Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

[Huisstudio] Voorstellen en vraag om suggesties

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Raz
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2012 5:07 pm    Onderwerp: [Huisstudio] Voorstellen en vraag om suggesties Reageer met quote

Wachtende tot mijn account wordt goedgekeurd stel ik me vast voor.

Mijn naam is Arjan en op internet bekend onder raz50.

In september start voor mij een opleiding tot audioproducer/studiotechnicus. Dit om mijn hobby een boost te geven.
Uiteraard ga ik daar veel leren over hoe ik mijn zolderkamer optimaal in kan richten wat akoestiek betreft. Ik kan alleen niet wachten en heb sinds het jaar dat ik en mijn partner hier wonen al grondig verbouwd. Aangezien vrouwlief uiteraard ook wat te zeggen heeft over de indeling, materiaal, etc in het huis moet ik samen met haar tussenoplossingen verzinnen. Ook omdat de kamer gebruikt moet kunnen worden als logeerkamer.

Overduidelijk ga ik een zolderkamer gebruiken als studio waarin ik wil arrangeren en afmixen. Mooi zou zijn om ook iets te verzinnen zodat een persoon met gitaar op te nemen zijn.
Op dit moment is de zolderkamer ingericht met het oog op uitstraling en is er akoestiek nog geen rekening gehouden. Laminaatvloer, betonnen muren met korrelpleister, dakkapel en plafondsysteem van gipsplaat. Het ziet er strak uit en galm bij het praten valt allemaal wel mee, maar ik weet zeker dat dit verre van ideaal is wat betreft afmixen.

Ideeën waar wij al mee spelen is het gebruik van dikke, geplooide gordijnen die een aparte ruimte gaan opleveren waar ik ga zitten met mijn bureau en spullen. Dat zal aan weerszijden zijn van muur tot muur en zal een langhoekige ruimte opleveren. Op de vloer een hoogpolig tapijt. Eventueel een dik deken over de kast heen die binnen de ruimte gaat vallen.
Dit hebben wij verzonnen omdat deze zaken weer op te ruimen zijn of aan de kant geschoven kunnen worden als we bezoek krijgen. Dan zit ik nog met de muren zelf en het plafond als deze zaken al afdoende zouden zijn. Daarnaast mis ik dan nog een dusdanige ruimte voor het opnemen van zang en/of kleine instrumenten.

Zit ik qua denkwijze in de richting en heeft iemand eventueel nog betere ideeën en/of suggesties?

Zal ik ondertussen mezelf wat meer bekend maken met dit forum.

Met vriendelijke groet,

Raz
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2012 5:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je bent helemaal op de verkeerde weg Very Happy .

Gordijnen, vloerbedekking en dekens dempen hoogfrequent weliswaar het een en ander, maar je zult als je muziek netjes wilt laten klinken anders moeten gaan denken en de mooie uitstraling van de ruimte zal daardoor ook veranderen.

Ik mag van het beheer gerust doorlinken naar andere sites, maar jouw vraag lijkt hier: http://www.homerecording.be/ meer op de plaats.
Very Happy


***edit: niet zeuren Bert Wink ***
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
raz50



Sinds: 13-6-2012
Berichten: 1
Woonplaats: Zwijndrecht

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2012 12:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ah.... Very Happy

Nou gelukkig hebben we verder nog niks gekocht of opgehangen. Zal eens kijken op de website in je antwoord.

Bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.