Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Straatgeluid via balkon [via mail aan beheer]

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2012 3:21 pm    Onderwerp: Straatgeluid via balkon [via mail aan beheer] Reageer met quote

Nina schreef:
Ik heb even een vraagje. Ik ben een particulier en ben op zoek naar geluidswerend materiaal. Ik woon in een dorp op drie hoog. Nu heb ik veel last van geluidsoverlast (jongeren en het verkeer). Mijn slaapkamer zit aan het balkon en ik slaap graag met mijn balkondeur open. Nu is dat niet handig vanwege de overlast. Maar weet u of er iets op de markt is wat aan de spijlen van mijn balkon kan worden gemonteerd zodat ik minder last van het geluid heb? Kunnen jullie hierin iets? Hebben jullie een oplossing of een idee. Maar misschien kan iemand mij helpen of heeft iemand advies.

_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2012 3:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Nina, is er (A) een balkon van een appartement van een hogere verdieping boven het jouwe of (B) een andere vorm van een overkapping van je balkon?

Als één van bovenstaande het geval is zul je het maximale resultaat kunnen bereiken door:
  • Het balkonrek dicht te maken met een homogeen en gesloten materiaal (mag transparant zijn) met een minimaal gewicht per m2 van ca. 10 kg. Probeer dit zo goed mogelijk kierdicht te maken naar de zijwanden van het balkon;
  • Tegen het 'plafond' van je balkon een geluidabsorberend materiaal aan te brengen (over de gehele oppervlakte), geschikt voor buitentoepassing, bijvoorbeeld Rockfon Facett (50 of 80 mm dik, direct gemonteerd) of Heraklith (houwolcementplaat), laatstgenoemde bij voorkeur op een regelwerk met daartussen steenwol of glaswol.

_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.