Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Nieuwbouwwoning 2016
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hlewagastiz
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Feb 01, 2021 5:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is toch ronduit belachelijk dat er tegenwoordig nog steeds gehorige rijtjeshuizen en appartementen gebouwd worden. Dat zulke woningen uit de jaren '50, '60 en '70 gehorig zijn, snap ik wel vanwege de toenmalige bouwmethodes en de minder strikte regelgeving destijds als het om geluidsisolatie ging.

Hoe staat het met de geluidsisolatie van rijtjeshuizen en appartementen in de ons omringende landen?
Naar boven
pyara pappoe
Gast





BerichtGeplaatst: Di Feb 02, 2021 11:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ben benieuwd wat uit de meting komt. Door welk bedrijf laat je dit doen, en wat gaat dit kosten als ik vragen mag. ?

Advies : Koop zo ie zo geen woningen gemaakt door Heijmans !
Naar boven
Pyara pappoe
Gast





BerichtGeplaatst: Do Feb 04, 2021 9:02 pm    Onderwerp: Al wat bekend Reageer met quote

Al iets bekend .... van de meting
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Za Feb 06, 2021 11:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hier ook een huis gebouwd door Heijmans. Prefab in 2018. En ook zo ontzettend veel last van contactgeluid. Ik kan precies horen wanneer de buren wakker zijn. Dit hoor je tot aan de zolder. Kan precies horen wanneer ze lopen, wanneer ze iets laten vallen etc. Lijkt mij dat dit absoluut niet mag met een nieuwbouwhuis. Of zijn die eisen daadwerkelijk zo laag?
Naar boven
Pyara pappoe
Gast





BerichtGeplaatst: Za Feb 06, 2021 11:26 pm    Onderwerp: Heijmans slechte bouwer Reageer met quote

ik zou heijmans erop aanspreken en metingen laten doen. De eisen zijn idd slecht en verouderd en nooit geupdate. Welke type woning heb je is de vloer gedeeld door meerdere woningen ? Of heb je spouwmuren ? Lijkt me niet waarschijnlijk want heijmans bouwt zo goedkoop en slecht mogelijk. Dus spouwmuren zul je niet hebben. Welk project is je woning ? In den haag ?
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Feb 08, 2021 10:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ze komen metingen doen. Delen de fundering maar er zit wel een kleine spouw tussen. Gekke is dat anderen uit hetzelfde project en het project hiernaast (alles wordt gebouwd door Heijmans) er geen last van hebben. Zij hebben bijvoorbeeld nog nooit een stofzuiger of iets gehoord.
Ik word elke ochtend wakker door de verplaatsingen van de buren. Word er helemaal moedeloos van..

Wil het zo graag veranderd hebben zodat ik eindelijk met plezier i n mijn huis woon.
Naar boven
pyara_pappoe
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Feb 08, 2021 12:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Gast,

Ik heb precies hetzelfde probleem. En het nare is dat Heijmans tegen mij zegt zoek het maar uit het voldoet aan bouwbesluit. Dus moet eerst op eigen kosten de meting laten doen en bewijzen dat het niet aan bouwbesluit voldoet. Dus zit behoorlijk in de knel met Heijmans.

Wat voor soort woning heb je ? Welke muren en bouwtechniek is gebruikt ? Heb je spouwmuren of massieve betonnen woningscheidende wanden van 250mm dik (is bij mij het geval).

Waar staat je woning in Den Haag ? En wie komt de metingen doen ? Ben wel benieuwd hoe Heijmans de woning heeft gebouwd, staat meestal in de technische omschrijving welke je hebt gehad bij de stukken van de woning.

Zou je de metingen kunnen delen ? Ik wil nl. ook metingen laten doen. We kunnen ook in prive mailen als je dat wilt.....dat kan op :

pyara_pappoe@hotmail.com
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Di Feb 09, 2021 7:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb je nu al een mail gestuurd.
Naar boven
pyara_pappoe
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Feb 14, 2021 10:37 pm    Onderwerp: Voorbeeld geluidsmetingen Reageer met quote

heeft iemand toevallig zijn metingen al laten doen ? Ben benieuwd naar het rapport van de geluidsmetingen ? Kunnen jullie die delen hier op het forum, of prive naar mij toesturen via de mail ? Pyara_pappoe@hotmail.com
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2021 10:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben ook wel heel benieuwd hoe de meting was
Naar boven
laprincipessa
Gast





BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2021 9:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

We hebben 3 weken geleden via Woningborg een meting laten verrichten. Zoals verwacht, helaas, alles binnen de norm. Ik heb ook contact met een (commercieel) geluidbureau. Zij willen het rapport wel doornemen. Ik zit nog te wachten op bijlagen die bij het rapport horen.

Wederom een domper, want het probleem is dus niet opgelost.
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Wo Feb 24, 2021 10:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

[/b]Oh nee. Wat een enorme domper!!
Kan toch niet dat he samen met je buren moet leven.
Ik ben ook zoooo bang dat ze zullen voldoen aan de metingen.
En ga er echt aan onderdoor zo. Het is zo vervelend om elke voetstap , elke deur, elke kastje te horen. Zelfs boven het tv geluid. Er is gewoon nooit rust.
Ik word wakker door hen en denk dat elke keer. Oh ze zijn weer wakker...

Mijn ouders hebben een woning van 15 jaar oud. En hier echt amper geluid van de buren. Alleen de hond soms van de buren.

Wat hoorde jullie voor geluid?
Naar boven
laprincespessa
Gast





BerichtGeplaatst: Do Feb 25, 2021 8:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

We horen ook dat ze opgestaan zijn, hun stoel hoor je schuiven. Eigenlijk kun je beter zeggen; wat hoor je niet? Nou ja, we zullen niet alles horen natuurlijk, maar we horen wel deuren, stoelen, de buren hebben een klein kindje dus een balletje vallen, loopgeluiden, de trap. En soms horen we ze praten. We horen niet wat ze zeggen maar wel wie er iets zegt.

Als ik dit geweten had, had ik het huis niet gekocht. Maar ja, al ons geld zit nu in het huis en dat gaan we nooit terug krijgen als we zouden verkopen.
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Do Feb 25, 2021 4:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat bizar! Dan zal mijn huis ook wel voldoen.
Maar zo leven is echt niet leuk..

Verder heeft niemand hier in de buurt er last van. Sterker nog ze horen niks..
Naar boven
laprincespessa
Gast





BerichtGeplaatst: Do Feb 25, 2021 8:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In ons kleine nieuwbouwwijkje, in totaal 47 woningen, 10 zijn vrijstaand en de rest tweekappers en rijtjeshuizen, zijn een paar huizen op staal (op het zand) gebouwd en de overige op palen. Het lijkt erop alsof de huizen die op het zand gebouwd zijn, minder of geen geluidshinder ervaren en de overige wel. Ik ben met meerdere bewoners in gesprek, in zekere zin gelukkig dat ik niet de enige ben.

We hebben nu de bouwtekeningen gekregen, die gaan we doornemen. We leggen er ons nog niet zomaar bij neer. De projectleider gaf vandaag nog aan dat we harde materialen hebben, een gietvloer en gestucte muren en plafonds. Deze geven geluid door. Maar niemand (of bijna niemand) heeft vloerbedekking en iedereen heeft strak gestucte muren en plafonds. Het lijkt me geen enkele reden voor geluidsoverlast. Ik vind dat een non-argument.

Maar het kost veel tijd en energie om te 'strijden'.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 2 van 7



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.