Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsoverlast op de werkplek

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid op de werkplek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
1
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mei 01, 2012 12:46 pm    Onderwerp: Geluidsoverlast op de werkplek Reageer met quote

Beste Lezers,

Wij zijn 2 jaar geleden verhuist naar een nieuw kantoorpand. Ik heb daar een werkplek gekregen vlak naast de ruimte waar de servers zijn geplaatst. Dit betekend dat we gedurende de hele dag een lage bromtoon horen. Eens in de zoveel tijd slaat het geluid af en dan lijkt het net alsof de druk wegvalt.

Nou vraag ik me af of dit op de korte of lange termijn gehoorbeschadiging kan opleveren?

Alvast bedankt voor de reactie.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Mei 01, 2012 4:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Laagfrequent geluid op dergelijke niveaus is niet schadelijk voor het gehoor.
Wat niet betekent dat het niet hinderlijk kan zijn.

Over laagfrequent geluid wordt veel gepraat (inclusief in dit forum - zie zoekfunctie).

Het NSG (Nederlandse Stichting Geluidshinder) heeft hier een richtlijn voor gemaakt die ook officieel als handvat gebruikt wordt.
http://www.nsg.nl/pdf/NSG-Richtlijn-rlfg.pdf
http://www.nsg.nl/nl/evaluatie_nsg_richtlijn_laagfrequent_geluid.html

Het gaat hier eerder om hinder dan schade. Nu kan hinder ook belastend zijn. Indien te erg kan je je afvragen of hier geen praktische maatregelen te nemen zijn.
Deze nemen langs de kant van de bron is meestal/vaak efficiënter dan langs de kant van de gehinderde (afhankelijke locale omstandigheden).
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid op de werkplek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.