Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Betere regels bij burenoverlast?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2016 2:43 pm    Onderwerp: Betere regels bij burenoverlast? Reageer met quote

Gisteren was op Radio 1 te horen dat de VVD met een motie komt. Zal dit beter gaan werken met betrekking tot geluidshinder?

Uitzending Radio 1 Avrotros nieuwsshow

http://www.nporadio1.nl/nieuwsshow/onderwerpen/365404-gedragsaanwijzing-voor-vervelende-buren
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Jul 11, 2016 8:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het interview beluisterd, maar krijg, zo dit doorgaat, het idee dat dit slechts zal worden toegepast als laatste redmiddel (hoewel het voor klager altijd een lapmiddel zal zijn) in zeer extreme gevallen. Niet voor niets worden voorbeelden genoemd van overlastveroorzakers die door omstandigheden niet (kunnen) worden opgenomen, etc.

Ik zou persoonlijk mijn hoop niet vestigen op deze 'maatregel'.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
roelof



Sinds: 18-8-2010
Berichten: 83

BerichtGeplaatst: Wo Jul 13, 2016 2:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Windgong werd genoemd als voorbeeld maar later weer ontkracht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Di Okt 25, 2016 6:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het zou mooi zijn, want tegenwoordig kun je helemaal niks. Woningbouwvereniging helpt niet, politie bellen helpt niet.

Men zou een regel moeten hanteren: bij 3x overlast huur ontbinden. Maar ja, hoe bewijs je dat? en hoe zorg je ervoor dat er geen misbruik van kan worden gemaakt? er zijn namelijk ook buren die andere buren pesten door de politie te bellen als de deur een keer hard dicht valt, of zomaar bellen zonder enige overlast.

Ik heb naast een vrouw gewoodn die 5 honden had, die uiteraard continue blaffen als ze weg was. Er werd niks tegen gedaan. Ik kon mijn biezen pakken, 1500 euro aan kosten gehad. Maar mijn gezondheid is belangrijker. En toch, eht zit me nog steeds dwards dat het slachtoffer geen hulp krijgt.

Dat zou niet moeten. Maar ja, zie dat maar eens te regelen. Misschien zou harde optreden: echt waarschuwing met uitzetting het besef van overlast kunnen verduidelijken, mits er geen misbruik van gemaakt kan worden. (bewijslast)
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.