Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Katten verjager (oorsuizen)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2013 2:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
1) Bij het juridisch loket gaven ze aan dat je ook zelf bij de kantonrechter kunt vragen om te verzoeken het verwijderen van dit apparaat. Zijn er gevallen bekend dat er mensen zijn die boven de 20KHz kunnen horen? Of is dat uitgesloten?

2) Ik zocht naar geluidsmeters maar die gaan doorgaans tot 8KHz dus daar heb ik denk ik niets aan? Ik kon niet zien op welke stand zij dat apparaat heeft. Indien zij de stand kiest voor de katten is dat vanaf 19,5KHz dus dan zou ik het niet kunnen horen?

3) Ik heb zelf een honden verjager die werkt op 25KHz. Die toon kan ik niet horen maar als die aanstaat kan ik wel iets merken? Maar hoor dat niet. De katten zijn ook bang voor dat ding. Als de buurvrouw nu een ding had die op 25KHz werkte dan had ik nergens last van en kan zij haar katten weg jagen.


1)
Dat klopt. Niettegenstaande dat de mosquito niet wettelijk verboden is kan je toch (als lasthebbende) via de rechter weghalen van het toestel bekomen. Een mosquito werkt op ca 17500 Hz en is bedoeld om hangjongeren weg te jagen. Dus de mosquito is wettelijk niet verboden, maar wettelijk ook niet toegestaan.

2) Zelfs met een toestel tot 20000 Hz is er kans dat dat niet hoog genoeg gaat in frequentie. Normale geluidsmeters zijn gemaakt voor het audiogebied.
Normaal horen jonge kinderen tot ca 20000 Hz en dat verminderd naargelang je ouder wordt. Met je 34 is het al onwaarschijnlijk dat jij 20000 Hz kan horen. Uitzonderingen zijn mogelijk, maar dan heb je toch een uitzonderlijk gehoor.

3) Die 25 KHz lijkt mij een veilig toestel (als dit inderdaad niet reeds te hoog is voor katten).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2013 3:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet waar de topicstarter ergens woont, als het in de buurt is wil ik wel eens aan die apparaten meten, altijd grappig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2013 6:26 pm    Onderwerp: Meer informatie over de Tuin Wachter Reageer met quote

The factory confirm 80db from the source.
The sound could be annoying for some people. But the device is not suppose to be installed in a frequent human living area.

Type:

Solar Tuinwachter

Merk: Artelier Innovations

EAN-code: 3574591579001

De EAN code is trouwens afgeschermd en de fabrikant kan niet achterhaald worden omdat ze dit beschermd hebben. Echter de fabrikant heb ik na lang zoeken gevonden:

http://www.gdimport.com/
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2013 7:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is dezelfde

http://www.postordershop.be/Tuin/Accessoires/Solar-Tuinwachter.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2013 12:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gast,

Ik zou met dank gebruik maken van de aanbieding van Bert om hier metingen op te doen. Bert heeft hier de geschikte meetapparatuur voor.

Dan moet je ook wel medewerking van je buren vragen.

Zo krijgen we het gevoel voor het bronvermogen, de directiviteit, de afstandsafname, de juiste frequentie enz.
Met andere woorden interessante informatie waar we wat mee kunnen en die ook interessant kan zijn voor anderen en voor jouzelf. Anders blijven we in het ijle praten.

Geef dan ook je woonplaats op zodat Bert kan inschatten of hij hier 10' of 5 uur moet voor rijden.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2013 9:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

In de APV staat dat hinderlijk geluid niet mag, is dan ook van belang dat je de stekte moet weten van het geluid? Dat ding zendt dus 80dB geluid uit.

Overige geluidhinder
1.
Het is verboden buiten een inrichting in de zin van de Wet milieubeheer in de openlucht een geluidsapparaat, een (recreatie)toestel of een (bouw)machine in werking te hebben op een zodanige wijze dat voor een omwonenden of overigens voor de omgeving geluidhinder wordt veroorzaakt.
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2013 10:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Friesland is een beetje uit de richting, ik heb momenteel ook geen klusjes daar, helaas.
Had me erg interessant geleken om eens te zien wat er precies aan de hand is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2013 6:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Bert,

Wel goed om te weten dat u bereid was om langs te komen, maar gezien de afstand.... Wat voor geluidsmeter heeft u Bert? Ik heb zelf nu ook geluidsmeter gekocht die meet tot 8,5KHz. Ik heb voor de geluidsmeter een honden verjager gehouden welke uitzendt op de 25KHz. Hij registreert wel geluid en wel 113,5dB! Dit terwijl het buiten zijn frequentie spectrum ligt, hoe kan dat?
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2013 6:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geen idee hoe dat kan, dan zou je die meter moeten onderzoeken. Wat is het voor merk/type?

Meten kun je ook met een microfoon die je aan een computer hangt, met software.
Meestal werkt dat maar tot 20.000 Hz, maar ik heb nog een oud meetsysteem dat tot veel hoger kan meten. Je hebt dan uiteraard ook een microfoon nodig die hoger gaat dan 20.000 Hz.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2013 11:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Met die crossposting hier wordt dat hier circeltjes lopen;
http://geluid.startpagina.nl/prikbord/16416027/oorsuizen-door-katten-verjager#msg-16416027
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2013 11:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, maar dat is een gluiperig ambtenaren-met-zwarte-lijsten-forum, Eric.
Daar wil je niet met je wetboek onder de arm worden gevonden!
Mr. Green
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2013 1:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is een ander forum en mogelijk dat daar weer andere mensen zijn met een goed advies. Als dat zo is dan meld ik dat uiteraard ook hier. In mijn eigen vriendenkring vraag ik ook hier en daar rond voor een oplossing.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2013 2:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er is geen goede oplossing.

Je kent de technische gegevens van het apparaat niet voldoende.
Er zijn geen normen waar je kan op terug vallen.

Het enige beschikbare document is het APV dat zeer vaag is.
Jij kan 1) of met die buren praten, 2) of met de politie praten hopend dat deze bemiddelen, 3) of dit voor de rechter trekken.
En als je naar de rechter stapt zal je wel een betere en exactere uitleg nodig hebben. Je vertelt hier dat je een toestel met 5 standen niet op stand 3 kan zetten. Dat je eigen toestel tot 25 kHz gaat maar je geeft een verkeerd type op, en je meet gegevens die niet kunnen of op foute toestellen wijzen.
Dus vermoedelijk heb jij een expert nodig die een veelvoud kosten van die toestellen zelf.

EDIT: spellingfout
 


Laatst aangepast door Eric Desart op Vr Mrt 15, 2013 9:54 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2013 3:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beetje off topic, maar ik was eens aan het kijken naar de meetmogelijkheden die ik heb naar aanleiding van het kattenverjager-des-doods-apparaat:
Arta kan meten tot 100 kHz.
En met een Edirol UA 25 soundkaart op 96 kHz kun je tot bijna 50 kHz meten.

Iemand nog geinteresseerd in een MLSSA-systeem? De pc krijg je er gratis bij Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2013 9:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoeveel geld wilde je daarvoor hebben? Kun je dat ook in een rechtszaak gebruiken als bewijs materiaal? Mijn decibel meter meet 110dB geluid vanaf de bron maar als je wat verder doet dan staat hij op 60dB. Maar goed, dat ding gaat ook maar tot 8,5KHZ terwijl die katten verjager op 19,5KHz uitzendt.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Volgende
Pagina 2 van 16



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.