Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Profielwerkstuk antigeluid
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Za Dec 03, 2011 8:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kyle:

Ik heb mijn werk van de laatste dagen hier samengebracht.
Smile Zou ik nu ook een diploma krijgen?

ANTIGELUID: een fenomeen dat tot de verbeelding spreekt!

Succes hiermee verder ....

Groetjes
Eric

PS: als je de figuren uit die animatie zou willen gebruiken voor je PWS, en MITS respect voor Copyright en bronvermelding, kan ik ook deze ter beschikking stellen. Hou er wel rekening mee dat dat er 36 zijn per animatie. (En elke animatie is opgebouwd op basis van 20 .wav files).
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
kyle



Sinds: 22-11-2011
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2011 2:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum, bedankt voor de informatie! Ik ga de resultaten uiteraard hier posten Very Happy

Eric, hartstikke bedankt! Wat een hoop informatie zeg, daar ben ik erg blij mee! En nog een mooie uitleg erbij ook!
Ik vind de afbeelding van de interferentie van de 2 speakers erg mooi en duidelijk! De animatie ga ik nog eens even rustig bekijken.

Ik waardeer het zeer dat jullie zoveel tijd uittrekken voor mij!!

Ik heb alleen nog 1 vraagje, klopt het dat er hier iets is misgegaan met de broncode?
Quote:
<object type="application/x-shockwave-flash" data="http://dl.dropbox.com/u/25905883/EricDesart/PPC40High.swf" width="649" height="290">
<param name="movie" value="http://dl.dropbox.com/u/25905883/EricDesart/PPC40High.swf" /></object>


Of ligt dat aan mijn computer?

Wij moeten de bronnen die we gebruikt hebben vermelden in ons profielwerkstuk, dus ik ga jullie er zeker inzetten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2011 2:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kyle schreef:

Ik heb alleen nog 1 vraagje, klopt het dat er hier iets is misgegaan met de broncode?
Quote:



Of ligt dat aan mijn computer?

Wat bedoel je?

Kan jij die animaties niet zien? Anders kan ik mij niet voorstellen dat jij iets met die broncode te maken hebt.
Die broncode is getest hier voor het forum (werkte in IE, Firefox en Chrome). En jij mag die animaties niet zomaar ergens anders op een pagina zetten (gelijk waar) zonder toelating.

Ik heb jouw broncode hier letterlijk gecopieerd en geplakt en ik zie de animatie in deze post.
Ik laat dit aan geluidforum (heeft vermoedelijk iets met jouw HTML code instelling in het forum te maken of met jouw flash browser internet instelling).

En als je ze wel ziet, maar ergens anders wil gebruiken moet je als student eens eerst iets leren over auteursrechten, citaatrecht en copyright.
 


Laatst aangepast door Eric Desart op Zo Dec 04, 2011 2:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
kyle



Sinds: 22-11-2011
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2011 2:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kon de animaties niet zien, zal wel aan mijn instellingen liggen. Als ik een nieuw antwoord aan het typen ben, kan ik het wel zien. Maar zodra ik het topic weer bekijk dan zie ik alleen de broncode.
En ik was niet van plan om het te kopiëren of iets dergelijks.
Ik heb Firefox overigens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2011 2:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk dan je (veiligheids)instellingen eens na.
Geef ook je type van browser op.

Het is belangrijk, ook voor anderen, dat dergelijke problemen gekend en begrepen zijn, zodat we of iets kunnen aanpassen, of de gebruiker adviseren.

Als je het werkend krijgt vertel dan even hoe, indien niet vertel het dan ook.
Jouw probleem geldt vermoedelijk ook voor anderen ....
Het is belangrijk voor het forum dat we die flash (in algemene zin) goed werkend krijgen ...., voor allen.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
kyle



Sinds: 22-11-2011
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2011 4:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Flash player heb ik even getest op de site van Adobe, die was in orde. Ik heb bij mijn instellingen gekeken, maar ik kon niks vinden over dat ik flash niet toe sta.
Wat ik heel opmerkelijk vind is dat ik het wel kan zien als ik een nieuwe reply aan het typen ben.
Je kunt dan naar beneden scrollen en dan zie ik in de reply van Eric wel de animatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2011 4:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kyle,

We hebben het hier getest met 3 browsers (zie boven).
Ik gebruik ook Firefox en dit werkt normaal .....

Kyle check eens via je persoonlijke instellingen in het forum de item:
Gebruik altijd HTML: Ja neen hoe deze ingesteld is? Deze moet op ja staan ....
Dit vind je via je profiel bovenaan in het forum.

Edit: sorry ik had niet gezien dat je je browser reeds opgaf.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
kyle



Sinds: 22-11-2011
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2011 5:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Kyle check eens via je persoonlijke instellingen in het forum de item:
Gebruik altijd HTML: Ja neen hoe deze ingesteld is? Deze moet op ja staan ....
Dit vind je via je profiel bovenaan in het forum.


Ik heb het gedaan en het werkt nu!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2011 5:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Even mobiel: het probleem van Kyle met de animaties had ik ook. Update even zowel Adobe Flashplayer én Shockwave player, vervolgens cookies wissen en toen werkte het bij mij prima.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2011 6:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een nieuwe versie van die geluidsbestandjes rar op het net gezet.

Er is niets gewijzigd aan de bestaande dingen, maar ik heb er de betrokken 1/3 octaaf metingen bijgedaan, een link naar dat gerelateerd topic en een tekstbestandje.
Met die link bij kan niemand ooit zeggen dat ze te weinig uitleg en context vinden.
De link is hetzelfde gebleven maar je krijgt de geupdate file.

http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?p=5323#5323
Kijk bij Download onderaan.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Dec 05, 2011 2:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kyle,

Ik denk dat ik jou op een verkeerd been gezet heb.
Jij hebt nog 5 .wav's nodig met stereo op.

Wat jij nu hebt laat horen wat er gebeurt als ik die kanalen elektronisch mix tot een monosignaal.
Wat per definitie leidt tot een PERFECT antigeluid (delen 2 + 4)

Ik moet je niet gemixte .wav's nog bezorgen (de stereo versie).
Hier weet je dat je HETZELFDE antigeluid hebt maar waar deze originele bron (beschouw het bijv. als stoorbron) op het linker kanaal staat, en het antigeluid (delen 2 en 4) op het rechter kanaal.

Begrijp jij eigenlijk wat ik hiermee wil vertellen?

Met de stereo versie kan je juist duidelijk maken, dat zelfs vertrekkend van perfect antigeluid je geconfronteerd wordt met beperkende fenomenen (die superpositie figuren die ik in die post heb staan).

Mijn cent viel wat laat, en ik sta een beetje verbaasd dat nog niemand hierop reageerde, maar je hebt die nodig voor een goede demonstratie.
Ik had al die bestandjes reeds, maar moet nog wat aan werken om dit overzichtelijk over te dragen ....

Dus: zolang je deze niet hebt kan jij geen goede demo geven. Ik ben er mee bezig, maar iets goed doen vraagt meer tijd dan op een knop duwen om te downloaden.
 


Laatst aangepast door Eric Desart op Wo Dec 07, 2011 1:01 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
kyle



Sinds: 22-11-2011
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Ma Dec 05, 2011 6:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ik wou daar nog een vraag over gaan stellen, omdat je eerst versterkte ruis hoorde en daarna helemaal niks (perfect antigeluid). Ik wou dus vragen hoe ik daar een proef mee kon gaan doen, omdat het al in het bestand verwerkt zat zeg maar.
Maar als ik het goed begrijp heb ik een bestand nodig waarbij het ruis uit de eerste speaker komt en het antigeluid uit de tweede speaker? Of begrijp ik het helemaal verkeerd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Dec 05, 2011 7:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je mag rustig vragen stellen. Maar wacht nog even tot ik alles klaar heb inclusief de nieuwe complete download. Ik laat het hier wel horen.

Tijdelijk: dit is wat er aan files (wav's en figuren) in de nieuwe download komt. Dit zijn in totaal 10 wav's + 15 figuren. Deze finale figuur gaat er ook bijzitten.



Het is gewoon de tijdsdruk waardoor ik hier niet eerder aan dacht. Al die wav's bestonden reeds en zijn verwerkt in de getoonde animaties.
Ik vind het trouwens leuk dat je vragen stelt waardoor je tevens aantoont dat je er wat mee doet, zodat ik al dit werk niet voor niets deed.
 


Laatst aangepast door Eric Desart op Di Dec 06, 2011 12:09 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Dec 05, 2011 11:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kyle:

Ik heb versie 3.0 van die gecomprimeerde rar gemaakt en op het net gezet. Dit is 20.4 MB gecomprimeerd (75,2 MB niet gecomprimeerd) . Dat zijn die wav's die zo groot zijn al zijn die maar ca 44 sec/stuk (totaal voor alle 10 ca 00:07:20).
Die files zijn gemaakt op maximum CD kwaliteit, je kan die dan ook makkelijk op een audio CD zetten.
Smile Die versie 3.0 is alleen maar omdat die hosting site per update automatisch 1 bijtelt. Ik kan dezelfde link daar behouden voor nieuwere versies. Anders wordt mijn versie nummer anders dan degene die zij op hun site zetten.

Kijk onder Download in die topic.
Heeft een extra lange dag gevraagd.
Ik geef hier ook bijkomende uitleg. Die tekst en samenvattende figuur vind je ook in de download, en ik heb heel de zaak wat systematischer aangepakt.

ANTIGELUID: een fenomeen dat tot de verbeelding spreekt!

Als je vragen hebt stel ze maar, maar doe eerst de moeite wat ik schreef te lezen en zie of dit duidelijk is voor jou .....

Succes hiermee verder ....

Groetjes
Eric
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
kyle



Sinds: 22-11-2011
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2011 4:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ten eerste bedankt voor alle moeite!
Wij zijn nu bezig met het practicum met de hoofdtelefoon. We lopen echter tegen een probleem op. Ik zal even drie fases onderscheiden:
- Ruis 0-200 Hz zonder hoofdtelefoon
- Ruis 0-200 Hz met hoofdtelefoon
- Ruis 0-200 Hz met hoofdtelefoon met antigeluid

0-200 Hz met hoofdtelefoon met antigeluid:



0-200 Hz met hoofdtelefoon:


Het volume van onze speakers is tijdens het practicum niet veranderd.
Kan het zo zijn dat de microfoon uit de hoofdtelefoon bedekt is, waardoor wij amper verschil merken in onze metingen?
Zodra ik de hoofdtelefoon op zet en het antigeluid aan zet hoor ik duidelijk verschil.

Heeft iemand een oplossing?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.