Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Katten verjager (oorsuizen)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Do Mrt 28, 2013 2:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Eric,

Goeie vraag! We hebben nogmaals buurtbemiddelingsgesprek. Verder weet ik niet wat we kunnen doen. Van geluidsmeting bureau begrepen dat ze alleen het geluid meten bij je gevel. Dus wat er voor de rest in je tuin aan geluiden gebeurd doet er niet toe. De katten verjager wordt nu een leuke tool om mensen te pesten en weg te jagen, tenminste als zij dat geluid horen. Ik heb nog een katten verjager voor de buurvrouw gekocht: Eentje op zonne energie en werkt op 23KHz welke ik NIET kan horen. Maar als mevrouw gaat klagen over reigers en merels.... Dan weet ik het niet meer! Ben het wat zat aan het worden. De verjager voor reigers en merels moet beslist vanaf 13KHz zitten... Mochten jullie de gouden tip hebben dan houd ik me aanbevolen. Mevrouw wil zo als het nu lijkt niet mee werken aan de Rijdende Rechter. In dat geval zal ik een noodgedwongen een advocaat moeten inschakelen. Maar liever heb ik dat we als buren de handen kunnen geven en goed met elkaar omgaan. Daar heeft iedereen wel baat bij lijkt me. Je hoeft elkaar niet naar het leven te staan toch?!
Naar boven
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 30, 2013 1:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Het enige beschikbare document is het APV dat zeer vaag is.


Het verbod van artikel 4:6, eerste lid, van de APV om toestellen of geluidsapparaten in werking te hebben op zodanige wijze dat geluidhinder wordt veroorzaakt, ziet niet alleen op bescherming van omwonenden maar ook op de omgeving voor het overige. Gelet hierop bestaat geen grond voor het oordeel dat bij de toetsing of geluidhinder in de zin van de APV zich voordoet, tuinen niet dienen te worden betrokken. De omstandigheid dat in het kader van de toepassing van milieuregelgeving de bescherming tegen geluidhinder in de eerste plaats ziet op woningen en aan de daarbij behorende tuinen geen zelfstandige bescherming toekomt, doet daaraan niet af, nu dat een ander toetsingskader dan toepassing van een APV betreft. Het college beschikt echter over beleidsvrijheid bij het bepalen van de mate van bescherming die op basis van de APV aan een tuin toekomt en deze behoeft niet dezelfde te zijn als die aan een woning toekomt.

Bovenstaande komt uit een rechtspraak bij 5.1 ,wat betekend dat geluidhinder in tuinen wel degelijk aangepakt kan worden door gemeentes. Alleen is het jammer dat die ambtenaren daar weinig verstand/ervaring en geen zin in hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Za Mrt 30, 2013 2:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het probleem Linda is dat het begrip geluidshinder subjectief is en in verband met die kattenverjagers zeer weinig studies ter beschikking zijn in functies van niveaus.

Dit alles is een zeer vage bedoening.
Zie ook alle vroegere discussies rond de mosquito die wettelijk niet verboden, maar ook niet toegelaten zijn.

In heel dit topic staat nergens iets in over exacte niveaus, afstanden, exacte hinder enz.....

Hetgeen TS kan doen zijn exacte metingen (kostelijk) en hiermee naar de kantonrechter trekken (als zijn argumenten redelijk zijn).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2013 1:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gelukkig is het opgelost met de buurtbemiddeling. Ik heb een katten verjager gekocht welke nu ook op zonne energie werkt en zit op 23 kilohertz, deze HOOR ik niet.

De buurvrouw was van mening dat zij haar eigen katten verjager wel degelijk weer kon gaan gebruik. Zij gaf als motivatie: De buurt agent hoorde dat ding alleen op het moment dat hij zijn oor vlak voor het apparaat hield. Hij vond dat een zeer irritante pieptoon. De buurvrouw is van mening dat het geluid dus enkel alleen hoorbaar is vanaf een zeer korte afstand. Echter ik heb tijdens de buurt bemiddeling diverse tonen laten horen op verschillende kilohertz.

Er waren 2 mensen van buurtbemiddeling, ik en mijn partner. De eerste toon op 8 kilohertz kon alleen worden waargenomen door mijn partner en buurtbemiddeling persoon A. Persoon B van buurtbemiddeling kon 8 kilohertz niet horen en de buurvrouw evenmin. Ik had de hoes van de CD niet bij de hand maar vanaf 5 kilohertz (het kan ook 4 zijn dat weet ik dus niet, wist alleen track die op 8 khz hoogte zat) konden ze het allemaal horen. Op die manier heb ik de buurvrouw uitgelegd dat het gehoor voor elk mens verschillend ligt. Maar helaas begreep zij die uitleg niet. De buurtbemiddeling wel gelukkig.

Zij klaagt nu wel over merels en reigers in de tuin en die verjagen mijn katten verjager dus niet. Immers het probleem waar mee zij kwam waren katten maar nu kwamen de vogels en reigers erbij.

Op internet zag ik een apparaat te koop staan met een bereik van 1 kilometer! Zo, dan kun je dat dus goed doen! Dat wil ik ook! Ik wil dan graag geestelijke liederen gaan draaien om de demonen weg te jagen. Bij wijze van spreken.....

Onderstaande:

Weg met de overlast van vogels

Draagbaar toestel (omgevormde megafoon) met verschillende geluiden erop verjaag de vogels zodat de schade (overlast) verdwijnt. Deze geluiden staan digitaal op het toestel en zijn zeer zuiver. Angstkreten van de gans, kraaien, merels, lijsters, spreeuwen en ook alle roofvogelgeluiden (natuurlijke vijanden) staan op het toestel. Er zijn 2 versies een kleine uitvoering , deze draagt een 300 meter ver en kost 90 euro alles in behalve de verzending. de zware uitvoering, deze draagt 1km ver, deze kost 145 euro zonder verzending. De zware uitvoering is bij het verjagen wel de beste keuze. Alles hangt af van de oppervlakte die vogelvrij moet worden gehouden. OPTIE (zonder meerkost) Ik kan er geluiden (129 verschillende) op plaatsen om dieren te lokken (toepassing voor de jacht, kraaien,eksters,vos......) Meer info mail of ...... foto 1 de zware uitvoering foto2 de lichte uitvoering
Bron: http://www.marktnet.nl/agrarisch/diversen/weg-met-de-overlast-van-vogels-3534683.htm
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Apr 08, 2013 2:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Inmiddels is de nieuwe katten verjager een week in gebruik genomen, welke werkt op 25KHz. Echter ik krijg opnieuw weer last van oorsuizen. Of dit nu komt door de andere katten verjager? Als ik niet thuis ben en elders dan heb ik er geen last van....

In de gemeente Bergen op Zoom hebben ze nieuwe APV gemaakt voor het tegengaan van een katten verjager:

http://www.bergenopzoom.nl/bis/dsresource?objectid=26838

12. 13. Vraag PvdA inzake geluidsoverlast van ultrasone kattenverjager. College neemt deze problematiek mee in de voorbereiding van de nieuwe APV
Naar boven
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 08, 2013 2:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In APV van 2012 is er nog niets veranderd. coffee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Wo Apr 10, 2013 10:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Ultrasoon Geluid schadelijk voor gezondheid !

Uit diverse onderzoeken blijkt dat Ultrasoon geluid gevolgen kan hebben voor de gezondheid tevens kan het gehoorbeschadigingen veroorzaken. Zwangere vrouwen wordt afgeraden om zich lang bloot te stellen aan Ultrasoon geluid.

Achtergrondinformatie.

Een ultrasone trilling is een mechanische trilling die zich met de geluidssnelheid voortbeweegt in een vaste stof, in een vloeistof of in de lucht. Ultrageluid ontstaat als de ultrasone trilling de mechanische energie naar de lucht afgeeft. Ultrageluid is voor de mens niet hoorbaar; het is geluid met een kleine golflengte en een frequentie boven de 20 kHz.

Ultrasone trillingen planten zich in de lucht rechtlijnig voort; ze kunnen uitstekend worden gereflecteerd en geabsorbeerd. Dit is 1 van de rede dat ultrasoon geluid niet effectief is tegen muizen, ratten en kakkerlakken.

Er zijn verschillende apparatuur in de winkels verkrijgbaar die Ultrasoon geluid produceren. Vaak worden deze apparatuur aangeboden als zijnde Ongediertebestrijdingsapparatuur. Muizen zijn inderdaad erg gevoelig voor het Ultrasone geluid. De muizen dienen echter wel in het gehoorveld van het geluid te zijn, willen ze er last van hebben en weg gaan.

Er kleven echter een aantal nare neveneffecten aan. Honden en katten horen deze geluiden namelijk ook. Dus als u een hond of een kat in huis heeft en u gebruikt Utrasoon geluids apparatuur dan heeft uw hond en kat er erg veel hinder van. Ook konijnen horen de Ultrasoon geluiden. Ze raken er behoorlijk gestrest van en worden zeer onrustig.

Ook is er het risico voor gehoorschade bij hoogfrequente geluiden. Vooral bij blootstelling aan geluiden, die in het overgangsgebied tussen hoorbaar en ultrageluid liggen rond de 20.000 Hz.

Er zijn ook algemene risico`s verbonden aan gebruik van Ultrasoon geluids apparatuur. Ze kunnen op het menselijk lichaam in werken. Dit komt door overdracht van de trillingen via de lucht of door direct contact met de trillingen via een vaste stof of een vloeistof.

Beschreven verschijnselen bij blootstelling aan Ultrasone geluidsgolven voor een langere periode zijn gehoorvermindering, druk op de oren, men kan duizelig worden, het lichaamsoppervlak kan verwarmen en men kan schade aan de ogen krijgen.

Ultrasoon geluids apparatuur welek tegen ongedierte worden ingezet produceren 24 uur per dag dit geluid wat voor de mens niet waarneembaar is. Dit kan dus schadelijke gevolgen hebben voor mensen die lange tijd in ruimtes werken waar deze apparatuur aanwezig zijn.


Bron: http://pestfree.nl/blog/ultrasoon-geluid-schadelijk-voor-gezondheid

Het onderzoek van universiteit Leiden en Utrecht geven een ander beeld dan bovenstaande vermeld wordt.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Apr 12, 2013 9:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wou dat er eens ergens een meer wetenschappelijk artikel over dergelijke apparatuur en gevoeligheid van mensen en dieren te lezen was.

Al die teksten zijn vaag en algemeen. Men vermeld geen zend of ontvangstniveaus, geen juiste frequentiegebieden enz, enz, Geen verwijzingen/referenties naar exacte onderzoeken en ga zo maar door.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Apr 12, 2013 11:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Quote:
Ultrasoon Geluid schadelijk voor gezondheid !

(...)


Het onderzoek van universiteit Leiden en Utrecht geven een ander beeld dan bovenstaande vermeld wordt.


Bedoel je hiermee te zeggen dat de tekst op die site door de fabrikant zelf nogal vrij in elkaar gedraaid is? Zij menen beesten te verjagen met pulsen in het lichtnet, die je apparaten niet storen maar wél ongedierte wegjagen? Daar zou ik graag inderdaad een wetenschappelijke uitleg over zien!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
MichielvanEeden
Expert


Sinds: 7-10-2006
Berichten: 115
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Vr Apr 12, 2013 3:56 pm    Onderwerp: schade en hinder Reageer met quote

Dit wordt een moeilijk te ontwarren discussie:
De kattenverjagers veroorzaken kennelijk hinder. De voedsel en waren autoriteit gaat daar (helaas!) niet over - die hebben het alleen over veiligheid. Met veiligheid bedoelt men directe gevaren voor de gezondheid zoals de kans op gehoorschade. Daarvan zien we dat, volgens sommige op deze pagina aangehaalde bronnen, de schade grens wordt gelegd op 75 tot 110 dB. Dat is zo'n grote marge - daar kunnen we niet veel mee.
1 de klacht gaat niet over veiligheid (directe gezondheidsschade) maar over hinder
2 de grenswaarden voor veiligheid van ultrasoon geluid liggen niet duidelijk vast

De discussie zou moeten gaan over hinder. Een kattenverjager zou daarom niet hoorbaar mogen zijn voor mensen met een zeer goed gehoor. Ruim boven de 18 kHz blijven zou kunnen volstaan.

Terzijde 1:
Het artikel van de Hoge Gezondheidsraad geeft aan dat de Nederlandse gezondheidsraad de schadegrens voor geluid - bij langdurige blootstelling - op 70 dB(A) stelt. Dat is volgens mij een stevig misverstand. Het aangehaalde rapport van de NL gezondheidsraad spreekt hoogstens over een verhoogde kans op hartklachten bij een langdurige blootstelling aan meer dan 70 dB(A) en verwijst voor gehoorschade naar de welbekende EU regels.

Terzijde 2:
De lage schade grens voor ultrasoon geluid van 75 dB bij 20kHz (die van de IRPA) is van 1984; meer recente bronnen geven hogere waarde (mijn inziens geloofwaardiger). Diezelfde IRPA geeft voor 25 kHz een schadegrens van 110 dB.
_________________
Technisch Bureau van Eeden - www.tbve.nl - Lawaaibestrijding, geluidsmeting, advies en onderzoek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Apr 12, 2013 4:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Anonymous schreef:
Quote:
Ultrasoon Geluid schadelijk voor gezondheid !

(...)


Het onderzoek van universiteit Leiden en Utrecht geven een ander beeld dan bovenstaande vermeld wordt.


Bedoel je hiermee te zeggen dat de tekst op die site door de fabrikant zelf nogal vrij in elkaar gedraaid is? Zij menen beesten te verjagen met pulsen in het lichtnet, die je apparaten niet storen maar wél ongedierte wegjagen? Daar zou ik graag inderdaad een wetenschappelijke uitleg over zien!

Hier in PDF het 'keiharde' bewijs dat de elektromagnetische oplossing werkt (voor muizen en ratten, over kakkerlakken wordt niets gezegd)...

E.e.a. heeft uiteraard nog maar weinig met geluid van doen...

Quote:
Plug-In Pest Free has been Scientifically Tested in a leading Australian University against Rats and Mice. Independently Tested over a 2 year period by a leading Multi-National Supermarket Company against Rats, Mice and Cockroaches. Consumer Tested and Accepted since January 1995 against Rats, Mice and Cockroaches. Consumer Written Testimonials from across Australia and Overseas Countries confirming Plug-In Pest Free WORKS!

Als je dan die PDF leest (waarom geen compleet rapport) waarin staat de muizen minder eten en meer drinken... *zucht*
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Apr 15, 2013 1:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hierbij nog een ander artikel welke ik gevonden heb in het Algemeen Dagblad:

Quote:
HARMELEN - Tegenstanders blijven zijn Mosquito afkraken.
Importeur Donald van der Laan van Rhine Consulting Group uit Harmelen laat zich echter niet uit het veld slaan.

De Mosquito is een omstreden apparaat dat hangjongeren wegjaagt door een hoge pieptoon. Dit gepiep is alleen te horen door mensen onder de 25 jaar.

In een uitzending van EénVandaag afgelopen vrijdag, kwamen nieuwe aantijgingen over de Mosquito naar voren. Het advies in de uitzending tot het plaatsen van waarschuwingsborden neemt Donald van der Laan wel ter harte.

De Mosquito wordt door meerdere tegenstanders als discriminerend gezien. Het pakt niet alleen de hangjongeren aan, maar álle jongeren worden met de pieptoon lastiggevallen. „Het is waar dat de Mosquito selectief werkt. Hij is gericht op de aanpak van hangjongeren, maar ik vind het heel erg ver gaan om dat discriminatie te noemen,” aldus importeur Van der Laan.

In de uitzending van EénVandaag geeft Jan de Laat, audioloog van het LUMC Leiden, aan dat de Mosquito schadelijk kan zijn voor kinderen. Want wanneer een moeder met baby dagelijks anderhalf uur vlakbij de Mosquito zit, bijvoorbeeld in een park, zou dat gehoorschade kunnen opleveren voor het kind.

Van der Laan vindt dit echter een voorbeeld dat aangeeft hoe onwaarschijnlijk het is dat risicovolle blootstelling aan het geluid van een Mosquito voorkomt. „Zo’n situatie zal zich namelijk nooit voordoen,” aldus de importeur. Volgens de website van Rhine Consulting Group hangen de meeste Mosquito’s op plaatsen waar moeders met baby’s zich bijna niet ophouden.

De suggesties van de audioloog over het plaatsen van waarschuwingsborden neemt Van der Laan wel over, maar vooral om discussie uit te sluiten. „Alle Mosquito’s zijn overigens al voorzien van een waarschuwingssysteem. Elke minuut dat hij aanstaat maakt hij een piepje op voor iedereen hoorbare toon.”

Minister Rouvoet (Jeugd en Gezin) laat onderzoeken of de Mosquito inbreuk maakt op het in de Grondwet vastgelegde recht op onaantastbaarheid van het lichaam.

bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/article/detail/2108024/2008/03/12/Extra-waarschuwingsborden-voor-Mosquito.dhtml
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Apr 15, 2013 4:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hier staat nog een topic over de mosquito met vele links:
http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?t=863&postdays=0&postorder=asc&start=0

Die mosquito werkt op 17500 Hz wat nog hoorbaar is voor jongeren.
We weten hier al lang dat dat een zeer omstreden apparaat is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Vr Apr 19, 2013 12:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Juridische kaders van Mosquito:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-28684-188-b1.pdf
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Di Apr 30, 2013 8:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

N.a.v. klachten van tuinwachter.nl

Geachte heer Speerstra,

Als ik het goed begrijp gaat Tuinwachter nieuwe versie maken die niet zo verstorend is aan je gehoor?

Quote:
Dear Ben,

I can't read Dutch. I translated your text in various translators to understand your email.

Our product emit some high frequencies and ultrasounds during 20 sec after move detection.
It is written in the instructions that is could be dissapointing for some people. To avoid any annoyance, the product is to be place in place where human are frequent. Specialy in Children area.
2 governmental studies in France and Canada confirm that the frequencies and specialy the decibel are safe for human, for our product.

We have heard about few complains and have change the program to reduce the disappointments. This new version will be available in June.

If your neighbour use this item to annoy you, I'm afraid to say that you may see this point with you.

By the way this item has nothing to see with mosquitoes. Only small animals can be detected (bigger than flying birds).

Regards

Sébastien
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Volgende
Pagina 4 van 16



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.