Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsisolerend glas

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Arrien1234



Sinds: 1-11-2013
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Vr Nov 01, 2013 7:08 pm    Onderwerp: Geluidsisolerend glas Reageer met quote

Beste forumgenoten,

Wij hebben wat vragen over geluidsisolerend/werend glas.

Wij zijn woonachtig in de buurt van een bruin kroegje. We hebben zo nu en dan last van de muziek. We weten dat de gemeente het loket is waar wij ons beklag kunnen doen. Maar voordat de gemeente daadwerkelijk actie heeft kunnen ondernemen, hebben wij al behoorlijk wat slechte nachten achter de rug.

We hebben besloten om in contact te treden met de kroegeigenaar en zelf ook voorzieningen te treffen in de slaapkamers. We hebben contact gehad met een glasleverancier en deze heeft ons een offerte toegestuurd. Onderstaand het glas dat voorgesteld wordt. Kan iemand mij hierover wat informatie geven. Het is een kostbare investering, dus willen we graag weten of we een goede keuze maken.

Isolide Phon S 41/32-B
6-16-55.2SAF

De gemeente heeft metingen verricht. Het aantal Db's op onze gevel bedraagt 46Db.

Ik verneem het graag. Mocht er aanvullende informatie nodig zijn hoor ik dit graag.

Gr.,

Arrien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
MichielvanEeden
Expert


Sinds: 7-10-2006
Berichten: 115
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Za Nov 02, 2013 11:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb geen uitkomst wat betreft het glas (lijkt me wel OK - de leverancier heeft vast ook een R waarde). andere geveldelen zijn ook van belang: ventilatievoorzieningen, kieren bij ramen? maar ook: is 46 dB (let op de schrijfwijze :-) met of zonder toeslag voor muziekgeluid -met andere woorden: moet de kroeg niet ook iets doen?
_________________
Technisch Bureau van Eeden - www.tbve.nl - Lawaaibestrijding, geluidsmeting, advies en onderzoek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
peter2301



Sinds: 18-9-2011
Berichten: 64
Woonplaats: Noord Brabant

BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2013 10:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me toch wel.. voor muziekgeluid moet toch een toeslag worden gerekend van 10 dB? Je schrijft dat je in contact bent getreden met de kroegeigenaar. Hoe reageerde hij? Wat wil hij daadwerkelijk doen om de geluidsoverlast in te perken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Arrien1234



Sinds: 1-11-2013
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Za Jan 25, 2014 8:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Peter en Michiel (en anderen),

Bedankt voor jullie reactie. Een tijdje afwezig geweest vandaar nog geen reactie. Excuus!

De kroegeigenaar geeft aan te willen isoleren, maar hier niet de financiële middelen voor te hebben. We hebben er geen vertrouwen in dat hij op korte termijn maatregelen treft. Derhalve hebben wij besloten zelf maatregelen te treffen door ons glas te vervangen. Verder hebben we contact met de gemeente, dit is echter een langdurige procedure.

Wat betreft de de 46db. Dit is exclusief de opslag van 10db. De kroeg moet dus zeker iets doen, maar doet dit dus niet.

Ons huis kent niet of nauwelijks kieren. Het betreft namelijk een nieuwbouwwoning uit 2010. De ventilatieroosters hebben we reeds laten controleren. Dit schijnen roosters te zijn die het geluid goed isoleren.

Hebben jullie tips bij de aanschaf van het glas?

Gr.,

Arrien1234
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.