Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Effectiviteit extra laag op estrichvloer tegen luchtgeluid

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2018 6:28 pm    Onderwerp: Effectiviteit extra laag op estrichvloer tegen luchtgeluid Reageer met quote

De vloer van mijn toekomstige slaapkamer bestaat momenteel uit een estrichvloer (Fermacell 2E32 vloerelementen) bovenop een houten draagvloer (appartement uit 1924).

Ik heb graag mijn slaapkamer zo stil mogelijk en zou daarom graag luchtgeluid van de onderburen naar mij zo veel mogelijk willen voorkomen. Het isoleren van het plafond bij de onderburen is momenteel geen optie.

Nu is mijn vraag: Zou het aanbrengen van een extra laag massa op de fermacell vloer zin hebben ter verbetering van de luchtgeluidsisolatie zonder dat de vloer extreem hoog en zwaar wordt en zo ja, wat zou hier een geschikt materiaal voor zijn?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2018 9:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De extra geluidsisolatie lijkt me minimaal, maar er zijn veel aspecten die meespelen. Hoe is het huidige plafond bij je onderburen?

Je hebt de slaapkamer nog niet in gebruik, toch? Misschien valt het geluid (rustige onderburen die eerder gaan slapen dan jij) mee.

Ik zou eerst de 'voor'-situatie willen ervaren om vervolgens extra maatregelen te overwegen.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.