Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

voorgevelisolatie verkeergeluid

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Franso
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Sep 03, 2014 4:14 pm    Onderwerp: voorgevelisolatie verkeergeluid Reageer met quote

Ik heb een oudere woning gekocht en heb alles goed geisoleerd ivm een drukke weg.
De voorgevel heb ik nog niet gedaan omdat ik twijfel wat de beste oplossing is.

De gevel bestaat uit een dubbele muur met spouw.
De ruiten zijn van echt dik geluidsisolerend glas, en daar komt het niet door.
Toch hoor ik nog veel geluid en dan vooral het brommende geluid van de auto´s.
Of het geluid van de motor is of van de banden die over de dik gemarkeerde witte lijnen van de weg rijden weet ik niet.

Ik heb het gevoel dat de dubbele muur juist werkt als een soort klankkast.
Is dit het zelfde als spouwresonanties?

Het is een kleine voorgevel en indien het helpt zou ik de buitenmuur weg kunnen halen en er steenwol en nieuwe muur voor kunnen zetten.

Ik zou ook iets avn steenwol vlokken in de spouw kunnen spuiten maar ben bang dat ik dan meer geluid hoor omdat ik de muren verbindt.

Wie weet wat het beste is???
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo Sep 03, 2014 9:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je verbindt de spouwbladen in ieder geval niet met minerale wol, en het zal wel degelijk helpen om die spouw te vullen als daar het probleem ligt. Maar dan hebben we het over een dB of 5-6. Niet schokkend, wat mij betreft.
Hoe dik zijn die spouwbladen, en is het steenachtig materiaal?
Als je een spouwconstructie hebt moet je ramen hebben die net zo zwaar zijn als de spouwbladen wil dat glas net zo goed dempen.

Kieren moeten dicht zijn, maar die doen laagfrequent niet zoveel, terwijl jouw karakterisering aangeeft dat het probleem laag-frequent is.

Misschien eens iets meten/opnemen om een idee te geven van wat het probleem is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.