Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidsreductie achterklep vrachtwagen die dichtslaat

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid naar de omgeving
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rolf
Gast





BerichtGeplaatst: Di Jul 05, 2016 10:31 am    Onderwerp: geluidsreductie achterklep vrachtwagen die dichtslaat Reageer met quote

Ik krijg een klacht binnen van een omwonende die erg veel geluidsoverlast heeft van vrachtwagens die hun grond lossen maar waarbij de achterklep met een harde klap dichtslaat. Hij heeft er zelfs binnen last van en dit gaat al jarenlang zo. Mag dit zomaar (in het stedelijk gebied is dit verboden, maar hij woont buiten) en is daar wat aan te doen??
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Jul 05, 2016 12:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wordt er zo'n klep bedoeld?



Is het steeds dezelfde vrachtauto? In dat geval zou het wellicht mogelijk zijn maatregelen aan de laadbak te doen, bijvoorbeeld het hydraulisch dempen van de klep in de terugaande beweging.

Fotootje gepikt van Google overigens... Rolling Eyes
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast
Gast





BerichtGeplaatst: Di Jul 05, 2016 1:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Uit het verleden herinner ik mij dat men zo'n klep met opzet hard tegen de lege, of bijna lege, kiepbak liet slaan waardoor er een flinke mechanische trilling ontstond en daardoor het eventuele in de bak plakkende restant grond/zand alsnog uit de bak zakte. Het slaan van de klep tegen de vrijwel lege bak ging gepaard met extra veel geluidsoverlast. Het gebeurde regelmatig dat de handeling meermaals herhaald werd. De kiepkarbestuurder bleef in de cabine zitten en "klepperde" gewoon enkele keren op ervaring.
Ik weet niet of zulks thans nog gebruikelijke praktijk is, maar als dat zo is hoe maak je dan de kiepbak goed leeg als er hydraulische demping op zit?

Verder heb ik vroeger vaak gezien/gehoord dat tijdens het rijden de enigszins zwaaiende klep tegen de lege bak "klepperde". Misschien uit luiheid of desinteresse ofzo de klep vast te zetten?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid naar de omgeving Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.