Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Pieptoon (korte piep) in huis - Help, we worden gek!
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eva
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Dec 29, 2014 7:36 pm    Onderwerp: Pieptoon (korte piep) in huis - Help, we worden gek! Reageer met quote

Sinds zaterdagochtend horen we op regelmatig tijdstip een hoge, korte pieptoon. Gewoon 1x PIEP en dan een paar minuten later weer PIEP dan een hele tijd niets en dan weer PIEP, het loopt onregelmatig, soms kort achter elkaar dan weer even niets.
We horen het vooral uit de gang komen maar als we daar staan dan lijkt het uit een van de kamers te komen, als we in de kamers staan lijkt het weer van de gang te komen. In de leefruimte en keuken horen we het bijna niet.
Het lijkt alsof het uit de muren komt?
Eerst dachten we brandalarm, daar batterij uit gehaald en terwijl we dat deden hoorden we weer PIEP uit de gang komen.
Omringende kamers zijn badkamer, wc, 2 slaapkamers en berging.
Elektrische apparaten hebben we in deze ruimte's al uit getrokken.
Diepvries is het niet, hebben we nagekeken en maakt een ander geluid.
We hebben er nog: in elke ruimte verwarming, in badkamer en wc een afzuigsysteem, in berging een wasmachine en boiler maar we zijn daar bij gaan staan en toen leek het weer van de gang te komen.
We worden compleet gek, vooral omdat het 's ochtends vroeg ineens begint en ook weer plots eindigt, gisteren om 7u en gedaan om 9u, vandaag al om 6u en gedaan rond half 8. Voor de rest hebben we het overdag weinig gehoord maar als tv en pc op staat is het moeilijk om te horen. Nu (18u30) hoor ik weer constant het gepiep uit de gang komen, ik hoop dat het zo dadelijk gedaan is anders kunnen we nog niet eens gaan slapen. Onze slaap is trouwens volledig doorbroken omdat we 's nachts ineens wakker schieten van het gepiep.
Het is ook heel moeilijk om te volgen of te lokaliseren omdat het zo onregelmatig is, gisteren 10 minuten doodstil staan wachten om het te horen.
Ik hoop echt dat iemand hier weet wat het is of wat het kan zijn. We wonen wel in een huurappartement dus we kunnen hier niet zomaar gaan breken in de muur. Hopelijk is het iets anders. Sad
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma Dec 29, 2014 7:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een muis in het voorhuis.
Maar doe de aardlek er eens af, dan weet je of het een apparaat is dat aan de spanning hangt of iets anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Dec 29, 2014 8:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedenk naast wat Bert zegt ook welke apparaten er nog op batterijen werken. Draadloze deurbel? Is het een elektronisch klinkende piep of meer een kortere fluittoon? Verder in de meterkast een nieuwe elektriciteitsmeter of modem?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Bart Hoogeboom



Sinds: 15-3-2012
Berichten: 111
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Di Dec 30, 2014 10:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ik lees en denk is dat het de gasmeter is. Een wilde gok
_________________
| www.bigtreeacoustics.nl | Big Tree Acoustics, we make quality sound better.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2019 3:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij ons was het het brandalarm, steeds een korte piep en dan een paar minuter niets
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Sep 27, 2020 7:05 pm    Onderwerp: Re: Pieptoon (korte piep) in huis - Help, we worden gek! Reageer met quote

Eva schreef:
Sinds zaterdagochtend horen we op regelmatig tijdstip een hoge, korte pieptoon. Gewoon 1x PIEP en dan een paar minuten later weer PIEP dan een hele tijd niets en dan weer PIEP, het loopt onregelmatig, soms kort achter elkaar dan weer even niets.
We horen het vooral uit de gang komen maar als we daar staan dan lijkt het uit een van de kamers te komen, als we in de kamers staan lijkt het weer van de gang te komen. In de leefruimte en keuken horen we het bijna niet.
Het lijkt alsof het uit de muren komt?
Eerst dachten we brandalarm, daar batterij uit gehaald en terwijl we dat deden hoorden we weer PIEP uit de gang komen.
Omringende kamers zijn badkamer, wc, 2 slaapkamers en berging.
Elektrische apparaten hebben we in deze ruimte's al uit getrokken.
Diepvries is het niet, hebben we nagekeken en maakt een ander geluid.
We hebben er nog: in elke ruimte verwarming, in badkamer en wc een afzuigsysteem, in berging een wasmachine en boiler maar we zijn daar bij gaan staan en toen leek het weer van de gang te komen.
We worden compleet gek, vooral omdat het 's ochtends vroeg ineens begint en ook weer plots eindigt, gisteren om 7u en gedaan om 9u, vandaag al om 6u en gedaan rond half 8. Voor de rest hebben we het overdag weinig gehoord maar als tv en pc op staat is het moeilijk om te horen. Nu (18u30) hoor ik weer constant het gepiep uit de gang komen, ik hoop dat het zo dadelijk gedaan is anders kunnen we nog niet eens gaan slapen. Onze slaap is trouwens volledig doorbroken omdat we 's nachts ineens wakker schieten van het gepiep.
Het is ook heel moeilijk om te volgen of te lokaliseren omdat het zo onregelmatig is, gisteren 10 minuten doodstil staan wachten om het te horen.
Ik hoop echt dat iemand hier weet wat het is of wat het kan zijn. We wonen wel in een huurappartement dus we kunnen hier niet zomaar gaan breken in de muur. Hopelijk is het iets anders. Sad
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2020 9:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Bij ons was het het brandalarm, steeds een korte piep en dan een paar minuter niets


Of melding dat de batterij van je brandmelder bijna leeg is?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Veer
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Apr 27, 2022 5:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wij hebben exact hetzelfde probleem, de kenmerken die Eva noemt zijn vrijwel identiek. Zijn jullie er inmiddels achter wat het was?
Naar boven
Veer
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2022 6:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij ons waren de piepjes afkomstig van de brandmelders van de buren.
Naar boven
Gek...
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Okt 17, 2022 11:06 pm    Onderwerp: Piep Reageer met quote

Als je jou bericht leest denk je... die is gek!

Nou ik ook. Sinds 3 weken woon ik in mijn nieuwe sociale huurwoningen. Sinds 3 dagen.... 100% t zelf verhaal! Wat t extra freaky maakt is dat de piep idd verplaatst.. soms harder/zachter klinkt...

Ik denk serieus dat ik gek word. Word er ook angstig van... wtf is dit?

En ja idd overal gezocht, gekeken baterijen eruit erin stroom uit en aan...

Hoe dan?

Iemand een idee?
Naar boven
guest
Gast





BerichtGeplaatst: Do Nov 17, 2022 7:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb net hetzelfde! Hier is het ook in de gang, het is niet het brandalarm en het piept ongeveer om de 30 seconden. Is het probleem al bij iemand opgelost ondertussen?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Nov 18, 2022 10:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

guest schreef:
ik heb net hetzelfde! Hier is het ook in de gang, het is niet het brandalarm en het piept ongeveer om de 30 seconden. Is het probleem al bij iemand opgelost ondertussen?


Gas- of elektriciteitsmeter, internet-router of deurbel met batterij (die bijna op is en daarom signaal geeft), wellicht?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Remko
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Mrt 17, 2023 11:08 am    Onderwerp: Piepjes in huis Reageer met quote

Geluidforum schreef:
guest schreef:
ik heb net hetzelfde! Hier is het ook in de gang, het is niet het brandalarm en het piept ongeveer om de 30 seconden. Is het probleem al bij iemand opgelost ondertussen?


Gas- of elektriciteitsmeter, internet-router of deurbel met batterij (die bijna op is en daarom signaal geeft), wellicht?


Ik heb exact hetzelfde. Is het bij iemand al eens gevonden ?
Naar boven
Sanno
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Mei 05, 2023 12:55 pm    Onderwerp: Re: Piepjes in huis Reageer met quote

Remko schreef:
Geluidforum schreef:
guest schreef:
ik heb net hetzelfde! Hier is het ook in de gang, het is niet het brandalarm en het piept ongeveer om de 30 seconden. Is het probleem al bij iemand opgelost ondertussen?


Gas- of elektriciteitsmeter, internet-router of deurbel met batterij (die bijna op is en daarom signaal geeft), wellicht?


Ik heb exact hetzelfde. Is het bij iemand al eens gevonden ?



Had net twee maanden een brandmelder, opgehangen door de woningbouwvereniging, dat was hem niet. Na een ochtendje zoeken vond ik een oude brandmelder in een kast, de Boosdoener. Vrees dat dat niet veel mensen zal helpen...
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Vr Mei 05, 2023 3:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wel een goeie omdat je vaak zoekt waar het niet zit.

Bij ons lag een elektronisch spelletje in de kast. Mijn vriendin werd helemaal gek van het gepiep dat we niet konden lokaliseren, uren gezocht tot we de dozen met spelletjes van de kinderen gingen inspecteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.