Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Akoestiek op kantoor

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid op de werkplek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Yves
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Nov 26, 2014 4:40 pm    Onderwerp: Akoestiek op kantoor Reageer met quote

Bij ons op kantoor is een akoestisch plafond helaas niet mogelijk, dus moeten wij op zoek naar andere mogelijkheden. Een van die mogelijkheden is een akoestische baffle. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Is het daarnaast mogelijk deze baffles zelf op te hangen, of wordt dit sowieso door een akoestische dealer gedaan?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Yves
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Nov 26, 2014 7:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb hier heel veel ervaring mee. Duizenden baffles geadviseerd, geleverd en laten monteren in industrie en utiliteit.

Ik snap alleen niet dat je baffles overweegt (verticaal hangend) als er al geen ruimte is voor een akoestisch plafond. Ik prefereer ik dat geval (ook bij betonkernactivering) horizontale elementen op enige spouw (maar minder dan een systeemplafond). Denk bij baffles in een lage ruimte ook aan gevaar voor afscherming van verlichting, waardoor de lichtopbrengst op werkniveau te laag wordt.

Zelf ophangen kan prima. Leveranciers zijn veelvuldig te vinden op het internet. Helaas veel kaf onder het koren. Vraag goed advies en garanties vooraf! Een te lage nagalm(tijd) is vaak ook niet gewenst. Veel leveranciers verkopen meer op 'mooi' dan op 'effectief'. Er zijn er gelukkig ook een aantal die de juiste combinatie kunnen maken.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Di Mrt 24, 2015 2:47 pm    Onderwerp: Re: Akoestiek op kantoor Reageer met quote

Yves schreef:
Een van die mogelijkheden is een akoestische baffle. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?



Er zijn natuurlijk nog meer mogelijkheden, zoals geluidabsorberende schermen en/of akoestische panelen op wanden. Van waar puur de interesse in baffles?

Rick de Vos
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Mrt 24, 2015 10:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum is beroepsgedeformeerd Very Happy en denkt bij baffles aan dingen die vanaf het plafond hangen, meestal in industriele omgevingen.

In studio's en andere gelegenheden noemt men min of meer platte akoestische hulpmiddelen die aan wanden etc hangen ook vaak baffles. Geloof me dat hij, los van de nomenclatuur, uitstekend op de hoogte is van alle mogelijkheden. Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2015 12:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hohohoho, de vraagsteller VROEG specifiek om baffles, ja? Wink
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid op de werkplek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.