Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Blaffen Hond

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sascha
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mei 25, 2015 9:43 am    Onderwerp: Blaffen Hond Reageer met quote

Iemand nog praktische tips om het blaffen te verminderen bij de buren?

Ik merk als mijn buren weggaan, al is het voor 2 minuten, dan gaan de honden blaffen en janken. Dit houden ze net zo lang vol tot ze terugkeren. Waarschijnlijk verlatingsangst. Ik heb de buren aangesproken, maar ze weten niet zo goed wat ze moeten doen en daarnaast horen zij natuurlijk niet dat hun honden blaffen en janken als ze weg zijn. Dus dan is er niet echt een "probleem".

Dialoog zoeken is de beste oplossing, dus dat probeer ik eerst! een voorzetwand is leuk, maar loopt in de papieren...

Ik heb ontdekt dat als ik tegen een wandcontractdoos tik, dat ze stoppen met huilen en blaffen. Deze wandcontactdoos zit rug tegen rug tegen de muur van mijn buren, dus waarschijnlijk schrikken ze hiervan en stoppen ze met blaffen. Toch weer een voordeel van "rug tegen rug"geluidslekken! haha! Als je er tegen tikt, dan is het dus net of het geluid uit die ruimte komt.

Iemand nog meer tips?
Naar boven
lersch
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2015 12:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het zou kunnen dat de honden elkaar opstoken.

Ik heb dit eerder meegemaakt met twee chihuahuas. Een mannetje en een vrouwtje.

Mannetje is normaal gesproken rustig, geen klachten van de buren.

Toen deze twee samen achtergelaten werden hebben ze uren achter elkaar elkaar op zitten hitsen en lopen spelen en daarbij dus ook veel blaffen.

Misschien toch kijken of de honden bijvoorbeeld in een bench kunnen. Dan zitten ze opgesloten en worden ze niet uitgedaagd.

Ik weet verder weinig van honden. Het zou natuurlijk ook kunnen lonen om eens advies aan een hondendeskundige te vragen of gewoon op een hondenforum. Waarom blaffen honden als de eigenaren weg zijn?

Dan verzamel jij de informatie en dan kun je de buren concreet vragen bepaalde adviezen uit te proberen. De buren ertoe aanzetten om de informatie te vergaren kan lastig zijn. Zoals je al opmerkt, zij hebben geen probleem...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.