Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Overlast voorkomen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Steef
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Okt 12, 2014 5:32 pm    Onderwerp: Overlast voorkomen Reageer met quote

Onlangs hebben mijn vriendin en ik een mooie jaren 50 woning gekocht.
Deze zijn we geheel aan het renoveren en opknappen.

Nu kwam ik er onlangs in een gesprek met de buurvrouw achter dat de woningen nogal gehorig zijn.
Ze gaf hierin aan dat ze alle geluiden van de andere buren in de keuken goed kan horen.

Het rommelen in kastjes, het geluid uit de wasbak, etc etc.

Nu wil ik graag, zo goed als het kan, proberen te voorkomen dat de buren van ons last krijgen.
Onze keuken word namelijk verplaatst tegen hun muur aan.
Nu begrijp ik dat het over contact geluid gaat.

De vloer in de woonkamer/keuken word opnieuw gestort, deze komt rondom in een krimpband te staan. hiermee lijkt het me dat contact geluid via de vloer een heel stuk verminderd word.

Echter de keuken kastjes komen natuurlijk aan de muur te hangen. zijn er mogelijkheden om deze zo te monteren dat contact geluid aanzienlijk verminderd word, of zelfs weg genomen?

Ik begrijp dat materialen als rubber en kurk goed isoleren, beter dan de isolatie die we van bijvoorbeeld rockwool gebruiken om het dak te isoleren voor warmte.

Graag zou ik wat tips en tricks te weten komen.
Alvast bedankt Steef
Naar boven
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 12, 2014 10:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben een leek maar denk dat kastjes niet zoveel problemen geeft door ze ontkoppeld op te hangen.
Plak in keukendeurtjes rubber dopjes zodat die niet hard dichtslaan. Lastiger is het aanrechtblad wat meestal klem zit tussen muur en kastjes en als een klankkast gaat werken.
Weet niet of een 'zwevende' voorzetwand die volledig trillingsvrij van muur en grond wordt geplaatst een oplossing daarvoor is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.