Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluid gebruik wandcontactdoos buren - mening/advies

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mirthe
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2014 2:14 pm    Onderwerp: Geluid gebruik wandcontactdoos buren - mening/advies Reageer met quote

Beste lezers,

Ik heb al jaren ME/CVS en een whiplash. Waarschijnlijk door deze aandoeningen ben ik helaas behoorlijk gevoelig voor geluid.
's Nachts slaap ik met oordopjes, maar desondanks is het bij mij zo dat als ik wakker word van geluid ik vervolgens urenlang wakker lig en de dag erna mij nog slechter voel dan normaal.

Ik heb in het verleden gedurende 13 jaar in totaal 2 verschillende stellen meegemaakt als onderburen en nooit geen problemen door gehad. Ondanks het feit dat wij in een gehorige flat wonen van bijna 60 jaar oud. Twee jaar geleden kreeg ik een nieuwe benedenbuurvrouw die helaas onregelmatige diensten draait.
Bij het in en uit bed gaan enz. hoor je in de (kleine) slaapkamer allerlei geluiden die ik van de vorige onderburen nooit gehoord heb.
Ik ben weleens met haar in gesprek gegaan, maar zij beweert niets bijzonders te doen.
Sinds een paar maanden is haar vriend bij haar ingetrokken.

Het gaat nu om het volgende:
Ik word al lange tijd op de vreemdste tijden wakker van het uithalen/indoen/ en ook keren zowel uithalen als gelijk weer er in doen van een stekker/stekkers in het stopcontact (elektrisch deken? oplader mobiel?). Ik ben totaal niet technisch en dacht dat er geen oplossing voor was. Die is er echter wel in de vorm van het gebruik van een stekkerdoos.

Wij hebben tot 2x toe een vriendelijke brief in de bus gedaan, maar het resultaat was flinke ruzie. Wij werden afgebekt, terwijl mijn vriend en ik een jaar of 20 ouder zijn.
Zij beweren stekkerdozen te gebruiken en zeggen "dat ze er helemaal klaar mee zijn". Het aparte is dat zij aan de andere kant zeggen "wie zegt dat wij het zijn". Ook beweerden zij "dat het normale leefgeluiden" zijn en er werd ook gezegd "dat er dan maar aan andere buren gevraagd moet worden of die ook hinder hebben van stekkergeluiden". Deze dingen rijmen echter niet met het feit dat hun beweren alleen maar stekkerdozen te gebruiken. Er valt echt totaal niet met hun te praten. De jongen zei later notabene nog iets in de zin dat ik dan wellicht beter kan verhuizen.
Ik heb overigens een foto op zijn mobieltje gezien waarop je inderdaad op de slaapkamervloer een stekkerdoos zag liggen. Echter: zij zullen net als wij in de slaapkamer een dubbel stopcontact hebben. De stekker van de stekkerdoos zal dus in het ene deel van het dubbele stopcontact zitten. In het andere deel van het dubbele stopcontact worden echter nog steeds op vreemde tijden 's nachts en 's morgens vroeg (overigens ook overdag, maar daar kan ik natuurlijk niets van zeggen) een stekker(s) uitgehaald/ingestoken/en ook keren zowel uitgehaald als ingestoken.
Vervolgens lig ik dus urenlang wakker lig.

Een 'gesprek' met hun heeft geen enkele zin meer. Het wordt door hun starre opstelling knallende ruzie en het wordt een welles/nietes verhaal waarbij hun stug zullen volhouden alleen maar stekkerdozen te gebruiken.
Hoe kan dit opgelost worden? Het slaaptekort is mij compleet aan het opbreken.
Wat is jullie mening/advies? Bij voorbaat dank voor reacties.

Groet,
Mirthe
Naar boven
Mirthe
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Mei 18, 2014 11:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Beste lezers,

Ik heb tot op heden helaas nog geen reactie(s) gekregen van lezers.
Ik hoop dat er alsnog mensen zijn die willen reageren. Alvast bedankt!

Groet,
Mirthe
Naar boven
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 18, 2014 3:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mirthe je zal zeker nog wel tips krijgen voor jouw geluidsprobleem.
Alleen is er vorige week een zeer gewaardeerd forumlid Eric Desart overleden die altijd heel actief was op dit en andere fora. Dat kwam best hard aan bij iedereen en moet nog verwerkt worden.
Heb enkele dagen geduld. Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
mirthe
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Mei 18, 2014 5:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Linda,

Dank voor je reactie. Hetgeen je schrijft, wist ik uiteraard niet. Wat erg!
Ik wacht rustig af hoor.

Groet,
Mirthe
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Mei 18, 2014 6:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Deels waar, Linda, maar ook dat ik het moeilijk vind hier een antwoord op te geven, mede omdat de vraagstelling en het ongeduld mij bevooroordeeld maken, ook vanwege mijn jarenlange ervaring op dit forum.

Ik ga het toch doen, omzichtig maar ook met de nuchterheid van Eric een beetje in gedachten:

Gebruik van stopcontacten (wandcontactdozen) in een woning lijkt me inderdaad 'normaal gebruik' en zo daar hinder van ontstaat bij buren en daar is (prima!) overleg over mag je blij zijn wanneer de buren zoveel mogelijk hun best doen. Meer eisen lijkt mij niet realistisch en misschien ook wel niet gepast.

Jammer dat het is geëscaleerd, hoewel ik zelf al niet zover was gegaan mijn klagende buurvrouw (dank, zo zou deze bestaan, een willekeurige goddelijke entiteit dat ik vrijstaand woon) middels foto's te bewijzen dat ik over stekkerdozen beschik. De reden van de escalatie zal naar mijn mening niet enkel bij hen liggen, immers waar twee vechten zijn er twee schuld.

Zo u huurt (en daarvan ga ik uit) zou u via de verhuurder / woningbouwvereniging kunnen trachten bouwkundig nog wat gedaan te krijgen, maar die kans acht ik klein tot nihil.

Voorts komen we op uw medische achtergrond. Ik ben persoonlijk van mening dat, zo de overgevoeligheid voor geluid, via reguliere medische kanalen (dus niet via alternatieve 'genezers', pendelaars, auralezers of 'woonbiologen' die mensen graag een voor hen lucratief (extra) kwaaltje aanpraten) kan worden aangetoond, al dan niet als symptoom van een of meerdere van uw andere kwalen of als bijwerking van een of meerdere van de door u gebruikte medicijnen, er een voorziening zou moeten zijn (via zorgverzekering of gemeente wellicht) die u zou moeten helpen van uw nachtrust te kunnen genieten. Ik denk dan aan een geluiddempende en gedempt geventileerde ruimte in uw slaapkamer waarin u uw bed kunt plaatsen.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Mei 18, 2014 7:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Achtergrond ME/CVS spreekt over slaapproblemen als symptoom. Als je 's-nachts wakker ligt hoor je natuurlijk ook wel elk kleinste geluidje!

http://www.me-cvsvereniging.nl/wat-mecvs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 19, 2014 12:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Ik word al lange tijd op de vreemdste tijden wakker van het uithalen/indoen/ en ook keren zowel uithalen als gelijk weer er in doen van een stekker/stekkers in het stopcontact (elektrisch deken? oplader mobiel?).

Mirthe kan het niet van iemand anders vandaan komen?
Zelf hoor ik het ook als mijn naaste buur in hun aangrenzende slaapkamer een stekker in of uit het stopcontact haalt. Hoe is de situatie naast jouw slaapkamer? Misschien woont daar wel een ouder persoon die op de gekste tijden ligt te rommelen in huis wat hij/zij in het verleden nooit deed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Mirthe
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mei 19, 2014 4:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Site administrator en Linda, bedankt voor de reacties.
Ik zal eerst reageren op de reactie van de site administrator en daarna op de reactie van Linda.


Beste site administrator,

Ik heb nog een paar vragen/opmerkingen:

Het gebeurt door onregelmatige diensten dus ’s nachts en ’s morgens heel vroeg dat er in hun slaapkamer stekker(s) in/uit het stopcontact gaan. (Ik hoor het ook overdag maar daar kan ik natuurlijk niets van zeggen). Graag hoor ik uw reactie of het op die tijdstippen echt nog onder normale leefgeluiden valt.

Het is een probleem wat zo makkelijk opgelost kan worden. Ik vind het jammer dat zij dan vervolgens zo reageren. U schrijft dat waar een situatie escaleert er twee schuld hebben. In dit geval moet ik helaas zeggen dat er met hun echt op geen enkele manier te praten valt.

Zij heeft mij overigens in het verleden iets verteld over de woonsituatie qua buren waar zij is opgegroeid. Ik denk dat het te ver gaat om daar op een forum over te schrijven, maar volgens mijn psychologe (waar ik kom in verband met de ME) zou dat zeker mee kunnen spelen met haar en daardoor vervolgens ook zijn manier van reageren op de situatie.

De flat waar wij wonen is overigens geen huur, maar (‘goedkope’) koop.

U schrijft verder dat “als je ’s nachts wakker ligt, je natuurlijk ook wel elk kleinste geluidje hoort”. Het ligt wat anders:
Bij mij is het helaas zo (zou dolgraag willen dat mijn situatie anders was…) dat als ik ’s nachts wakker word van geluid, ik vervolgens urenlang wakker lig. Lang geleden, voor de ME, was mijn slaap heel anders en sliep ik door geluiden heen. Sinds de ME slaap ik daarna urenlang niet meer in. Ik ben als het ware dan teveel uit mijn slaap waardoor ik er niet meer inkom.

U heeft het over “een geluiddempende en gedempt geventileerde ruimte”. Op welke aanpassingen doelt U dan?

Ik hoop dat U mijn vragen nog wilt beantwoorden.
Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Groet,
Mirthe
-------------------------

Beste Linda,

Uiteraard ook jij bedankt voor het meedenken.

Ik weet echter zeker dat het uit hun slaapkamer komt en wel om een aantal redenen. Wij wonen om te beginnen op een hoek. Naast mijn slaapkamer is aan de ene kant het trappenhuis. Aan de andere kant onze eigen woonkamer. Beneden is de slaapkamer van de buren. Boven ons hebben wij ook buren. Dit stel heeft echter een dubbele verdieping. Zij slapen op de bovenste verdieping in een zolderkamer en die bevindt zich aan de andere kant. De kamer boven de kamer waar ik slaap, wordt door de bovenbuurman gebruikt als studiekamer.

Groet,
Mirthe
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Mei 19, 2014 8:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als het een koopwoning betreft heb je helaas geen poot om op te staan naar je buren toe. Je zult nooit objectief kunnen bewijzen dat zij op onrechtmatige wijze voor overlast zorgen, te meer omdat jouw hinder het normale gebruik van een wandcontactdoos betreft. Als ze 's-nachts zouden stofzuigen of harde muziek zouden draaien (meermaals per week) dan zou je hinder kunnen melden, uiteindelijk bij een bemiddelaar of politie. Jouw medische situatie kan echter niet aan je buren worden aangerekend.

Ik weet dat leveranciers van (modulaire / mobiele) geluidsstudio's deze ook wel eens aan particulieren met slaapproblemen leveren. Gebruik de zoekfunctie van dit forum voor leveranciers.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Mirthe
Gast





BerichtGeplaatst: Do Mei 22, 2014 11:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Beste site administrator,

Bedankt voor uw reactie.
Ik ga mij verdiepen in uw advies van 'een geluiddempende en gedempt geventileerde ruimte'.

Groet,
Mirthe
Naar boven
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 02, 2014 1:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@ Mirthe heb je iets gehad aan deze antwoorden?
Je zou ook eens het bericht van Eric kunnen lezen over De Houten Blokjes Methode waardoor je beter kan inschatten waar het precies vandaan komt.

@ Geluidforum ,misschien kan de topic-titel aangepast worden met aanvulling "geluidhinder wandcontactdozen/stopcontact" zo valt de inhoud van vraagstelling beter op dan mening/advies.
*EDIT* Geluidforum dank.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Mirthe
Gast





BerichtGeplaatst: Do Jun 05, 2014 11:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Linda,

Bedankt voor je reacties. Zoals ik in mijn e-mail van 19 mei heb geschreven, weet ik echt 100% zeker dat het bij de benedenburen vandaan komt. Checken met de blokjesmethode gaat overigens moeilijk, omdat wanneer ik ‘s nachts dan wel ‘s morgens vroeg wakker word van het indoen/uithalen stekker ik ‘te laat ben’ om nog te gaan luisteren met een blokje.

Ik heb gekeken op een aantal sites. Door het continue te weinig slaap hebben, ben ik echter gewoonweg te moe om mij goed te verdiepen in de dingen die op de site staan en daarbij ben ik totaal niet technisch.
Probleem is sowieso de ruimte. Ik slaap in een (hele) kleine kamer waar een soort ‘happen’ uit zijn door een inbouwkast en de meterkast. Het bed staat nu als het ware ‘ingeklemd’ tussen twee muren. Op die manier kan er geen geluidsstudio omheen. Als het bed gedraaid wordt, moet er een losse kast weg. De kast weg laten halen kan wel, maar daarna heb je aan de uiteinden van het bed nog maar een cm of 10 over. Ik weet niet of dit genoeg is, want er wordt ook gesproken over luchtschachten die ruimte innemen. Overigens in die stand van het bed, kan ook de breedte van de geluidsstudio een probleem worden mede gezien het feit dat er dus ‘happen’ uit de kamer zijn. Ik kom er om eerlijk te zijn niet uit. Verder zijn de geluidsstudio’s behoorlijk aan de prijs…. Ik weet het ff allemaal niet meer.

Groetjes,
Mirthe
Naar boven
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2014 8:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Mirthe,

Quote:
wanneer ik ‘s nachts dan wel ‘s morgens vroeg wakker word van het indoen/uithalen stekker

Je zou eens een lijstje bij kunnen houden met tijden wanneer dit gebeurt. Eens kijken of daar een bepaalde logica inzit qua tijden. Aan de hand daarvan toch die houten blokjes methode uitproberen.
Hopelijk is er iemand die wel wat weet over dit onderwerp gaat reageren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2014 9:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Linda, Mirthe, volgens mij is het meeste er wel over gezegd. Vanaf afstand kan niet veel meer beoordeeld worden dan dat Mirthe zelf kan. Ik zie hier behalve een geïsoleerde ruimte weinig andere mogelijkheden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2014 9:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Praat eens met je arts, misschien weet hij waar je als 'bijzondere voorziening' mogelijk kunt aankloppen voor maatregelen. Denk aan potjes voor verbouwing keuken rolstoelgebruikers, etc.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.