Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Petitie tegen geluidsoverlast.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
estheticus



Sinds: 4-7-2014
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Vr Jul 04, 2014 1:22 pm    Onderwerp: Petitie tegen geluidsoverlast. Reageer met quote

Graag nodigen we jullie uit dit te ondertekenen.

http://www.petities24.com/stop_geluidsoverlast__rustig_woongenot_is_een_noodzaak
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
criticus
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Jul 04, 2014 1:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Goed opgevoedde (sic) kinderen gillen immers niet, die spreken op fluisterende toon.

Uit welk tijdperk komt de opsteller van deze petitie?
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Vr Jul 04, 2014 4:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

criticus schreef:
Quote:
Goed opgevoedde (sic) kinderen gillen immers niet, die spreken op fluisterende toon.

Uit welk tijdperk komt de opsteller van deze petitie?


wise Mr. Green
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
criticus
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Jul 04, 2014 7:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou (om te beginnen) overal waar in de petitie 'wetenschappelijk bewezen' staat graag de naam van het onderzoek, opsteller en het vakblad (liefst met link naar online samenvatting) waarin het is verschenen zien. Een tendentieus verhaal schrijven kan iedereen.

Democratie wensen door zelf op basis van angst een pleidooi houden gaat er bij mij niet in.

Anderzijds, als je (aangezien je kinderen op fluisterende toon nog hebt meegemaakt) meer dan 100 bent en nog een petitie online kunt zetten verdient dát wel weer een pluim!
Naar boven
estheticus



Sinds: 4-7-2014
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Vr Jul 04, 2014 9:54 pm    Onderwerp: .. Reageer met quote

mooi om kritiek te leveren en zelf niets te ondernemen.... ga nu eens serieus in op de problematiek die er wordt besproken. . of zwijg.

Overigens heb ik kinderen die absoluut niet gillen........... bij ons trouwens allemaal in de familie. Kwestie van goede opvoeding. Niets meer, niets minder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Jul 04, 2014 10:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

estheticus schreef:
mooi om kritiek te leveren en zelf niets te ondernemen.... ga nu eens serieus in op de problematiek die er wordt besproken. . of zwijg.

Volgens mij is het te verwachten dat mensen die het probleem (blijkbaar) niet ervaren zoals de opsteller van deze petitie, op een open forum, reageren in de trant zoals dit nu gebeurt. Ze tot zwijgen manen vind ik dan ongepast (zo ben ík tenminste opgevoed).

Bovendien vráág je helemaal niet om serieuze inbreng over het onderwerp maar enkel om een digitale soort-van-handtekening onder een artikeltje op een website, zonder dat duidelijk is wie dit heeft opgesteld, hoe het is onderbouwd en wanneer er wat gaat gebeuren met de verzamelde handtekeningen.

Los daarvan leidt elke bijdrage in dit onderwerp tot een oranje 'nieuw'-bolletje voor het onderwerp en een automatisch Twitter-berichtje op de Geluidforum account, waardoor je petitie in elk geval onder de aandacht komt.

Als ik in de reacties van de petitie:
Quote:
Dit is allemaal komen overwaaien door culturen die niet al te best ontwikkeld zijn en waren.
tegenkom haak ik overigens persoonlijk snel af, voornamelijk omdat ik met hen die dergelijke stoplappen hanteren niet graag word geassocieerd. Dan nog liever met:
Quote:
asociale yuppen
of
Quote:
Moeders en vaders die niet capabel zijn hun kinderen stil te krijgen (...) zouden verplicht begeleid moeten worden door een speciaal team van jeugdzorg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
9WEST



Sinds: 27-6-2013
Berichten: 72
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: Ma Jul 07, 2014 9:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Op zich vind ik dit initiatief niet zo gek, maar het wordt inderdaad beroerd gebracht.
En schreeuwende kinderen is maar een klein onderdeel van de herrie die ons dagelijks "ten gehore" wordt gebracht. Bovendien, gedwongen opvoeding klinkt wel erg Orwelliaans.

Voor de initiatiefnemer heb ik een anekdote: Vijf jaar geleden zaten mijn vrouw en ik te wachten op een trein van Bangkok naar het zuiden van Thailand. De reisorganisatie had ons op het hoofdstation aldaar meer dan twee uur van te voren afgezet. Dus wat mensen kijken. rondslenteren etc. Komt er een hele kolonne kinderen binnen, misschien wel meer dan honderd. In zo'n enorme hal, denk ik op dat moment, zal het horen en zien je nu wel vergaan. Maar.... geen kik! Niets! niet eens gepraat. De kinderen (geschatte leeftijd 8-10) gaan rustig op hun hurken of op de grond zitten. Twintig minuten lang heb ik dit tafereel met verbazing aanschouwd. Dan vertrekken de kinderen o.l.v. een paar ouderen naar éen of ander perron, opnieuw zonder een enkele schreeuw, gepraat of wat dan ook.

Had dit met opvoeding te maken of is het een cultureel verschijnsel? Conclusies mag jezelf trekken.

De initiatiefnemer van de petitie zou kunnen overwegen naar Thailand te verhuizen Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Jul 15, 2014 11:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

De petitie lijkt een stille dood gestorven...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.