Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Nieuwbouwwoning 2016
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2021 11:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wil je mij een mail sturen? Ik heb een aantal vragen.
Mel@live.nl

Dank!
Naar boven
Pyara_pappoe
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2021 11:12 pm    Onderwerp: Metingen Reageer met quote

Ik heb ook metingen laten doen door gemeente den haag. Hebben ze gratis gedaan Smile en rapport moet ik nog afwachten vermoed dat het ook voldoet. Ik zal het rapport hier delen, laten we dit samen van elkaar delen hebben we een idee van demping. Bij mij 250 mm massieve betonnen wanden als scheidingsconstructie en verdeelde verdeelde vloeren deze lopen door en plafond ook. Het is te belachelijk hoe bouwend nederland project ontwikkelaars en aannemers zo goedkoop mogelijk proberen te bouwen en zo slecht . Gemeente den haag gaf ook al aan dat tijdens de bouw veel fouten en slordigheden worden gedaan. Vuil en spcecie in een spouwmuur wordt niet schoongemaakt. Dan heb je nl echt een geluidsprobleem. Al die metingen representeren nl niet normale woongeluiden maar is een meetmethode puur op cijfers en frequentiebereik is totaal anders dan woongeluiden. Ik herken hier ook dat het een enorme strijd is. De wet omtrent geluidseisen moet veel hoger in nll net als in duitsland. De 52db norm is veel te laag je hoort alles. Wil nu ook me nieuwbouwhuis verkopen en wat anders zoeken door dit probleem nl !!!! Te zot voor woorden dat een projectontwikkelaar en aannemer er zonder kleurscheren af komen en de eigenaar ermee zit. Bij mij helpt nl ook biks zoals voorzetwand ofzo omdat alles als een doos welke doorgetrokken is is gebouwd, vloeren etc dus ook veel contactgeluid .... niemand die iets doet belachelijk.

Wellicht idee collectief een klacht ofo in te dienen kan toxh niet waar zijn dat dit mogelijk is ?
Naar boven
laprincipessa
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mrt 01, 2021 9:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou niet weten hoe iets collectiefs te organiseren eerlijk gezegd, welke stappen zouden er dan gezet moeten worden? Heeft iemand hier ervaring mee?
Naar boven
Gast
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mrt 01, 2021 10:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wellicht petitie rixhting politiek om de normen in bouwbesluit te verhogen vwb geluid. In duitsland zijn ze bv veel hoger en strenger. !
Naar boven
Pyara_Pappoe
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mrt 01, 2021 10:17 pm    Onderwerp: Is dit een oplossing ? Reageer met quote

Ik kwam dit ook tegen na zoeken, kent iemand deze oplossing en helpt dit ?

Ben benieuwd als iemand deze heeft gebruikt of het exht weekt ??

https://geluid.eu/nl/geluidsisolatie-wand/dunne-geluidsisolerende-voorzetwand

https://geluid.eu/nl/geluidsisolatie-wand/dunne-geluidsisolerende-voorzetwand
Naar boven
voorbeeldrapport
Gast





BerichtGeplaatst: Do Mrt 04, 2021 10:22 pm    Onderwerp: voorbeeldrapport 250mm dikke masieve wanden Reageer met quote

hiervoorbeeld rapport van 250mm dikke wanden.

lijkt me erg laag net gebouwd tegen de norm aan ? Wat denken jullie ?

57db
58db
55db.

lijken me zeer lage waardes waarbij je behoorlijk wat hoort of niet ? Haalt een spouwmuur ook deze waarden of liggen die plus 10 ?

dus met spouwmuur kun je halen ???

67 db ongeveer ?
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 05, 2021 12:00 pm    Onderwerp: Re: voorbeeldrapport 250mm dikke masieve wanden Reageer met quote

voorbeeldrapport schreef:
hiervoorbeeld rapport van 250mm dikke wanden.

lijkt me erg laag net gebouwd tegen de norm aan ? Wat denken jullie ?

57db
58db
55db.

lijken me zeer lage waardes waarbij je behoorlijk wat hoort of niet ? Haalt een spouwmuur ook deze waarden of liggen die plus 10 ?

dus met spouwmuur kun je halen ???

67 db ongeveer ?


Eigenlijk zegt dit niet veel.
Je moet erbij vertellen hoe die 57 dB wordt gedefinieerd.
Maar hier zal het de standaard waarde betreffen waarbij geen rekening met lage frequenties wordt gehouden. Als je rustige buren hebt en er geen contactgeluid is voldoet dit aardig, ik geloof dat 52 dB het minimum is, maar als de buren graag muziek draaien of naar films kijken met een subwoofer, of kinderen hebben etc dan is het een drama.

En over een spouwmuur kun je niet veel algemeens zeggen, twee lagen gips met een spouw is een spouwconstructie, twee 400 mm wanden van beton met een spouw van een meter ook. Dat er nogal een verschil is tussen beiden wat betreft geluidsisolatie zal duidelijk zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
pyara pappoe
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Mrt 05, 2021 9:36 pm    Onderwerp: wat kun je doen Reageer met quote

Hoi Bert,

Me buren hebben dus kinderen en we horen die behoorlijk idd. Wat kunnen we nog doen om dit te vermnideren samen met de buurman.

Ik heb het over een spouwmuur van 10 - 10 - 10 b.v. of 12-5-12 bv. hoeveel DB halen die dan ?

Ik wil een huis waarbij de buren met kinderen, niet te horen zijn en niet vrijstaand. Welke spouwmuur constructie welke in de bouw gebruikt wordt is dan het beste ?
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Za Mrt 06, 2021 1:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?t=2185
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Za Mrt 06, 2021 2:34 pm    Onderwerp: Re: wat kun je doen Reageer met quote

pyara pappoe schreef:
Hoi Bert,

Me buren hebben dus kinderen en we horen die behoorlijk idd. Wat kunnen we nog doen om dit te vermnideren samen met de buurman.

Ik heb het over een spouwmuur van 10 - 10 - 10 b.v. of 12-5-12 bv. hoeveel DB halen die dan ?

Ik wil een huis waarbij de buren met kinderen, niet te horen zijn en niet vrijstaand. Welke spouwmuur constructie welke in de bouw gebruikt wordt is dan het beste ?


120-50-120 doet ontkoppeld qua RW 70 dB, als de randen zijn gekoppeld (of wanneer er spouwankers zijn gebruikt) 58 dB.
(Jellema Bouwkunde, de editie die nog aan akoestiek deed).

100-100-100 zal iets soortgelijks doen.

Hou er rekening mee dat RW GEEN informatie geeft over laagfrequent geluid.
Zie die link in de post hierboven, RW is waardeloos als er sprake is van subwoofers, muziekgeluid etc.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
pyara_pappoe
Gast





BerichtGeplaatst: Za Mrt 06, 2021 10:48 pm    Onderwerp: Wat kan ik nog doen Reageer met quote

Hoi Bert,

Dank voor je reactie. De uitgebreide link is interessant maar wel erg complex. Mijn situatie is als volgt.

Nieuwbouw. Massieve gasbeton wand van 250mm dik , 900kg/m massa.

Ik hoor de kinderen van de buren als die spelen of schreeuwen. Dat is ook andersom zo.

Ik wil dat graag dempen, isoleren, wat kan ik het beste doen zonder dat ik teveel ruimte verslies in de woning, door een voorzetwand te plaatsen. Dat wil ik liever niet, zijn er andere alternarieven, b.v. direct op de muur iets aanbrengen of iets dergelijks.

En helpt geluidsdemping in de woning ook iets ? Zoals het plaatsten van tapijt en zachte materialen ? Heb nu redelijk harde materialen in de woning. Ik baal als een stekker, heb een nieuwbouwwoning in 2018 gekocht, en dacht die zullen we goed zijn m.b.t. geluidsisolatie. Kom van een koude kermis thuis, waardeloos, je hoort alle contactgeluid in de badkamer van de buren, en verder ook zeer gehorig, als mensen visite hebben en gezellig praten kan ik de stemmen horen ( niet verstaan ). Het kan toch niet waar zijn anno 2021 dat aannemers en projectontwikkelaars maar net aan de norm van 52db bouwen om kosten te besparen.......

Die normen zouden echt omhoog moeten. overigens wat bedoel je met Rw 70 DB ? Rw is toch Dtkak ofzo waarde welke in bouwbesluit staat (<= 52 Db) Dit bedoel je toch met Rw waarde ? Lijkt me behoorlijk verschik met ankerloze spouwmuur als die 70 Db kan halen. Die rot goedkope wand welke heijmans heeft gebruikt haalt maar 57 Db. Zo goedkoop mogelijk bouwen he......

Wat kan ik nog doen om het probleem van luchtgeluid te verminderen, en dan in frequentiespectrum van schreeuwende kids ?

@ Bert : Kun je me anders in prive emailen....? wat is je email.....

Ik ben wanhopig, denk eraan om de woning te verkopen, en een goede woning met ankerloze spouwmuren te kopen.....IK WOON PAS IN ME WONING.... dus erg frustrerend nl
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 07, 2021 1:32 pm    Onderwerp: Re: Wat kan ik nog doen Reageer met quote

pyara_pappoe schreef:
Hoi Bert,

Dank voor je reactie. De uitgebreide link is interessant maar wel erg complex. Mijn situatie is als volgt.

Nieuwbouw. Massieve gasbeton wand van 250mm dik , 900kg/m massa.


Volgens mij weegt 250 mm gasbeton maar 185 kg.
Dat is qua massa ongeveer hetzelfde als een kalkzandsteenmuur van 100 mm en volkomen onvoldoende als woningscheidende wand.
Als het normaal beton is is het volgens mij een normale woningscheidende wand die aan de norm voldoet en die blijkbaar regelmatig problemen veroorzaakt.

pyara_pappoe schreef:
Ik hoor de kinderen van de buren als die spelen of schreeuwen. Dat is ook andersom zo.

Ik wil dat graag dempen, isoleren, wat kan ik het beste doen zonder dat ik teveel ruimte verslies in de woning, door een voorzetwand te plaatsen. Dat wil ik liever niet, zijn er andere alternarieven, b.v. direct op de muur iets aanbrengen of iets dergelijks.


Je kunt de situatie qua luchtgeluid als het een enkele wand is zeker substantieel verbeteren met een voorzetwand maar die moet wel een redelijke (gevulde) spouw hebben ten opzichte van de bestaande wand en ook iets wegen. Dun & licht helpt niet, dat is natuurkunde.

pyara_pappoe schreef:
En helpt geluidsdemping in de woning ook iets ? Zoals het plaatsten van tapijt en zachte materialen ? Heb nu redelijk harde materialen in de woning.


Nee, dat maakt je wooncomfort beter omdat je het geluid dat je zelf genereert prettiger maakt maar het helpt niet tegen geluidsoverlast van buren etc.

pyara_pappoe schreef:
overigens wat bedoel je met Rw 70 DB ? Rw is toch Dtkak ofzo waarde welke in bouwbesluit staat (<= 52 Db) Dit bedoel je toch met Rw waarde ? Lijkt me behoorlijk verschik met ankerloze spouwmuur als die 70 Db kan halen. Die rot goedkope wand welke heijmans heeft gebruikt haalt maar 57 Db. Zo goedkoop mogelijk bouwen he......


Rw is een norm voor geluid. Geluid dat wij waarnemen heeft frequenties van 20 tot 20.000 Hz. Een wand of iets dergelijks dempt geluid van 20 Hz minder goed dan geluid van 20.0000 Hz. Om geluid makkelijk beschrijfbaar te houden rekenen ze al die Hz naar een ééngetalsgrootheid. Rw was vroeger een aardige norm voor leefgeluid, nu met al die apparaten die laagfrequent geluid maken is Rw vaak minder bruikbaar. 70 dB Rw kan voor muziekgeluid VEEL minder geluidsreductie geven dan 70 dB.

pyara_pappoe schreef:
Wat kan ik nog doen om het probleem van luchtgeluid te verminderen, en dan in frequentiespectrum van schreeuwende kids ?

@ Bert : Kun je me anders in prive emailen....? wat is je email.....

Ik ben wanhopig, denk eraan om de woning te verkopen, en een goede woning met ankerloze spouwmuren te kopen.....IK WOON PAS IN ME WONING.... dus erg frustrerend nl


Je kunt een voorzetwand overwegen, maar ik zou aan iemand die er verstand van heeft vragen wat voor verbetering dat oplevert. Je schijnt ook last te hebben van contactgeluid en misschien van flankerende geluidsoverdracht, dat maakt het op afstand moeilijk om een advies te geven. Als je de mogelijkheid hebt om te verhuizen naar een fatsoenlijk huis (qua geluid bedoel ik) is dat zeker niet iets om uit te sluiten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
laprincepessa
Gast





BerichtGeplaatst: Do Mrt 11, 2021 8:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij ons is de spouw niet doorgezet tot minstens 50 cm onder het niveau van de begane grondvloer. Dit kunnen we zien op de bouwtekeningen. Kan dit het contactgeluid verklaren? En is er dan überhaupt nog iets aan te verbeteren?
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Do Mrt 11, 2021 8:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

laprincepessa schreef:
Bij ons is de spouw niet doorgezet tot minstens 50 cm onder het niveau van de begane grondvloer. Dit kunnen we zien op de bouwtekeningen. Kan dit het contactgeluid verklaren? En is er dan überhaupt nog iets aan te verbeteren?


Ik begrijp de constructie die je omschrijft niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
laprincipessa
Gast





BerichtGeplaatst: Do Mrt 11, 2021 8:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De vloerplaten liggen direct op de gemeenschappelijke funderingsbalk.

Het gaat om de gemeenschappelijke muur. We hebben een tweekapper en we horen voornamelijk veel contactgeluid. Nu blijkt dat de spouw niet onder de begane vloer doorloopt. Onze vraag is dan ook of dat het contactgeluid kan verklaren.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 3 van 7



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.