Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Muziekkamer voor Piano en Saxofoon

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Berry
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jan 11, 2012 11:25 pm    Onderwerp: Muziekkamer voor Piano en Saxofoon Reageer met quote

Hallo allemaal,
Wij willen een kamer 4m x 4m en 2,6m hoog op de 2e etage zodanig isoleren dat we ook wat later op de avond piano en/of saxofoon kunnen spelen. Aan de voorzijde van de woning hebben we een schuin dak met een dakkapel. Aan de ene zijde grenst de kamer aan de gang en onze wasmachine kamer met een kalkzandsteen wand van 11cm. Aan de andere zijde grenst de kamer aan de wasmachine/badkamer van de buren gescheiden door een 22cm kalkzandsteen wand. De achterzijde grenst met een gasbeton wand van 11cm aan onze achterslaapkamer. Boven de ruimte zit een puntdak met bij ons een vliering. De buren hebben geen vliering.

Ik zat zelf te denken aan metalstud wanden van 7cm met daartussen rockwool en bedekt met 2x gipsplaten. Moeten we het plafond en vloer ook isoleren?

Is dit een goede methode of moeten we aan iets anders denken. Het liefst willen we de kamer aan de binnenzijde er 'normaal' uit laten zien, maar als het moet kan het ook anders.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Do Jan 12, 2012 1:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat klinkt eenvoudiger dan het is.

Je kan de opbouw van zo'n wand stileren, maar het is een kwestie van begrijpen hoe die volledige constructie in elkaar zit, hoeveel je moet isoleren van waar naar waar enz.

Kijk eens in de sticky over burenoverlast met al zijn sublinks.
Ik antwoord vooral omdat het anders lijkt dat niemand geïnteresseerd is. Het is gewoon dat zo'n vraag niet zo simpel te beantwoorden is, en als je dat op eigen houtje wil oplossen dat je je eerst zal moeten inlezen.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Jan 12, 2012 2:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Daar komt bij dat het forum hierover al meerdere onderwerpen bevat. Ik vind het persoonlijk wel fijn als uit de vraag blijkt dat de vraagsteller al wat kennis hier heeft opgedaan. Idea
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.