Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Verborgen agenda Nederlandse Stichting Geluidshinder?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Feedback
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2014 2:29 pm    Onderwerp: Verborgen agenda Nederlandse Stichting Geluidshinder? Reageer met quote

NSG Nederlandse Stichting Geluidshinder. Van een gemeente waar ik de naam verder niet zal noemen heb ik begrepen dat de NSG tegen de burger aangeeft dat zij tegen windmolens zijn die te dicht bij de woningen komen te staan. Echter zij geven dan wel weer een positief advies uit voor het plaatsen van windmolens. Of dit waar is weet ik niet. Verhoor en wederhoor levert niet direct wat op omdat je het niet direct kan gaan checken naar de bronnen. Reden voor deze gemeente was wel de bijdrage aan deze organisatie stop te laten zetten. Van laagfrequent geluid begrepen dat zij van NSG niet zo blij worden.

NSG is volgens mij wel een belangrijke sleutelrol in veel opzichten en heeft veel invloed? Of valt dit mee? Wie kan hier wat over vertellen?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2014 9:24 pm    Onderwerp: Re: Verborgen agenda Nederlandse Stichting Geluidshinder? Reageer met quote

Anonymous schreef:
NSG Nederlandse Stichting Geluidshinder. Van een gemeente waar ik de naam verder niet zal noemen heb ik begrepen dat de NSG tegen de burger aangeeft dat zij tegen windmolens zijn die te dicht bij de woningen komen te staan. Echter zij geven dan wel weer een positief advies uit voor het plaatsen van windmolens.

Bovenstaande is toch niet per definitie in conflict met elkaar? Misschien is in het onderhavige geval de afstand voldoende. Verder weet ik niet of gemeentes gehouden zijn aan een 'advies' van de NSG danwel of NSG überhaupt dergelijke adviezen geeft. Misschien kan iemand er iets over bijdragen. Binnenkort spreek ik ze, misschien gooi ik wel een balletje op. Wat is verder een verborgen agenda en als de gemeente haar zin kreeg waarom zou ze dan een bijdrage (zo NSG al door gemeentes wordt voorzien van fondsen) niet meer verstrekken?

Quote:
Van laagfrequent geluid begrepen dat zij van NSG niet zo blij worden.

Wie is 'laagfrequent geluid'? NSG heeft aan de basis gestaan van een richtlijn over LFG, sommigen gehinderden vinden hierin te weinig aanknopingspunten om hun soms discutabele claims gerechtvaardigd te zien. Zij zullen dus niet blij zijn. Wat is daar raar aan? Ik vind dat een aantal 'belangengroepen' aangaande geluid niets aan het spectrum toevoegen anders dan tendentieus aandachtzoeken met bewezen discutabele en slecht onderbouwde informatie om hun doelen te bereiken. Heb ik dan een dubbele agenda?

Waarom komt dit bericht met referentie naar laagfrequent geluid overigens uit dezelfde IP koker als het gros van de hoogfrequent/kattenverjager bijdragen? Gaan de partijen aan beide uiteinden van het (hoorbare) spectrum Wink zich verenigen?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Feedback Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.