Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

dempen geluid trein in tuin

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dirktru



Sinds: 12-1-2012
Berichten: 1
Woonplaats: Belgium

BerichtGeplaatst: Do Jan 12, 2012 8:28 pm    Onderwerp: dempen geluid trein in tuin Reageer met quote

Hallo,

Dit is mijn eerste post; ik dus nog een groentje in de materie Laughing

Ik zoek een manier om het treingeluid wat te dempen in de tuin;
Onze tuin is 30 meter lang (achtergevel tot einde tuin) en 7 meter breed.
Op het einde van de tuin is er een deeltje grond, eigendom van de Belgische spoorwegen met beplanting (knotwilgen).
Ik schat de lengte van dit stukje op een 8-tal meter; aansluitend is de spoorwegberm met een hoogte van ongeveer 2m; de afstand naar de sporen is vanaf de berm ook een 8tal meter.

Ik vroeg mij het volgende af:

Is het mogelijk om het geluid te dempen door de plaatsing van een geluidswerende scherm op het einde van mijn tuin? Ik zou dit enkel over de breedte doen.
Ik had iets in gedachten om over de ganse breedte een scherm te plaatsen - indien dit uiteraard zal toegelaten worden door NMBS.
Voor zover ik begrijp is afstand tussen geluid en muur belangrijk; afstand naar waarnemer belangrijk en het verschil in hoogte. Bij plaatsing van een geluidsmuur; is het mogelijk om bijvoorbeeld het scherm te plaatsen een op een stenen muur van 1 m hoogte (om eventueel te besparen)?

Als we extra omheining voorzien rondom rond, maar dan op eerder normale hoogte (dit voor de buren hun licht); zal dit ook winst opleveren? Bijv iets van 2,25m hoogte?


Wat is het meest aan te raden produkt? Hoe kies ik het product dat best past voor mijn noden,

Wat kan je doen om lawaai niet te laten weerkaatsen op stenen gevels?
Wij overwegen om sowieso de gevels opnieuw te bekleden met houten laten (die telkens op een afstand zitten van elkaar van ongeveer 5 cm) - zijn er hier specifieke materialen dat we nog onder de houten bekleding kunnen plaatsen om zowel weerkaatsing als doordringing van het geluid kunnen reduceren? (Dit is voor in onze patio).

Welke glassoorten zijn er het beste? Dikte? Spouw?

Kunnen we nog bepaalde planting doen om te reduceren? Welke is de beste?

Extra info: Bij de buren is er geen dergelijk scherm. In de zomer staat de beplanting van NMBS in bloei; dus ik vermoed hier ook wel wat onderdrukking zal meespelen.

Een hele boterham, ik weet het - maar zou tof zijn moesten er wat mensen ervaringen kunnen delen of wat advies geven.
Alvast bedankt!

Dirk[/img]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Do Jan 12, 2012 11:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zo klinkt dit niet alsof die achterkant van 7 m veel gaat uithalen.

Maar gebruik eens eerst de zoekfunctie met het woord "Geluidswal". Dan kom je al diverse topics tegen.

En wat vaak helpt is hier een figuur te plaatsen van Google maps wat jouw huis en omgeving visualiseert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2012 9:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem in onze tuin. Heb je ondertussen al een oplossing gevonden?
Ik twijfel sterk om acoustifence te nemen..

Grtn,
Tim
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2012 10:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Van belang is de afstand tussen spoor en scherm, hoogte scherm en hoogteverschil tussen tuin en spoor... Dit, samen met de lengte van het scherm en de oriëntatie van het spoor t.o.v. hetnscherm BEPAALT of een scherm enig effect zal hebben.

Ik help je graag, maarmheb wel enige info nodig!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.