Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Help! Gaan alle slaapdoppen zo diep in het oor?!

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mark123
Gast





BerichtGeplaatst: Do Aug 22, 2013 2:29 am    Onderwerp: Help! Gaan alle slaapdoppen zo diep in het oor?! Reageer met quote

Op deze site: http://www.oordoppen.be/moldex-contours-normall-25-paar/slapen.html staat een grote tekening van Moldex Contours slaapdoppen en daaronder de gehoorgang.

Nu vroeg ik mij af.. is het de bedoeling dat die doppen voorbij de eerste bocht gaan in je oor? Ik bedoel, als je je pinkvinger in je oor steekt heb je voldoende demping maar ga je toch ook niet dieper dan de eerste bocht?

Begrijp ik het goed dat die dopjes dieper gaan of wat moet ik mij voorstellen.

Op die site (zie: http://www.oordoppen.be/index.html) hebben ze overigens nog ander doppen zoals Bilsom 303S, Howard Leight Max Lite, EAR Soft FX die goeie reviews krijgen.. iemand enige idee of bepaalde van die doppen meer of minder diep gaan?

Als laatste op maat gemaakte doppen hier: http://www.elacin.com/be/en/product/101/Relax met foto. Zouden die dieper gaan dan pinkvinger in het oor?

Hopelijk kan iemand mij helpen met het bovenstaande en eens kijken op de verschillende links zodat al het typen niet voor niks was. Alvast bedankt voor alle goeie info!!

Mvg, Mark.
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Do Aug 22, 2013 4:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bijkomende vraag als niet geeft:

Mag je je neus 's nachts snuiten en ook neusdruppels of water opsnuiven als je zo slaapdoppen in hebt of gaat dat druk in je oren geven?!
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Aug 22, 2013 8:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vraag 1: Alle schuimdoppen gaan, indien goed ingebracht, ongeveer even diep. De Moldex gaan volgens mij niet dieper. De illustratie suggereert volgens mij ook meer lengte dan in werkelijkheid. Vergelijk maar met de lengte van de dop zelf.

Vraag 2: Probeer het en je weet het. In het ergste geval even 'klaren' (filmpje)
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Mark123
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2013 3:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Vraag 2: Probeer het en je weet het. In het ergste geval even 'klaren' (filmpje)


Bedankt voor de reply.

Maar wat betreft het klaren van je oren, kan je dat net NIET doen als er een oordop in je oor zit?

Ik bedoel als je gaat klaren door je neus dicht te houden en druk te zetten zoals in filmpje uitgelegd, ga je niet juist meer druk in je oren krijgen als er oordoppen inzitten?!

Op welke manieren kan je klaren met oordoppen in vraag ik mij af, als dat sowieso kan??
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2013 8:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Klaren 'vereffent' de druk in het middenoor (via de buis van Eustachius) met die aan de andere zijde van het trommelvlies. Je zou dus moeten kunnen klaren volgens mij.

Neusdruppels inbrengen danwel water door de neus opzuigen e.d. zal hoe dan ook geen probleem zijn!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Mark123
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2013 2:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Klaren 'vereffent' de druk in het middenoor (via de buis van Eustachius) met die aan de andere zijde van het trommelvlies. Je zou dus moeten kunnen klaren volgens mij.

Neusdruppels inbrengen danwel water door de neus opzuigen e.d. zal hoe dan ook geen probleem zijn!


Bedankt voor de reply.

Misschien doe ik iets verkeerd maar als je klaart door je neus dicht te knijpen en druk te zetten met oordoppen in je oren, dan neemt de druk toch alleen maar toe? Wat kan je doen om die druk weg te krijgen zonder steeds die doppen te moeten uitnemen? Even slikken of wat water drinken helpt ook niet echt veel vind ik. Las ooit ergens dat je op één of andere manier aan je oren moet trekken maar heb geen idee hoe.
Naar boven
Peter77
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2013 4:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Klaren 'vereffent' de druk in het middenoor (via de buis van Eustachius) met die aan de andere zijde van het trommelvlies. Je zou dus moeten kunnen klaren volgens mij.

Neusdruppels inbrengen danwel water door de neus opzuigen e.d. zal hoe dan ook geen probleem zijn!


Is het idd niet zo dat als je oordoppen inhebt dit een soort vacuum (druk) in je oren creëert, dus als je bvb physiologisch water opsnuift dit druk gaat geven?

Kan zelfs gewoon wat drinken (slikkende beweging) geen druk geven?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Sep 03, 2013 8:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

How to Correctly Insert Single-Use Foam Earplugs - http://elevatingsound.com/how-to-correctly-insert-single-use-foam-earplugs/
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
MichielvanEeden
Expert


Sinds: 7-10-2006
Berichten: 115
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Ma Sep 16, 2013 5:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk onderwerp, de instructie over het inbrengen van schuimdoppen is erg nuttig, vooral op werkvloer. Daar zie ik massaal mensen lopen met schuimdoppen die ver uitsteken, dan doen ze niet wat ze moet doen. Mijn "vuist"regel: ze moeten er zo ver in dat een nagelbijter ze er bijna niet meer uitkrijgt (je begrijpt - als ik ze gebruik - en dat is regelmatig s nachts - heb ik wel eens moeite om ze er uit te krijgen)
_________________
Technisch Bureau van Eeden - www.tbve.nl - Lawaaibestrijding, geluidsmeting, advies en onderzoek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.