Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Afzuigkap lucht uitgang zorgt voor geluidsoverlast

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2014 6:40 pm    Onderwerp: Afzuigkap lucht uitgang zorgt voor geluidsoverlast Reageer met quote

De buren hebben een luchtuitgang vlakbij onze tuin geplaatst. Zodra zij gaan koken hoef ik niet meer in de tuin te gaan zitten. Er komt veel herrie uit de luchtuitgang. Bij het plaatsen gaf ik nog aan, dat het niet hoger moest komen te zitten?

Mag zo iets? Ik mag toch aannemen dat op dergelijke afzuigkappen een geluidsnorm opzit zodat het binnen de wettelijke normen valt?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2014 6:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mag het? Nee, je mag geen hinder veroorzaken.

Zijn er normen voor? Nee.

Ga in overleg. Aan hun gevel kan eventueel een demper of dempende kap worden bevestigd. Als het kanaal (slang) inpandig lang genoeg is kan wellicht een geluiddemper of geluiddempende slang worden ingebouwd.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2014 10:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor uw informatie! Het is gelukkig alleen tijdens het eten. Ik heb er één keer wat van gezegd en het zit de buren wel dwars. Maar ik wil verder geen probleem van maken. Relatie met je buren moet ook optimaal blijven? Ik hou het advies wel in mijn achterhoofd.


Over het algemeen vinden we herrie van de buren irritant. Maar als we zelf herrie maken vind je dat niet irritant. Is het niet kwestie van je gedachten om te laten schakelen en je niet de focus leggen op het geluid?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.