Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsniveau muziekkorps

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Elwin
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Mrt 08, 2013 11:40 am    Onderwerp: Geluidsniveau muziekkorps Reageer met quote

Heeft iemand enig idee hoeveel dB een muziek/showkorps (tijdens bijv. een taptoe of streetparade) ongeveer produceert op een afstand van 25 a 30 meter?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 08, 2013 11:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Weet ik niet, maar lees anders dit even. Wellicht kun je bij eventuele hinder dus niets doen?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Elwin
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Mrt 08, 2013 12:14 pm    Onderwerp: geluidsniveau muziekkorps Reageer met quote

Het gaat er om dat we een taptoe en streetparade organiseren en bij de evenementvergunningaanvraag moeten opgeven hoeveel dB het produceert op de aanliggende gevels. De afstand daartussen is 25 a 30 meter.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 08, 2013 1:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het lijkt me dat dit moeilijk te zeggen is. Afhankelijk van al dan geen versterking, het aantal muzikanten en het type instrumenten.

Ik zou in overleg gaan met de gemeente-ambtenaar en vragen naar opgaven van vergelijkbare evenementen in het verleden, of informeer bij andere partijen die ooit iets dergelijks hebben georganiseerd. Dit lijkt me typisch iets administratiefs, want het niveau zal straks toch sterk afhangen van succes en opkomst.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.