Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Slechte woningscheidende muren/vloeren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Wo Mei 04, 2016 10:47 pm    Onderwerp: Slechte woningscheidende muren/vloeren Reageer met quote

Hallo,

Ik zou graag wat hulp hebben met het volgende:

Ik huur een huis van een woningstichting waarvan de vloeren gerenoveerd zijn. Ik ben er komen wonen na de renovatie.

Nu heb ik gigantisch last van het contactgeluid van mijn bovenburen. Ik kan de volgende geluiden zeer goed horen:
Lopen, ook zonder schoenen maar dan dreunt het meer.
Elektriciteitssnoer van de stofzuiger wat beweegt over de grond
Rennende en springende katten. (dit ook in de nacht)
Omdraaien in een bed
Stemmen

Niet alle geluiden zijn storend maar meer als voorbeeld hoe gehorig het is.

Kan iemand mij vertellen als de geluidsisolatie past bij de eisen van gerenoveerde vloeren? Ik schrik meerdere malen in nacht wakker omdat de kat vanaf het bed op de grond springt.

Alvast bedankt.
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Do Mei 05, 2016 10:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn normen aangaande de geluidsisolatie tussen woningen.
Als ik dit verhaal lees lijkt me niet dat aan die normen wordt voldaan.
Ik krijg alleen altijd als ik dit soort dingen lees het vermoeden dat velen zich niet aan die normen houden en dat reclameren blijkbaar ook zo'n beetje zinloos is.

Je hebt in ieder geval last van zowel luchtgeluid als contactgeluid. En dat contactgeluid is niet alleen hoogfrequent (daar kun je met een vloer met iets verends eronder nog iets aan doen) maar ook van dreungeluid, wat betekent dat de hele vloer staat te shaken als een soort trommelvel, en daar is moeilijk iets aan te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.