normen voldoen is wel erg mager. Ze moeten aangeven dat je last kunt hebben van woongeluiden met de bouwtechniek welke ze gebruiken.
Naar boven
laprincipessa
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mei 10, 2021 9:35 pm    Onderwerp: Blowerdoortest Reageer met quote

Iemand misschien ervaring met een blowerdoortest en/of een thermografisch onderzoek om luchtlekken op te sporen?

Steeds sterker wordt het vermoeden dat er een lek zit tussen de woningscheidende wand.
Naar boven
pyara pappoe
Gast





BerichtGeplaatst: Do Mei 13, 2021 11:25 pm    Onderwerp: Re: Blowerdoortest Reageer met quote

laprincipessa schreef:
Iemand misschien ervaring met een blowerdoortest en/of een thermografisch onderzoek om luchtlekken op te sporen?

Steeds sterker wordt het vermoeden dat er een lek zit tussen de woningscheidende wand.


Een lek ? Je had toch dacht ik ankerloze spouwmuren, dan zou zo een lek niet veel uit moeten maken lijkt mij ?

En een lek hoor je gelijk volgens mij als je met roze ruis ( een geluidsbestand van het internet te downloaden) deze afspeelt op een goede audio box. Dit kun je zelf doen en dan in de woning ernaast gaan staan, waar je lek is hoor je dan volgens mij heel duidelijk hoor.

Even uitproberen zelf lijkt me. Of heb ik het mis wellicht ( vraag aan de experts hier ??).
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 5 van 7



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.