Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidhinder vanuit onze veranda

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2012 4:26 pm    Onderwerp: Geluidhinder vanuit onze veranda Reageer met quote

Via mail aan het beheer:
Quote:
Geen idee of u ons kunt helpen, maar u bent de enige  op de site met lawaai overlast.
Wij hebben dit jaar een veranda geplaast met kunstof panelen  (Verano). Nu blijkt dat de buren ontzettend veel last hebben als wij buiten zitten met praten ( gezin met pubers, vrienden)
Kunt u ons misschien advies geven voor een betaalbare, haalbare oplossing.
Mijn man is een onzettende handige klusser (verbouwer), maar  ik kan niks vinden voor het oplossen van het probleem, zodat wij ontspannen van onze veranda kunnen genieten.
Aan de slechte kant wordt het hek opgetrokken tot veranda hoogte van hout en een buiten foto  2x2 , misschien dat dit wat geluid absorbeert?



_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Sep 03, 2012 7:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

*Foto toegevoegd*
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com


Laatst aangepast door Geluidforum op Ma Sep 03, 2012 12:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma Sep 03, 2012 11:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn die zijkanten nu open of gesloten? Ik kan dat niet precies opmaken uit het verhaal/de foto.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Sep 03, 2012 1:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
Zijn die zijkanten nu open of gesloten? Ik kan dat niet precies opmaken uit het verhaal/de foto.


Zoals ik het uit de mail (en foto) meen te begrijpen zijn beide zijden open (behoudens de houten schutting aan één zijde en het rieten 'ding' aan de andere zijde), is er slechts aan één (?) kant een klacht en zijn vraagstellers voornemens hier een hogere gesloten wand te plaatsen...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma Sep 03, 2012 2:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dan lijkt het me tijd om de superfile over schuttingen van professor Desart van stal te halen, of niet?
Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Sep 03, 2012 2:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Waar komt de hinder nu vandaan?

Voordat de veranda er stond:
  • Zat men minder vaak buiten?
  • Zat men minder lang buiten (minder afkoeling)?
  • Was er geen geluid reflecterende overkapping, waardoor het geluid naar de zijkanten een geringer niveau had?
Het ligt voor de hand het laatste aspect aan te pakken (beide zijkanten naar de buren toe netjes sluitend dichtmaken), toch kan niet worden uitgesloten dat eerder genoemde punten de eigenlijke oorzaak van de hinder zijn. Idea
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.