Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Alternatieve ventilatie slaapkamer

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Marjan
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2013 5:38 pm    Onderwerp: Alternatieve ventilatie slaapkamer Reageer met quote

Beste forumleden,

Graag zou ik u een vraag stellen over geluid.
Wij slapen sinds een paar jaar aan de achterzijde van ons huis omdat de kamer aan de voorzijde pal op de straat ligt. Als er 's nachts iemand onder het raam doorliep en praatte leek het alsof er iemand naast het bed stond te kletsen. De kamer aan de achterzijde is erg klein en ligt op het zuiden, 's zomers dus erg warm.
Ik zou daarom graag weer naar de voorzijde willen verhuizen maar wil ook altijd met open raam slapen.
Ons huis heeft een plat dak, de slaapkamer ligt daaronder. Wat ik mij nu afvraag. Als ik een lichtkoepel op het dak laat plaatsen, komt er dan minder geluid van de straatkant naar binnen dan bij een raam aan de voorzijde of maakt dat niks uit.

Ik hoop dat u mij kunt helpen. Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Marjan
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2013 8:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, er zal 'minder binnenkomen' (uitgaand van opening van gelijke grootte). De gevel van je woning en de dakrand schermen bij een koepel het geluid deels af. Hoe groot het verschil is hangt af van de afstand van de koepel tot de dakrand en de situatie in de straat (bijvoorbeeld reflectie tegen gevels aan de overkant. Verwacht geen wonderen. Betere resultaten kunnen worden behaald met mechanische (geforceerde) en van dempers voorziene ventilatie, maar je loopt dan de kans weer het geluid van de ventilator te gaan horen.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Marjan
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jan 14, 2013 12:20 pm    Onderwerp: Alternatieve ventilatie slaapkamer Reageer met quote

Beste Admin,

Hartelijk dank voor uw reactie.
Ik ga er nog eens heel hard over nadenken Smile

Met vriendelijke groet,

Marjan
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.