Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

BOX IN BOX (zelf bouwen)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2013 7:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je moet die foto in de directory Public van dropbox steken.
Anders kunnen wij die niet zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Nahpets



Sinds: 31-1-2013
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2013 7:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Eric,

Ik heb de gratis versie van dropbox en ik kan geen directory public zien.

Groet Stephan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2013 8:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Email dat document dan eens naar Geluidforum. Wij kunnen dat niet zien zo.
Ik heb ook de gratis versie van dropbox en heb een folder: "Dropbox\public" (in mijn CPU).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Nahpets



Sinds: 31-1-2013
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2013 8:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zal ik dat wel doen, net gelezen dat dropbox gestopt is met de public folder voor nieuwe gebruikers.
In ieder geval bedankt.

Groet Stephan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2013 9:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nahpets schreef:
Dan zal ik dat wel doen, net gelezen dat dropbox gestopt is met de public folder voor nieuwe gebruikers.
In ieder geval bedankt.

Groet Stephan


Volgens mij kun je nu van élke directory bestanden delen (link opvragen)! Je kunt bovendien ook met een nieuwe account handmatig een Public Directory aanmaken: https://www.dropbox.com/help/16/
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Nahpets



Sinds: 31-1-2013
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: Ma Feb 25, 2013 12:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Test 2

https://www.dropbox.com/s/60tohbfbidpylyq/huis.pdf

Eerst maar afwachten of jullie het kunnen zien?

Groet Stephan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Feb 25, 2013 12:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gaat prima!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Feb 25, 2013 2:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wil je dat met gyproc (gipskartonplaten) bouwen?
Hou er rekening mee dat dat 3-wandige systemen zijn. Vooral de bovenzijde en de rechterzijde.
Moet daar verluchting in zijn?
Hoe groot (breedte) is die doorgang onderaan en links?

Ben jij echt van plan zo'n cabine te bouwen?
Wat ga je met het plafond en de vloer doen (zwevende vloer en elastisch opgehangen plafond).
Hoe hoog is die ruimte?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Nahpets



Sinds: 31-1-2013
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: Ma Feb 25, 2013 7:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Naar aanleiding van de opmerking van Bert. Kom eens een ontwerp,ben ik aan de slag gegaan.
Het heeft het me eerst wat tijd gekost om een programma te vinden en te gebruiken waarmee ik een beetje duidelijkheid(dmv een plaatje) kan scheppen. Los gezien van het feit hoe ik dit plaatje op dit forum kan plaatsen. Maar met wat hulp,bedankt daarvoor, zijn we weer een stapje verder. Alle vragen die Eric stelt zijn ook door mijn gedachten gegaan. Daarom ben ik op dit forum om erachter te komen wat slim en handig is betreft constructie,akoestiek,kosten en geluiddemping. Er is zoveel informatie dat het zeker de moeite waard is om daar eens goed over na te denken.

Maar met welke vraag moet je beginnen? Als uitgangspunt.


Waarvoor wil je het gebruiken ?
Zijn misschien de afmetingen het belangrijkst?
Of misschien de materialen?

Het lastigst vind ik tot nu toe de staande golven.

Het plaatje dat ik geplaatst heb is puur een ideetje.

Groet Stephan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2013 10:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Stephan

Ben jij nu maar in het ijle aan het praten of ben jij naar een oplossing aan het zoeken voor een box in box die jij thuis wil bouwen?
Beantwoord mijn vragen, en reageer op opmerkingen a.u.b.

Als jij meer wil weten raad ik je aan om gerelateerde boeken te lezen.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Nahpets



Sinds: 31-1-2013
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2013 10:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Eric,

Bij deze zal ik proberen te antwoorden.

Wil je dat met gyproc (gipskartonplaten) bouwen?
Ik heb gister wel het een en ander gelezen over gyproc, krijg wel het idee of dat wel goed is. Bedoel je dan dat alle wanden van dat materiaal zijn. Binnen en buitenkant. vraagteken werkt niet, excuses!
Hou er rekening mee dat dat 3-wandige systemen zijn. Vooral de bovenzijde en de rechterzijde.
Is het misschien beter om die wanden boven en rechts enkelwandig te maken en direct tegen de muren aan,rekening houdend met contactgeluid en natuurlijk de isolatie.
Moet daar verluchting in zijn?
Ja graag, ik heb al het een en ander gelezen op www.repetitieruimtes.be om een idee te krijgen hoe. Maar ja er zullen nog wel meer manieren zijn.
Hoe groot (breedte) is die doorgang onderaan en links?
Aangezien ik een bureau er in wil plaatsen die 203 cm breed is,dacht ik een breedte aan te houden van 230cm.
Dan heb ik ruimte aan beide kanten voor de constructie. En het stukje waar ik langs moet kunnen lopen is 46 cm. Totale breedte dus 276cm. Breedte links is om en nabij 70 cm.
Ben jij echt van plan zo'n cabine te bouwen?
Ik zou dat heel graag willen ja.
Wat ga je met het plafond en de vloer doen (zwevende vloer en elastisch opgehangen plafond).
Ik dacht aan zwevende vloer....Bijvoorbeeld een houten raster steunend op dempingmateriaal en opvullen met isolatie materiaal. Maar je hebt ook kant en klare geluiddempende platen. Wat is handiger,beter,prijziger. Het plafond wil ik eigenlijk graag aan de constructie vast maken. Dus geen elastisch opgehangen plafond.
Hoe hoog is die ruimte?
De hoogte van de kamer is 260cm.

Uit het ijle nu Laughing

Groet Stephan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2013 8:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nahpets schreef:
Wil je dat met gyproc (gipskartonplaten) bouwen?
Ik heb gister wel het een en ander gelezen over gyproc, krijg wel het idee of dat wel goed is. Bedoel je dan dat alle wanden van dat materiaal zijn. Binnen en buitenkant. vraagteken werkt niet, excuses!

Gyproc is inderdaad een zeer geschikt materiaal. En rots- of glaswol of gelijkwaardig een geschikt absorptiemateriaal voor in de spouwen. Hier zijn verschillende bouwsystemen voor.

Nahpets schreef:
Hou er rekening mee dat dat 3-wandige systemen zijn. Vooral de bovenzijde en de rechterzijde.
Is het misschien beter om die wanden boven en rechts enkelwandig te maken en direct tegen de muren aan,rekening houdend met contactgeluid en natuurlijk de isolatie.

Ja dat is beter. Die dubbele wanden voor een wand zorgen voor problemen.
Ik vraag mij trouwens af waarom je niet de ganse kamer als één kabine ziet waarbij je al je muren bekleed met een voorzetwand met grote spouw, 2 tegen elkaar aanliggende gipskartonplaten, eventueel een extra raam voor het bestaande raam, die deur verbeteren en binnenin een tweede extra deur maken.

Nahpets schreef:
Moet daar verluchting in zijn?
Ja graag, ik heb al het een en ander gelezen op www.repetitieruimtes.be om een idee te krijgen hoe. Maar ja er zullen nog wel meer manieren zijn.

We kunnen hier onmogelijk alle manieren gaan behandelen.

Nahpets schreef:
Hoe groot (breedte) is die doorgang onderaan en links?
Aangezien ik een bureau er in wil plaatsen die 203 cm breed is,dacht ik een breedte aan te houden van 230cm.
Dan heb ik ruimte aan beide kanten voor de constructie. En het stukje waar ik langs moet kunnen lopen is 46 cm. Totale breedte dus 276cm. Breedte links is om en nabij 70 cm.

Die ruimtes van 46 cm en 70 cm zijn volledig verloren ruimtes? Ik zou die in de kabine proberen te krijgen.

Nahpets schreef:
Ben jij echt van plan zo'n cabine te bouwen?
Ik zou dat heel graag willen ja.

OK

Nahpets schreef:
Wat ga je met het plafond en de vloer doen (zwevende vloer en elastisch opgehangen plafond).
Ik dacht aan zwevende vloer....Bijvoorbeeld een houten raster steunend op dempingmateriaal en opvullen met isolatie materiaal. Maar je hebt ook kant en klare geluiddempende platen. Wat is handiger,beter,prijziger. Het plafond wil ik eigenlijk graag aan de constructie vast maken. Dus geen elastisch opgehangen plafond.

Afzonderlijk te bespreken. Een elastisch opgehangen plafond is eenvoudiger te realiseren.

Nahpets schreef:
Hoe hoog is die ruimte?
De hoogte van de kamer is 260cm.

OK

Welk soort muziek wil jij daar spelen? Op welke geluidsniveaus? Hoeveel isolatie moet jij hebben naar de buren. Hou er rekening mee dat studiomuziek met veel laag (kickdrum, bas) heel moeilijk te isoleren geluidsbronnen zijn die je niet zomaar even oplost.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Nahpets



Sinds: 31-1-2013
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2013 3:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eigenlijk houd ik hier wel van! To the point.

Eric,

Bedoel je met gyproc, specifiek de gyproc(soundblock)? Of zijn andere gipskartonplaten ook geschikt?
Je bedoelt echt gipskartonplaten Geen gipsvezelplaten ? Even voor alle duidelijkheid.
Ivm met raam en centrale verwarming in de loze ruimte wil ik dat graag gescheiden houden. Wil gebruik van cv kunnen controleren en kunnen ventileren. Het lijkt mij meer werk en meer kosten om in de box een raam te plaatsen. Maar die gedachten kunnen nog veranderen.
Ik zou bijvoorbeeld dus de boven en zijmuur(rechts) kunnen doen zoals jij het aangeeft(voorzetwand) en de andere 2 wanden met een dubbele wand kunnen doen?
Als je over grote spouw praat, over hoeveel cm praat je dan? En is daar nog een bepaalde verhouding isolatie/lucht ruimte of vul je hem helemaal op?
Ik heb in de tekening 2 deuren geplaatst, misschien is het niet helemaal duidelijk te zien. De tekening laat echter maar 1 openstaande deur zien.
Ik zal toch eens wat verdere informatie gaan opzoeken over elastisch opgehangen plafonds.
Ik ben thuis DJ(dance-muziek) en wil dance-muziek gaan produceren.
Hoe geef ik aan op welk geluidsniveau? In decibel? Kan ik niet opmeten.
Van het laag ben ik op de hoogte. Qua hoeveelheid isolatie naar de buren toe is me niet helemaal duidelijk.

Groet Stephan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2013 5:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De grootte van die spouwen is afhankelijk van de hoeveelheid isolatie die je wil bereiken.
Het is zeer moeilijk om in een woning een isolatie te bereiken die volstaat voor laagfrequent geluid.

Je moet weten hoeveel geluid je zelf produceert. Wat de laagste dominante frequenties zijn van dat geluid en hoeveel je moet isoleren naar de buren toe.

Een spouw vul je best volledig met wol zonder dat daar spanning op zit tussen gipskarton en muur. het heeft geen belang hoe groot de luchtspouw nog is. Als je minimum 80% wol hebt in je spouw is OK. Dit is echter geen lineair verschijnsel.

Het maakt nieet uit of je over gipskarton of gipsvezelplaten, hout of fermacel praat. De beste plaat is deze met de hoogste massa (gewicht per m³).
In feite is de massa meer bepalend dan het juiste type van plaat. In wezen is de beste plaat deze die het goodkoopste is per kg gewicht.

Het zou goed zijn moest je deze post eens grondig doornemen:
http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?p=5838&sid=9ccbddef5e65f764af60f98fb7a549e7#5838
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Nahpets



Sinds: 31-1-2013
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: Do Mrt 07, 2013 7:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb je topic gelezen en best ingewikkeld allemaal.
Ik heb het idee of het allemaal heel nauw luistert.

Maar goed het belangrijkste is dus;
Hoeveel geluid produceer ik? Hoe meet ik dat?
Hoe weet ik wat mijn laagste dominante frequenties zijn? Hoe meet ik dat?
Hoeveel isolatie naar de buren toe? Bedoel je dan hoeveel decibel?

Ik dacht even een box in een box te bouwen, beetje te makkelijk over gedacht. Shocked

Groeten Stephan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.