Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidswand maken

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Davy Boutsen



Sinds: 7-1-2016
Berichten: 2
Woonplaats: Bree

BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2016 7:03 pm    Onderwerp: Geluidswand maken Reageer met quote

Beste allen, allereerst nen spectaformidastische 2016...

Vraagje,
Ik woon in Bree aan een kruispunt van een kleine weg met een 4vaks-baan waar veel verkeer op is. De laatste jaren neemt het verkeersgeluid danig toe. Vermits onze coniferen echt oud geworden zijn willen we ineens een degelijke wand plaatsen. Iedereen weet dat wanneer je voor de gekende geluidswanden op de markt gaat, dat er veel geld tegenover staat. Ik mag van stad Bree geen zichtbare betonplaten zetten. Nu, na veel rondpluizen op deze site denk ik dat betonplaten een goedkope oplossing zijn én dat ze een goede geluidsbuffer kunnen zijn. Mijn perseel ligt 2.5meter boven het wegdek en ik wil een wand van 2.5m zetten met aan de straatzijde de volgende constructie. Tegen de betonnen palen van de betonplatenwand, bevestig ik panlatten waar ik dan over de volledige wand kleinmazig kippengaas tegen kan nieten. De ruimte tussen de betonplaten en de kippengaas vul ik met haksel en ik laat klimop over de kippengaas groeien (tegen dat de haksel weggerot is, is de klimop de wand volledig overgroeid)
Nu heb ik gelezen dat veel geluidswanden werken met een kern van steenwol.
Dus ik wil graag weten of het een goed idee zou zijn om steenwolmatten te kopen en ook te plaatsen tussen de betonplaten en de haksel? Gaat dat iets extra opleveren in de geluidsreductie en is het dermate weersbestand om vele jaren genot op te leveren? Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.