Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Goedkope oplossing geluidswal gezocht
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sjaak



Sinds: 5-10-2011
Berichten: 9

BerichtGeplaatst: Zo Jan 15, 2012 1:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn excuses voor het verlate antwoord. Heel erg bedank voor jullie input!

Op dit moment ben ik zelf wat aan het schetsen/ontwerpen. Omdat ik het liefst zo hoog mogelijk wil gaan (zo hoog als de garage), verwacht ik dat ik met de gemeente in gesprek moet voor goedkeuring. Als oplossing zit ik nu te denken aan een combinatie van een hoge hobby kas (zodat het naast geluidsbescherming ook nog een ander functie heeft) en een stuk muur/schutting/geluidswal. Zie onderstaand afbeelding voor het eerste ruwe idee.



Als reactie op SOAB® wil ik aangeven dat het mij inderdaad ook niet de beste oplossing voor onze situatie lijkt. Het heeft positieve pluspunten, maar is denk ik minder geschikt voor ons. We zitten tevens naast een redelijk druk kruispunt (qua voetgangers), dus lichte vandalisme problemen is toch wel iets waar ik rekening mee moet houden. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nog niet helemaal zeker ben van de kas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Jan 16, 2012 10:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom niet gewoon op de perceelscheiding een betonnen schutting plaatsen en (eventueel) later daar een kas tegenaan zetten? In elk geval geen vandalisme-gevaar en een voldoende basisdemping van de wand (ongeacht of er wel of geen kas tegenaan komt).
_________________
- Ook ś kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
sjaak



Sinds: 5-10-2011
Berichten: 9

BerichtGeplaatst: Ma Jan 16, 2012 9:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zat inderdaad aan een betonnen wand/schutting te denken. Bij de betonnen schutting zie ik alleen een beetje op tegen de fundering. Onze tuin ligt op sommige punten een stuk hoger dan het maailveld (maximaal 1.5 m). Er staat op de erfschijding nu een betonnenmuur, waarbij de kant van onze tuin is opgevuld is met aarde (dit kwam omdat hier vroeger een sloot lag). Daar bovenop zou dus het scherm moeten komen.

Een andere optie die ik nu nog overweeg is het gebruik van die reclameborden die vaak gebruikt worden bij nieuwbouw projecten (dit zijn een soort multiplex/plastic platen die zeer lang mee kunnen gaan). Om heel eerlijk te zijn zien ze er alleen niet mooi uit, dus ik denk dat de gemeente (en mijn vriendin Wink ) dit niet zien zitten.

Een derde optie zou zijn het gebruiken van de zijkanten van een zeecontainer, maar ook hier zie ik op tegen het gewicht wat het geheel.

Op dit moment zie ik ook het meest in de betonnen oplossing, ik ga nu uitzoeken wat daar de mogelijkheden van zijn. Wat het beste is met fundatie etc.

Edit: Een andere reden van het plaatsen van de kas is eigenlijk ook dat ik hoop dat onze achterburen minder bezwaar maken. Ik verwacht dat zij het niet heel erg zien zitten om tegen een 3 meter hoge muur aan te kijken. Maar ook dit is iets wat ik nog moet uitzoeken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/Belgiė

BerichtGeplaatst: Ma Jan 16, 2012 10:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hier staan betonplaten (ook sierplaten: kijk ook sublinks)
http://www.elegantwood.nl/?plug=plug1003&page=webshop&cat=67&pointer=0
Moest je goedkopere of interessantere leveranciers vinden zouden we het zeer waarderen dat je dit zou melden in het forum (kan nuttig zijn voor anderen ook).

En hier hoe je zo'n wand plaatst:
http://www.livios.be/nl/_build/_surr/_fenc/_mort/7570.asp

En wat je ook doet, dat ding moet stormvast zijn.
En je kan een dergelijke wand steeds laten begroeien met wat ook (klimplanten met en/of zonder bloemen) waardoor je die beter kan integreren in een natuurlijke omgeving (geeft minder het gevoel van een muur).

En ik weet niet of je dit topic gelezen hebt:
http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?p=4314#4314

Jij gaat vermoedelijk toch meer afscheiding moeten zetten als op je laatste figuur (zie planning van je eerste figuur). En zo van die schuine stekers om die dwarskrachten op te vangen is ook niet bepaald elegant te noemen. Die staan overal in de weg ....

Zo'n palen van echte baanelementen kunnen tot zeer diep in de bodem gedreven worden. Een lichte fundering (waar nodig) is veel makkelijker uit te voeren voor kleinere projecten.
En kijk naar die plaatsingspagina voor betonplaten wanden hoe eenvoudig ....

Het voorstel van Geluidforum leek mij een zeer logische benadering ....
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Aug 01, 2012 12:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Engelstalig boek over Geluidsschermen : Environmental Noise Barriers - A Guide To Their Acoustic And Visual Design
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.