Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Katten verjager (oorsuizen)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2014 9:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Er is een test gedaan met een grote groep jongeren. Zij hoorden steeds de kattenverjager. Vervolgens werd het toestel uitgeschakeld waarna het geluid gewoon doorging. Wellicht is uw forum ook bereid om hier meer onderzoeken naar te gaan doen en dit geluid dan wel te testen op kinderen. Immers het product zou veilig zijn?

Bronvermelding of het bestaat niet! Lijkt me vooral een argument om niet te hoeven bewijzen wanneer een kattenverjager wel of niet aanstaat Twisted Evil

Anonymous schreef:
Alvorens mijn schrijven verkeerd begrepen gaat worden: Natuurlijk het geluid ging niet door terwijl je het toestel uitzet maar de jongeren bleven het geluid gewoon horen. Er zijn derhalve weinig onderzoeken gedaan naar hoogfrequent geluid.

Derhalve? Rolling Eyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Za Mrt 01, 2014 10:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Waar wilt u de bron van hebben? Het is een test geweest op een hele groep jongeren. Vlakbij stond zo'n kattenverjager te loeien. Vervolgens werd dit apparaat uitgeschakeld en de jongeren bleven dit geluid horen.

Om u van een bron te voorzien van dit effect

Studente verteld dat zij de Hanze Hoge School inging en het geluid ging door:

http://eelcoeikenaar.sp.nl/weblog/2008/05/24/zeer-pijnlijk-3/

Journalist geeft aan dat het geluid doorgaat terwijl hij allang de plek van onheil heeft verlaten:

http://www.destentor.nl/regio/zwolle/mosquito-na-zes-minuten-vervelend-1.2732236

De groep jongeren kan ik u geen bron van verschaffen, wilt u de namen? Ik wil u uitdagen om zelf de test te gaan doen en te testen op een hoeveelheid jongeren. Het after-image effect is nog veel onbekend over. U kunt het misschien zien dat ik bij u met een fel licht in uw ogen ga schijnen. Vervolgens doe ik het licht uit en u ziet nog een wit vlekje. Mogelijk door over stimulatie van het hoor gaat het geluid gewoon door. In mijn optiek als je hier regelmatig aan bloot wordt gesteld kun je er oorsuizen aan overhouden. Maar nogmaals er zijn nog maar weinig onderzoeken gedaan naar de invloed van hoogfrequent geluid. De Belgische Gezondheidsraad signaleerde al dat er sprake is van tijdelijk oorsuizen. Ik ga er vanuit dat zij oorsuizen niet onder verstaan wordt dat je oorsuizen hebt zodra je het geluid hoort.

Hoogfrequent geluid veroorzaakt twee soorten belangrijke effecten: enerzijds objectieve
specifieke effecten zoals gehoorverlies en anderzijds aspecifieke klachten. Deze laatste, tijdelijke
hinder, omvat hoofdpijn, oorsuizen, vermoeidheid, duizeligheid en misselijkheid, die optreden na
een blootstelling van enkele minuten. In tegenstelling tot deze acute effecten is gehoorverlies een
cumulatief effect.

http://www.health.fgov.be/internet2Prd/groups/public/@public/@shc/documents/ie2divers/15208531.pdf

Geluidsoverlast door een blaffende hond kan irritant zijn maar deze geluiden zijn naast irritant ook pijnlijk.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Mrt 01, 2014 12:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Met 'bron' bedoel ik een gepubliceerd en tegengelezen verslag van een onderzoeker, dus wetenschappelijk. Geen 'testje' op straat, de mening van één verslaggever of door een of andere SP'er geïnterviewde studente (de link doet het niet).

Uiteraard is het doen van onderzoek (zeker als je er later iets mee wilt aantonen) niet iets voor een forum of een eenling met een vooropgezette mening over hoogfrequent geluid. Probeer er eens een universiteit voor te intersseren of zo.

Verder staat mijn mening als boven verwoord omtrent het apparaat.

Het Belgische rapportje dat je aanhaalt onderschrijft geen langdurige hinder. Genoemde aspecifieke klachten worden juist gezien als doel van het apparaat en volgens opstellers zou er zelfs bij langdurigenblootstelling gewenning ontstaan.

Om je toch wat tegemoet te komen, lees het in Belgische rapport genoemde artikel even: http://www.hse.gov.uk/research/crr_pdf/2001/crr01343.pdf waarin wél op hinder van hoogfrequent geluid wordt ingegaan.

Bonus: http://www.isvr.co.uk/reprints/Lawton-ISVR-TR334.pdf

Vertrouw wetenschappers altijd boven politici (en SP'ers)!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
9WEST



Sinds: 27-6-2013
Berichten: 72
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 03, 2014 3:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Vertrouw wetenschappers altijd boven politici (en SP'ers)!


Alsof die nooit een scheve schaats rijden Laughing

http://nos.nl/artikel/554459-overzicht-fraude-in-de-wetenschap.html

ik vertrouw hoofdzakelijk op mijn eigen oren...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Mrt 03, 2014 11:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Deze jongeren leggen een verklaring af. U wilt graag wetenschappelijke bewijzen zien. Dat kan niet geleverd worden vrees ik omdat over tinnitus nog veel onbekend is. En ook KNO arts bevestigd dat onderzoeken op hoogfrequente geluiden relatief nieuw is. De onderzoeken zijn ondubbelzinnig. Als een journalist aangeeft dat hij het geluid blijft horen terwijl hij niet meer in het geluid bevind?

In de tijd van dokter Semmelweis: Dokter Semmelweis gaf aan dat je handen moest gaan wassen omdat er dan geen doden vielen. In die tijd was het nog niet bekend dat er bacteriën of virussen bestonden. Toch waren zijn resultaten zeer goed, echter het bewijs kon niet geleverd worden. Zou u tegen dokter Semmelweis dan ook zeggen: Bewijst u het maar? Je ziet wel resultaten maar daarvoor kon toen geen verklaring voor gegeven worden?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Mrt 04, 2014 12:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Deze jongeren leggen een verklaring af. U wilt graag wetenschappelijke bewijzen zien. Dat kan niet geleverd worden vrees ik omdat over tinnitus nog veel onbekend is. En ook KNO arts bevestigd dat onderzoeken op hoogfrequente geluiden relatief nieuw is. De onderzoeken zijn ondubbelzinnig. Als een journalist aangeeft dat hij het geluid blijft horen terwijl hij niet meer in het geluid bevind?

In de tijd van dokter Semmelweis: Dokter Semmelweis gaf aan dat je handen moest gaan wassen omdat er dan geen doden vielen. In die tijd was het nog niet bekend dat er bacteriën of virussen bestonden. Toch waren zijn resultaten zeer goed, echter het bewijs kon niet geleverd worden. Zou u tegen dokter Semmelweis dan ook zeggen: Bewijst u het maar? Je ziet wel resultaten maar daarvoor kon toen geen verklaring voor gegeven worden?


Semmelweis ging niet over een nacht ijs, documenteerde de resultaten en kwam dus op basis van een relevante steekproefgrootte (meer dan één student, één journalist en één SP'er) tot een statistisch onderbouwd resultaat. Wanneer ik je 'bewijs' accepteer kan ik morgen ook (online) drie mensen vinden die geloven dat er dagelijks buitenaardse levensvormen landen op aarde, maar dat maakt het nog geen waarheid.

Ben het met je eens dat er meer onderzoek moet komen, maar ben het er niet mee eens dat we de (gewenste) resultaten alvast als uitkomst ervan moeten aannemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Di Mrt 04, 2014 4:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zelf ondervonden dat het geluid wel een uur na bleef echoën van een kattenverjager. Hoeveel mensen wil je hiervoor hebben die dit navertellen? Als postbezorger werd ik dagelijks bloot gesteld aan deze hoogfrequente pieptoon. Elke keer weer bleef het na echoën. Op een gegeven moment ging het geluid niet meer weg en bleef het permanent. De geluidswaardes van 140 decibel dat hier en daar opduikt lijkt me geen geruststelling. Hoeveel mensen zou je willen hebben die dit navertellen?
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Mrt 16, 2014 6:45 pm    Onderwerp: Shop4home blijft misleiden dat kattenverjager onhoorbaar is Reageer met quote

Veel winkels en webshops verkopen producten om katten te verjagen. Zo kun je heel eenvoudig een geluidsbox in je tuin laten zetten. Vaak worden de batterijen opgeladen met behulp van een zonnepaneeltje op het toestel. Het wordt zodanig verkocht dat het niet hoorbaar is voor de mensen. Echter dat is een misverstand.

http://www.shop4home.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=92&products_id=456

Bovenstaande link staat dat dit apparaat buiten het gehoor van de mens ligt. Bij de specificatie zien we dat de pieptoon start vanaf 16 kilohertz toon. Dat ligt binnen het menselijk gehoor. Verder heeft Shop4Home het over ultrasoon geluid. Ook dat is onjuist, 16 kilohertz toon is hoogfrequent geluid.

Dan nog een toestel:

http://www.shop4home.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=92&products_id=407

Niet hoorbaar voor mens en vogels. Dit apparaat begint vanaf 18 kilohertz, deze toon wordt zelfs toegepast op www.hangjongerenweg.nl waarbij deze toon juist bedoeld is om jongeren weg te jagen.

De Reclame Code heeft al een andere webwinkel op de vingers getikt echter deze webshop houder (tuinwachter.nl) heeft het deels op haar website aangepast maar zegt aan de telefoon nog steeds dat het geluid niet te horen is door mensen. Helaas heeft de Reclame Code Commissie geen stok achter de deur. Hierbij zien we dat regelgeving juist nodig zijn en we het niet over kunnen laten aan de fabrikanten c.q. winkeliers.

Shop4Home weigert de advertentie teksten aan te passen. Zij kiezen er bewust voor om te gaan liegen.

Uitspraak RCC:

https://www.reclamecode.nl/webuitspraak.asp?ID=119582&acCode
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Mrt 16, 2014 6:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Rectificatie

De tekst bij het eerste toestel heeft Shop4home het aangepast op verzoek. Echter bij het tweede toestel helaas niet.
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Vr Mrt 21, 2014 11:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vragen over kattenverjager en de antwoorden hierop zijn uitgesteld:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/ah-tk-20132014-1318.odt
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Mrt 22, 2014 2:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Vragen over kattenverjager en de antwoorden hierop zijn uitgesteld:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/ah-tk-20132014-1318.odt

Onleesbaar formaat? Bedoel je dit? Uitstelbrief (PDF)

Zeg Don Quichote, ik heb eens geGoogled, maar je plaatst je verhaal (anoniem) op elk al dan niet relevant forum in het Nederlands. Probeer je bijdragen hier relevant te houden. Gezien de reacties hier en elders krijg je weinig bijval. Graag links en dergelijke naar WOB verhaaltjes en uitstelbriefjes, periodiek en gebundeld plaatsen. Ik moet me nu steeds inhouden e.e.a. eens flink op te schonen. Dank voor je consideratie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Mrt 23, 2014 10:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Een ODT format is gebruikelijk bij de overheid. Dit is gewoon een tekst bestand. Dit is een programma van Open Office en een gratis programma. Dit in tegenstelling tot Microsoft. Goed dat de overheid daarop bezuinigd.
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Vr Mrt 28, 2014 7:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://destentor.nl/algemeen/binnenland/kattenverjager-met-hoge-piep-mag-gebruikt-worden-1.4288272

Minister Mansveld heeft het over een toon van 21 kilohertz. Onduidelijk is welke kattenverjagers getest zijn. Want er zijn ook kattenverjagers of hoe je het maar noemen wilt (dieren verjager, kattenverschrikker et cetera) werken ook vanaf 13 kilohertz toon. Hoe zij er bij komt dat het werkt op 21 kilohertz is onduidelijk. Ik heb het bewuste apparaat gekocht en daarop staat dat het werkt vanaf 16 kilohertz toon.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 28, 2014 8:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
http://destentor.nl/algemeen/binnenland/kattenverjager-met-hoge-piep-mag-gebruikt-worden-1.4288272

Minister Mansveld heeft het over een toon van 21 kilohertz. Onduidelijk is welke kattenverjagers getest zijn. Want er zijn ook kattenverjagers of hoe je het maar noemen wilt (dieren verjager, kattenverschrikker et cetera) werken ook vanaf 13 kilohertz toon. Hoe zij er bij komt dat het werkt op 21 kilohertz is onduidelijk. Ik heb het bewuste apparaat gekocht en daarop staat dat het werkt vanaf 16 kilohertz toon.


Heeft al dat cross-posten toch nog (n)iets opgeleverd. Arme SP ook.

Lieve mensen, hou je katten binnen (behalve als je in het buitengebied woont) of leer ze op een bak kakken! Prettig weekend!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Vr Mrt 28, 2014 9:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Minister Mansveld geeft aan dat de kattenverjager werkt op een toonhoogte van 21 kilohertz. Dat klopt niet. Elke kattenverjager is weer anders en je hebt daarbij verschillende fabrikanten en daarbij verschillende types. Het geluid doet gewoon pijn aan je oren. Het is een andere vorm van geluidsoverlast. Er is zelfs een kattenverjager dat werkt op toonhoogte van 17 kilohertz daar waarmee Mosquito ook op werkt. Volgens de Rhine Group is de trilling anders. Kan iemand mij dit uitleggen:

Tuinwachter werkt op 17 kilohertz toonhoogte. De Mosquito werkt vanaf 17 kilohertz toonhoogte tot en met 20 kilohertz. Hoezo is de trilling dan anders?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Pagina 12 van 16



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.