Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Kokosvilt als isolatie?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Andrey
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Dec 01, 2010 12:12 am    Onderwerp: Kokosvilt als isolatie? Reageer met quote

Hallo,

Wat vinden jullie van deze regels t.b.v. isolatie?

http://www.vlint.eu/Vilton/Produkten/Akoestiek/Isolatieregel/Isolatieregel.aspx

Dit wordt bij de Bouwmaat verkocht. Vooral voor gebruik bij vrijdragend plafond t.b.v. isolatie van contactgeluid.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Dec 01, 2010 9:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Een andere bekende leverancier van dit soort regels is Nevima (www.nevima.nl). Akoestikon (www.akoestikon.nl) werkt met soortgelijke regels met een schuimmateriaal in plaats van vilt.

Nevima heeft voor plafonds een aparte regel waarbij de onderdelen onderling extra mechanisch zijn bevestigd. Daar zit ook mijn grootste bezwaar tegen dit soort regels: Ze bieden geen beveiliging bij het losraken van de viltlaag van de regel, waar een rubber hangelement dit in de regel wél doet. Verder zorgt een viltregel voor een ontkoppeling, maar niet voor een 'getunede' demping zoals een trillingdemper dit wel doet.

Ik ben nu misschien te principieel in mijn stelling, want feit is dat deze regels al jaren succesvol worden toegepast. Ik zie ze persoonlijk liever alleen aan de wanden. Op vloeren heb ik eigenlijk mijn twijfels aangaande de elasticiteit op langere termijn.

Ik ben persoonlijk benieuwd hoe Eric over deze oplossing denkt.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.