Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Nieuwbouwwoning 2016
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daniella
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jan 29, 2017 2:07 pm    Onderwerp: Nieuwbouwwoning 2016 Reageer met quote

Na 1,5 jaar verheugd te hebben op de oplevering van de nieuwbouwwoning, zou ik het liefste na er 2 maanden gewoond te hebben de woning alweer te koop zetten. De euforie is omgeslagen in een dagdagelijkse ergernis vanwege de gehorigheid. Enkele facts:

Nieuwbouw eensgezinswoning (tussenwoning)
• Bouwjaar 2016
• Woningscheidende wanden: 300 mm gelijmde kalkzandsteenelementen
• Badkamerwanden: Gibo 100 mm Hydro
• Wanden tussen slaapkamers: Gibo 70 mm Zwaar
• Overige lichte scheidingswanden: Gibo 70 mm Normaal (onbekend of deze wanden
ontkoppeld zijn van de woningscheidende wand)
• Trap is ontkoppeld van de woningscheidende muur
• De begane grond is losgehouden van de bouwmuren en voorzien van een zwevende dekvloer.
Geisoleerde betonnen systeemvloer met een isolatiewaarde van tenminste Rc=3,5 m2 K/W.
• De verdiepingsvloeren zijn betonnen breedplaatvloeren en voorzien van een zwevende dekvloer
(70 mm)
• Metselwerk gevels is voegloos uitgevoerd (doorstrijkmethode)
• Tussen de binnen- en de buitenspouwbladen van de gevels is een luchtspouw aangebracht
waarin een isolatie is voorzien. De totale isolatiewaarde van de gevel bedraagt tenminste
Rc=3,5 m2 K/W.
• Dakconstructie is een prefab geisoleerde kap met een isolatiewaarde van tenminste Rc=3,5 m2
K/W
• Woning wordt verwarmd door middel van een warmtepomp (laag temperatuur
vloerverwarming en -koeling)
• Mechanische balansventilatie installatie met warmteterugwinning
• Woningen zijn niet gespiegeld, waardoor er geen contactdozen tegenover elkaar zitten

Ondanks al het bovenstaande is het volgende goed tot zeer goed hoorbaar:
• Praten, lachen, niezen, hoesten, televisie
• Traplopen
• De deurbel
• Plassen en de wc doortrekken
• Bonkende voetstappen
• Stofzuiger
• Deuren die dichtgaan
• Badkamer

Als ik op zoek ga waar bijvoorbeeld praten het beste hoorbaar is, dan is dat naast de woningscheidende wand, vooral de leidingdoorvoer die vanuit de trapkast in de woonkamer doorloopt naar zolder en de voorgevel. Als ik dit goed zou laten isoleren, zullen de geluiden dan minder worden?

Daarnaast vraag ik mij af of dit wel normaal is. Op deze manier leef je 24/7 met je buren.

Ik heb de bouwer hiervan op de hoogte gebracht en gelukkig stelden ze gelijk voor een meting te laten verrichten, al ga ik er vanuit dat alles wel conform het bouwbesluit is. Zo ja, wat kan je dan nog doen?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Jan 30, 2017 10:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wacht even de meting af.

Ik ben geen bouwkundige, maar is de woningscheidende wand enkelvoudig gips (van 300 mm dik)?

EDIT: Zie nu dat dit het geval zal zijn:

Quote:
Xella (PDF)

Bij woningscheidende wanden is er keuze uit een enkelvoudige massieve woningscheidende wand (300 millimeter) en een constructie met ankerloze spouwmuren (120-60-120 millimeter). Uit geluidtechnisch oogpunt heeft de ankerloze spouwmuur de voorkeur, omdat deze beter presteert op het gebied van geluidisolatie. In woongebouwen neemt een ankerloze spouwconstructie meer ruimte in. Daar valt de keuze daarom vaak op een enkelvoudige massieve wand. De afdeling Bouwtechnisch advies van XELLA assisteert u graag bij het maken van de juiste keuze.

_________________
- Ook ϊ kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Do Feb 02, 2017 11:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Los van de geluidmeting, het is toch te krankzinnig voor woorden dat je in een hedendaagse woning nog steeds je buren hoort. Als je onderzoek gaat doen op het internet dan komen de mooiste *theoretische* rapporten naar voren over ankerloze spouwmuren, verdiepte funderingen, dilatatievoegen, ontkoppelingsstroken enzovoort, ad nauseam. Met dit verhaal krijg je wederom de indruk dat niemand zich aan bouwvoorschriften houdt of dat de aangedragen oplossingen simpelweg niet helpen.

Die woningscheidende wand van kalkzandsteen moet een ankerloze spouwmuur zijn, anders kom je niet in de buurt van het bouwbesluit. Ik heb een paar jaar geleden (2013) de bouw van rijwoningen aan de overkant van mijn toenmalige appartement gevolgd. Toen werd er ook gebruik gemaakt van kalkzandstenen elementen die met wat lijm en een kraantje op hun plek worden getilt. Er was een ankerloze spouwmuur aanwezig, maar er zat ter hoogte van het trapgat een verbinding, kon niet zien wat het was. De fundering werd gedeeld tussen twee woningen met, aan de onderkant, EPS voorgeisoleerde kanaalplaatvloeren, de vloerplaten liepen niet door maar lagen wel akelig dicht bij elkaar. Tussenverdieping ook breedplaat met een stortvloer. Buitenmuur metselwerk met dilataties tussen de woningen.

Ik krijg het idee dat de voornoemde bouwijze niet wezenlijk anders is dan jouw woning, met dien verschil dat in het meest recente bouwbesluit de thermische isolatie is verhoogd. Geluid lijkt van ondergeschikt belang.

Mij maak je overigens niet wijs dat een ankerloos woningscheidend wandje van 120-60-120 kalkzandsteen enig geluidsisolatie geeft: de samengestelde wand heeft veel te weinig gewicht per/m2. En je woont nog steeds op 6 cm van elkaar, daar zit het probleem.

Ik vind het heel sneu voor je. Ken het gevoel van frustratie. Loop zelf als een zombie door huis, kan in de avond niets doen zonder de buren lastig te vallen, en vice versa. Als een deurklink in het slot valt, horen de buren het al. Onleefbaar. Mijn jaren-70 toko gaat ook de verkoop in over een jaartje of drie, moet nog dingen opknappen.

Afijn, zoals opgemerkt, wacht het meetrapport af. Het voordeel van jouw woning is dat je terug kunt vallen op het bouwbesluit, d.w.z. wordt de geluidseis niet gehaald, dan moet dat worden opgelost. Vermoedelijk is die woningscheidende wand/plafond aansluiting niet goed, toch contactbruggen, luchtlekken etc. Succes!


De volgende foto's geven het bewijs waarom ik geen rijtjeswoning of hoekwoning in dit land meer wil aanschaffen. Het wordt een vrijstaand huis. Geen gedeelde muur of fundering meer, ben er helemaal klaar mee.

Een paar voorbeelden:





Naar boven
Gast
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Feb 03, 2017 12:32 pm    Onderwerp: Burengerucht in rijtjeswoningen met ankerloze spouwmuren. Reageer met quote

Anonymous schreef:
Mij maak je overigens niet wijs dat een ankerloos woningscheidend wandje van 120-60-120 kalkzandsteen enig geluidsisolatie geeft: de samengestelde wand heeft veel te weinig gewicht per/m2. En je woont nog steeds op 6 cm van elkaar, daar zit het probleem.


Zulke ankerloze spouwmuren isoleren wel goed tegen normale praatgeluiden, maar onvoldoende tegen geschreeuw en harde boenke-boenke-dek-dek muziek. Het geluid wat je nog hoort, klinkt wel een stuk doffer dan in woningen met massieve woningscheidende wanden van 20 cm dikke B2-blokken en doorgekoppelde perforavloertjes, of niet soms?

En wat dacht je van ankerloze woningscheidende wanden van 15 cm dikke gasbetonpanelen volgens het Ytong cascobouwsysteem en een spouwbreedte van 5 cm? Zie http://www.xella.nl/nl/docs/Y_-_cascosysteem.pdf

Ik huur zo'n rijtjeswoning uit 1986 van woningcorporatie die gebouwd is volgens het hierbovengenoemde Yting cascobouwsysteem, toen nog Durox genoemd. Deze heeft geen gedilateerde buitengevels en het daksiolatie op de daken lopen ook door. Deze ankerloze spouwmuren van gasbetonpanelen isoleren wel goed tegen normale praatgeluiden, maar geschreeuw, harde muziek en hard slaan met kastdeurtjes zijn wel goed hoorbaar. Is dit normaal voor dit type ankerloze spouwmuur?

En zelfs al zou je een rijtjeswoning hebben met goed uitgevoerde ankerloze spouwmuren van elk 30 cm dik beton en een spouw van 10 cm, dan nog kun je geluidsoverlast hebben van je buren wanneer zij 's nachts harde boenke-boenke-deng-deng muziek draaien. Het geluid ontsnapt dan via de ramen en ventilatieroosters uit de woning waar harde muziek gedraaid wordt en komt via je eigen ramen de woning binnen. Dit heet ook wel ook wel omloopgeluid.
Naar boven
K
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Feb 05, 2017 9:10 am    Onderwerp: Geluidsoverlast buren 2-onder-1 kap 2016 Reageer met quote

Wij hebben een 2-onder-1 kapper 2016 opgeleverd met een woningscheidende ankerloze spouwmuur van 120 40 120 porotherm. We hebben ook veel last van contact en luchtgeluid. Schandalig dat er anno 2016 hier nog niet goed over nagedacht wordt in de bouw. Ons appartement met massieve betonnen scheidingsmuur isoleerde veel beter!

Ook hier zal een geluidsonderzoek gedaan worden. Op welke manier is achteraf akoestische spouwisolatie mogelijk?
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Zo Feb 05, 2017 11:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als de spouw akoestisch wordt kortgesloten door valspecie of elkaar rakende prefabdelen ga er maar aan staan.

Je hebt in Belgiλ een studio met verschillende ruimten die tot de onderling best-geοsoleerde ruimten die er zijn tellen. Het is zo goed als onmogelijk om in een ruimte zoveel kabaal te maken dat het in de belendende ruimte hoorbaar is.
De ontwerper sloeg voor de lol wel eens een stuk hout tussen de ruimten zodat ze akoestisch verbonden werden. Daarna kon je een transistorradio van de ene naar de andere ruimte horen.
Om maar aan te geven dat ontkoppeling zo ongeveer alles is bij geluidsisolatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Do Feb 09, 2017 9:18 pm    Onderwerp: Re: Geluidsoverlast buren 2-onder-1 kap 2016 Reageer met quote

K schreef:
Wij hebben een 2-onder-1 kapper 2016 opgeleverd met een woningscheidende ankerloze spouwmuur van 120 40 120 porotherm. We hebben ook veel last van contact en luchtgeluid. Schandalig dat er anno 2016 hier nog niet goed over nagedacht wordt in de bouw. Ons appartement met massieve betonnen scheidingsmuur isoleerde veel beter!

Ook hier zal een geluidsonderzoek gedaan worden. Op welke manier is achteraf akoestische spouwisolatie mogelijk?


Een uiterst teleurstellende situatie voor u. Mijn ervaring in appartementen is gek genoeg ook veel beter, waarschijnlijk omdat de monoliet betonwanden een oppervlaktemassa van doorgaans 650kg/m2 hebben. De wand van uw woning zal vermoedelijk rond 200 kg/m2 liggen per spouwblad. Uw spouw zal vermoedelijk ook geen geluiddempend materiaal hebben zoals steenwol bijvoorbeeld, de spouw fungeert dan in weze als een klankkast. Misschien is het mogelijk een soort inblaaswol toe te passen in de woningscheidende spouw.

Wellicht kunt u uw spouw laten controleren op eventuele contactbruggen. Het is mogelijk de spouw schoon te maken middels een draadzaag. Er wordt dan een lange kabel of ketting met tanden door de spouw getrokken om valspecie, brokstukken en ander vuil te verwijderen. Ingrijpende klus, maar je moet wat...
Naar boven
Wallflower
Gast





BerichtGeplaatst: Di Feb 28, 2017 1:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit had ons huis kunnen zijn. In 2016 opgeleverd en bah bah wat een gedoe. Hadden wij in ons vorige jaren 20 huis een stuk minder last van. Vooral dat lopen wat een gedreun veroorzaakt is om gek van te worden.

Helaas heeft een geluidsmeting niks uitgehaald want alles viel in de marge.
Naar boven
Denies
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jul 26, 2017 10:00 pm    Onderwerp: Re: Nieuwbouwwoning 2016 Reageer met quote

Daniella schreef:
Na 1,5 jaar verheugd te hebben op de oplevering van de nieuwbouwwoning, zou ik het liefste na er 2 maanden gewoond te hebben de woning alweer te koop zetten. De euforie is omgeslagen in een dagdagelijkse ergernis vanwege de gehorigheid. Enkele facts:

Nieuwbouw eensgezinswoning (tussenwoning)
• Bouwjaar 2016
• Woningscheidende wanden: 300 mm gelijmde kalkzandsteenelementen
• Badkamerwanden: Gibo 100 mm Hydro
• Wanden tussen slaapkamers: Gibo 70 mm Zwaar
• Overige lichte scheidingswanden: Gibo 70 mm Normaal (onbekend of deze wanden
ontkoppeld zijn van de woningscheidende wand)
• Trap is ontkoppeld van de woningscheidende muur
• De begane grond is losgehouden van de bouwmuren en voorzien van een zwevende dekvloer.
Geisoleerde betonnen systeemvloer met een isolatiewaarde van tenminste Rc=3,5 m2 K/W.
• De verdiepingsvloeren zijn betonnen breedplaatvloeren en voorzien van een zwevende dekvloer
(70 mm)
• Metselwerk gevels is voegloos uitgevoerd (doorstrijkmethode)
• Tussen de binnen- en de buitenspouwbladen van de gevels is een luchtspouw aangebracht
waarin een isolatie is voorzien. De totale isolatiewaarde van de gevel bedraagt tenminste
Rc=3,5 m2 K/W.
• Dakconstructie is een prefab geisoleerde kap met een isolatiewaarde van tenminste Rc=3,5 m2
K/W
• Woning wordt verwarmd door middel van een warmtepomp (laag temperatuur
vloerverwarming en -koeling)
• Mechanische balansventilatie installatie met warmteterugwinning
• Woningen zijn niet gespiegeld, waardoor er geen contactdozen tegenover elkaar zitten

Ondanks al het bovenstaande is het volgende goed tot zeer goed hoorbaar:
• Praten, lachen, niezen, hoesten, televisie
• Traplopen
• De deurbel
• Plassen en de wc doortrekken
• Bonkende voetstappen
• Stofzuiger
• Deuren die dichtgaan
• Badkamer

Als ik op zoek ga waar bijvoorbeeld praten het beste hoorbaar is, dan is dat naast de woningscheidende wand, vooral de leidingdoorvoer die vanuit de trapkast in de woonkamer doorloopt naar zolder en de voorgevel. Als ik dit goed zou laten isoleren, zullen de geluiden dan minder worden?

Daarnaast vraag ik mij af of dit wel normaal is. Op deze manier leef je 24/7 met je buren.

Ik heb de bouwer hiervan op de hoogte gebracht en gelukkig stelden ze gelijk voor een meting te laten verrichten, al ga ik er vanuit dat alles wel conform het bouwbesluit is. Zo ja, wat kan je dan nog doen?
Naar boven
Denies
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jul 26, 2017 10:03 pm    Onderwerp: Re: Nieuwbouwwoning 2016 Reageer met quote

Lijkt mijn huis wel ook opgeleverd in 2016 met warmtepomp. Niet toevallig in Amersfoort?





Daniella schreef:
Na 1,5 jaar verheugd te hebben op de oplevering van de nieuwbouwwoning, zou ik het liefste na er 2 maanden gewoond te hebben de woning alweer te koop zetten. De euforie is omgeslagen in een dagdagelijkse ergernis vanwege de gehorigheid. Enkele facts:

Nieuwbouw eensgezinswoning (tussenwoning)
• Bouwjaar 2016
• Woningscheidende wanden: 300 mm gelijmde kalkzandsteenelementen
• Badkamerwanden: Gibo 100 mm Hydro
• Wanden tussen slaapkamers: Gibo 70 mm Zwaar
• Overige lichte scheidingswanden: Gibo 70 mm Normaal (onbekend of deze wanden
ontkoppeld zijn van de woningscheidende wand)
• Trap is ontkoppeld van de woningscheidende muur
• De begane grond is losgehouden van de bouwmuren en voorzien van een zwevende dekvloer.
Geisoleerde betonnen systeemvloer met een isolatiewaarde van tenminste Rc=3,5 m2 K/W.
• De verdiepingsvloeren zijn betonnen breedplaatvloeren en voorzien van een zwevende dekvloer
(70 mm)
• Metselwerk gevels is voegloos uitgevoerd (doorstrijkmethode)
• Tussen de binnen- en de buitenspouwbladen van de gevels is een luchtspouw aangebracht
waarin een isolatie is voorzien. De totale isolatiewaarde van de gevel bedraagt tenminste
Rc=3,5 m2 K/W.
• Dakconstructie is een prefab geisoleerde kap met een isolatiewaarde van tenminste Rc=3,5 m2
K/W
• Woning wordt verwarmd door middel van een warmtepomp (laag temperatuur
vloerverwarming en -koeling)
• Mechanische balansventilatie installatie met warmteterugwinning
• Woningen zijn niet gespiegeld, waardoor er geen contactdozen tegenover elkaar zitten

Ondanks al het bovenstaande is het volgende goed tot zeer goed hoorbaar:
• Praten, lachen, niezen, hoesten, televisie
• Traplopen
• De deurbel
• Plassen en de wc doortrekken
• Bonkende voetstappen
• Stofzuiger
• Deuren die dichtgaan
• Badkamer

Als ik op zoek ga waar bijvoorbeeld praten het beste hoorbaar is, dan is dat naast de woningscheidende wand, vooral de leidingdoorvoer die vanuit de trapkast in de woonkamer doorloopt naar zolder en de voorgevel. Als ik dit goed zou laten isoleren, zullen de geluiden dan minder worden?

Daarnaast vraag ik mij af of dit wel normaal is. Op deze manier leef je 24/7 met je buren.

Ik heb de bouwer hiervan op de hoogte gebracht en gelukkig stelden ze gelijk voor een meting te laten verrichten, al ga ik er vanuit dat alles wel conform het bouwbesluit is. Zo ja, wat kan je dan nog doen?
Naar boven
Rudolf



Sinds: 15-4-2020
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Wo Apr 15, 2020 7:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Los van de geluidmeting, het is toch te krankzinnig voor woorden dat je in een hedendaagse woning nog steeds je buren hoort.

De volgende foto's geven het bewijs waarom ik geen rijtjeswoning of hoekwoning in dit land meer wil aanschaffen. Het wordt een vrijstaand huis. Geen gedeelde muur of fundering meer, ben er helemaal klaar mee.


Hoe herkenbaar!

Ik ben er ook achter gekomen dat vrijstaand wonen echt de enige oplossing is.

Ik heb zelf tien jaar in een jaren '80 gestapelde huurwoning (dameenheid) gewoond waarbij contactgeluiden van onder naar boven en van rechts naar links hoorbaar waren. Het betroffen "gewone" leefgeluiden. Alleen dermate versterkt dat ik er gek van werd.

Toen kocht ik mijn eerste woning, een modern luxe nieuwbouwappartement (bouwjaar 2008) en wat een ellende. Bovenbuurman liep altijd op sokken en had zware voeten (was zelf ook aardig aan gewicht). Hij werkte in wisseldiensten dus op de raarste tijden werd ik wakker van diep doordringend gebonk. Alsof hij expres stampte zo klonk het. Zelfs buren boven hem hoorde dat. De man was niet voor rede vatbaar. Het appartementencomplex bestond uit appartementen van taartpunten. Ik had het kleinste appartement op de begane grond en hoewel alle appartementen van elkaar gescheiden waren met een superdikke betonnen muur, was mijn appartement slechts met een houtskeletwandje gescheiden van de hoofdingang waar ik vlak naast zat. Dit zag ik al met argusogen tijdens de bouw gebeuren en met vragen daarop werd beloofd dat dit niks zou uitmaken voor de gehorigheid.

Mijn "taartpunt' deelde ik dus met de hoofdingang. Nou, je raadt het al: ik hoorde alles en iedereen die de hoofdingang binnenkwam en de twee tussendeuren in de hal die aan mijn houtskeletmuurtje grenste sloten met een harde bonk hoorbaar in mijn appartement. Vooral als het hard waaide en er zuiging ontstond (was een parkeerkelder onder het complex met een toegangsdeur naar de binnenhal) waren de knallen in mijn appartement niet van de lucht. Toen Woningborg ingeschakeld die geluidmetingen hebben gedaan. Allemaal zinloos want het viel binnen de normen van het bouwbesluit. Ik had geen poot om op te staan. Ik had nog geluk dat ik niet voor de proceskosten hoefde op te draaien want ik kreeg voor 50% gelijk en moest de projectontwikkelaar/bouwer alleen geluidwerende tochtstrips onder de deur aanbrengen, wat uiteraard 0,0 niente nada hielp.

Uiteindelijk na tien jaar slapeloze nachten het appartement verkocht en een jaren '80 rijtjeswoning in een naburig dorp gekocht. Ik dacht: hoe erg kan een rijtjeswoning zijn met "slechts" twee buren in vergelijking tot een appartement? Nou wat had ik me verkeken! Aan de linkerkant een gezin met drie kinderen die de hele dag door met deuren smeten, keukenkastdeurtjes dichtgooiden, WC-brillen lieten vallen i.p.v. dichtdoen, etc, etc. Stapelgek werd ik er van. Dit zijn echt geen normale woongeluiden, want als ik af en toe wat zou horen zou ik dat allerminst een probleem vinden, maar nu leefde ik echt met de buren in huis zo leek het. Ik had geen moment rust en TV-kijken kon niet op een ontspannen manier.

Aan de rechterkant had ik buren (koppel op middelbare leeftijd) met een overkapping in de tuin naar mijn kant toe gericht waar ze een TV in hebben staan waar ze met mooi weer de hele avond naar kijken met de nodige overlast, want ik hoor het geluid van hun TV buiten dermate luid dat ik zelf niet met goed fatsoen TV kan kijken, zelfs met de ramen dicht. Ook overdag hebben ze vaak de radio (met boxen) hard aan die ze ook in hun open tuinhuis hebben staan.

Daardoor kon ik dus ook nooit van mijn mooie openslaande tuindeuren gebruik maken en kan ik zelf niet ontspannen in de tuin zitten, want meteen word ik dan geconfronteerd met een hoop herrie. Dus alles maar dicht, ook met warm weer.

Het huis heb ik in de afgelopen drie jaren flink verbeterd, o.a. alles gestuct en nieuwe keuken, maar na drie jaar kon ik nog steeds niet genieten van mijn ondertussen echt mooi geworden woning en was ik de overlast spuugzat en betrapte mijzelf er op dat ik steeds vaker op Funda naar vrijstaande huizen zat te kijken.

Gelukkig heb ik enige tijd geleden een goede baan gekregen met een leuk salaris en ben eens gaan kijken naar de financiλle mogelijkheden voor een vrijstaand huis. Helaas zijn er weinig kleine vrijstaande woningen op de markt (ik ben alleenstaand), maar toch heb ik onlangs mijn vrijstaande droomwoning gevonden en is de overdracht 15 mei! Mijn huidige woning was binnen een week verkocht dus mijn geluk kan niet op. Ik kan niet wachten eindelijk mijn rust te vinden en af te zijn van contactgeluiden en ander burenlawaai!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
johnwayne



Sinds: 28-4-2020
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Wo Apr 29, 2020 5:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heel interessant onderwerp. Heel erg bedankt voor het delen van deze geweldige informatie. Eindelijk vond ik de informatie die ik zocht. Veel succes.Ik wil ook een uitstekende blog met je delen, waar je veel tips kunt vinden over hoe je een foto kunt maken van een afgewerkt huis dat te koop staat. zeker dat u zeer geοnteresseerd zult zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Laprincespessa
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Nov 15, 2020 4:42 pm    Onderwerp: Nieuwbouw 2020 Reageer met quote

Ik zie dat dit bericht nu 4 jaar oud is. Ik ben benieuwd hoe het verder is gegaan. Is er een geluidsmeting geweest en zo ja, wat kwam daar uit? Ik woon nu in een nieuwbouwwoning, die in juni is opgeleverd. Het is een twee kapper. Mij valt het contact- en luchtgeluid enorm tegen. Ik had in ons vorige huis, gebouwd in 1998, nergens last van. Ik baal ontzettend. Het liefst ga ik eigenlijk weer weg en dan in een vrijstaande woning. Onze buren zijn echt heel normale mensen, praten niet hard, houden niet van harde muziek en feestjes. En toch horen wij hen en zij horen ons. Graag hoor ik of jullie oplossingen hiervoor hebben gevonden. Bedankt!
Naar boven
pyara_pappoe
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jan 31, 2021 4:14 pm    Onderwerp: nieuwbouwwoning den haag Reageer met quote

Hallo,

Ik heb in 2017 een nieuwbouwwoning in den haag gekocht (energiekwartier). Deze zijn gemaakt door Heijmans, en waren geen middenklasse woningen. Zitten in de hogere klasse.

Nadat de woning was opgeleverd ook na 2 maanden hetzelfde probleem wat ik herken. Woningen zijn enorm gehorig. Bestaan uit massieve betonwanden van 25 cm als woningscheindende constructie. Verder zijn de vloeren gedeeld en loopt dit door. Zijn rijtjeshuizen.

Ik kan de buren horen, kindje horen huilen en zelf hoor stemmen als er b.v. visite is. Ik vind het belachelijk dat bouwers zo goedkoop mogelijk huizen bouwen om net aan het bouwbesluit te voldoen wat ook al 50 jaar oud is (52db eis voor woningscheidende wanden). Dit is hedendag niet voldoende om normaal te leven. Vooral nu mensen ook thuiswerken. Deze eisen dienen echt verhoogd te worden want hierdoor zijn er b.v. ook vele burenruzies.

Ik heb ook voorgesteld een meting te doen om te controleren of alles goed gebouwd is, soms heb ik daar nl twijvels over omdat het nl. zo gehorig is. is dit normaal ?

Pyara
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Feb 01, 2021 5:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vervelend Pyara, dat jij dat ook zo ondervindt. Jammer dat ik geen reactie meer heb gehad op mijn mailtje want ik was benieuwd hoe het verder afgelopen is.

Zelf krijgen we as woensdag een geluidstest. Dit gaat via de woningborgfonds en ik hoop vooral dat degene die de test komt doen onafhankelijk is. Ondanks dat de woningen steeds meer zijn aangekleed (gordijnen, vloerkleden etc) hebben we nog steeds geluidsoverlast. Ik vrees dat de test alleen zal aangeven dat er inderdaad geluiden worden doorgegeven maar dat dit binnen de norm valt. En is inderdaad heel laag. En eigenlijk is nog belangrijker te weten of er iets aan gedaan kan worden en zo ja, wat dan Rolling Eyes

Zelf hebben wij een tweekapper. Er zijn in het nieuwe project ook rijtjeshuizen gerealiseerd. We hebben nu een aantal bewoners gesproken die ook aangaf last te hebben van burengeluiden.

Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt. Dit is echt zo'n domper voor me.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 1 van 7



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.