Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidshinder bovenburen Nieuwbouw!

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Beks
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Sep 10, 2012 6:04 pm    Onderwerp: Geluidshinder bovenburen Nieuwbouw! Reageer met quote

Beste experts!

Met veel interesse heb ik een aantal berichten en posts gelezen op dit forum!
Al enige tijd ben ik op zoek naar informatie wat betreft de toegestane geluidsniveau's waar ik op mag Rekenen in mijn in november 2011 opgeleverde nieuwbouw appartement.

Het is een gebouw bestaande uit in totaal 4 woonlagen en 1 ondergrondse parkeergarage.

Ikzelf zit op de tweede verdieping, boven ons bestaat de verdieping uit ''Loftwoningen''.

Sinds wij daadwerkelijk wonen in ons mooie appartement ervaren wij geluidshinder van onze bovenburen. wij hebben 2 bovenburen boven ons zitten.
Ik hoor voetstappen, deuren, tijdens feestjes zelfs overduidelijk muziek en praten.

Ondertussen heb ik contact opgenomen met de aannemer en de verkopende partij. Zij stellen dat ik in een nieuwbouw appartement als dit zijnde zelfs niets van voetstappen mag horen wanneer de bovenburen met hakken lopen.

Mijn woning als ook die van mijn bovenburen hebben een PVC laminaat vloer liggen.
Wanneer ik bij mijn onderbuurvrouw vraag of zij ooit iets heeft gehoord van mij is het antwoord nee, nog nooit iets gehoord.

De bouwvloer is een zogenaamde anhydrietvloer.

Nu heb ik na ruim een halfjaar bellen en van aannemer naar andere partij op en neer gestuurd te worden eindelijk voor elkaar dat er een meting plaats gaat vinden.

Mijn vraag aan iemand van jullie:

- is het inderdaad zo dat ik in een nieuwbouw appartement geen enkel geluid zou mogen horen van mijn bovenburen? (bij normaal gebruik)

- heeft iemand normen van geluidsniveau of demping waar een zogenaamde anhydrietvloer in nieuwbouw aan moet voldoen, en boven welk niveau zij niet mogen uitkomen.

Alvast erg bedankt!

Mvg.
Beks
Naar boven
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2012 12:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ben een leek op dit gebied maar heb je al geïnformeerd bij de Vereniging eigen huis of NSG?
Veel info over vloeren op een PDF van bedrijfschap afbouw.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.