Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Frank Tchang (en andere pseudo(?) akoestische zaken)
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2015 9:41 am    Onderwerp: Re: Frank Tchang (en andere pseudo(?) akoestische zaken) Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Hier een plaatje van een toepassing van de Resonators (type: Pro) van Franck Tchang die ik tegenkwam bij een klant met een nagalmprobleem. Iemand had deze dingen (een fors aantal) voorgesteld en als 'oplossing' verkocht. Effect nihil, kosten aanzienlijk!

Audiofielen lijken (zie reviews onderaan in de link) lyrisch over deze zaken, maar fysisch kan ik er helemaal niets van maken. Ik ben bereid te accepteren dat ze kunnen resoneren. Lage frequenties omzetten in hoge daarentegen, zoals beweerd, daar kan ik niks mee.

Iemand een idee hoe ik dit moet plaatsen en waarom er audiofielen zijn die hier duizenden € aan uitgeven?


En wat vind een vaktijdschrift ervan?: http://www.hifi.nl/artikel_pagina3/3846/In-gesprek-met-Franck-Tchang.html

Quote:
Terug na de lunch in het hoofdkwartier van Acoustic System doen we nog meer experimenten met de resonatoren. Toevoegen, verwijderen en tunen hebben allemaal hun effecten die tijdens het luisteren duidelijk naar voren komen. We brengen onze hoofdpijn ter sprake en Franck heeft een goed idee wat de oorzaak is. ‘s Morgens voordat we arriveerden had Franck een extra aantal resonatoren in de kamer geplaatst wat tot gevolg heeft dat er eigenlijk te veel informatiepunten in de kamer zijn gekomen. Net als met alle goede dingen, schaadt een overdaad.

_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com


Laatst aangepast door Geluidforum op Wo Aug 16, 2017 10:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Do Jan 07, 2016 12:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ze zeggen ook:
Quote:
Dus wat kunnen we zeggen van deze kleine gevalletjes die wanneer hun naam valt in “audiofiele” kringen nogal wat wenkbrauwen doen reizen? Gewoon, ze werken. Misschien is onze verklaring hoe ze exact werken niet helemaal compleet, maar er is geen sprake van magie of placebo effect. De werking berust puur op natuurkundige feiten, resonantie distributie en de menselijke perceptie.

en
Quote:
Maar hoe dan ook, een ruimte die met de resonatoren is uitgerust zal altijd muziek laten klinken als Muziek; natuurlijk en zonder koel analytisch ‘hifi’ geluid. Met deze kleine klokjes is het puur genieten.


Ik vind het allemaal maar vaag en slecht onderbouwd.

Is er ergens ook een degelijke studie naar het effect op het geluid van "vreemde objecten" in de luisterkamer?

Hoe kan trouwens zo'n klein object zoveel effect hebben op het geluid?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Jan 07, 2016 12:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Anonymous"]Ik vind het allemaal maar vaag en slecht onderbouwd.
Quote:


Het is NIET onderbouwd. Psychologie...

Anonymous schreef:
Hoe kan trouwens zo'n klein object zoveel effect hebben op het geluid?


Niet, tenzij je het heel graag wilt geloven
... Wink
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.