Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

keukengeluiden, lek in de afvoer afzuigkap?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Do Aug 28, 2014 1:17 pm    Onderwerp: keukengeluiden, lek in de afvoer afzuigkap? Reageer met quote

Wie kan mij helpen?

Sinds kort heb ik last van keukengeluiden van de buren
De situatie is als volgt.
Ik woon in een rijtjeshuis waarvan de keukens tegen elkaar zijn gebouwd. Daar woon ik nu al 33 jaar en heb nooit last gehad van geluiden uit de keuken van de buren.
Maar sinds een klein half jaar is er iets veranderd. Ik kan nu precies horen wat er gebeurt: de kastjes gaan dicht, een la gaat open, er wordt iets op het aanrecht gezet en vooral de afzuigkap hoor ik luid en duidelijk zowel in de keuken/kamer als boven in de slaapkamers.
Daar heb ik met de buren over gesproken, maar volgens hen is er niets veranderd en de afzuigkap hangt er al 15 jaar. Maar zoals gezegd ik heb die nooit eerder gehoord.

Volgens de buurman ligt het aan de muur: het is geen spouwmuur. Maar ik denk dat het aan de afvoer van de afzuigkappen ligt. Omloopgeluid ontstaan door een lek?
Wij hebben een gezamenlijke schoorsteen (de keukens liggen midden in het huis) maar volgens hem hebben we ieder onze aparte afvoer.
Mijn probleem (en vraag) is nu: wat kan er gebeurd zijn dat na 32 en een half jaar de geluiden plotseling mijn huis binnen komen.

Hartelijk dank voor de reacties

Maria van den Broek
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Aug 28, 2014 1:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gebruik de ZOEK-functie voor 'afzuigkap' en zie de gelijkaardige onderwerpen, waaronder deze.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Do Aug 28, 2014 2:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
de afzuigkap hangt er al 15 jaar.

Maria wanneer is die schoongemaakt?
Onderhoud en afschrijving van afzuigkappen wordt vaak vergeten.
Ze gaan gemiddeld 10 jaar mee en moeten jaarlijks schoongemaakt worden ,zeker als ze ouder zijn.
Heb je een huurhuis? Dan zou je de verhuurder kunnen vragen naar het probleem te kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.