Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

laagfrequent geluid in Groningen (wijk de Linie/Oosterpoort)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Navenant
Gast





BerichtGeplaatst: Za Jul 21, 2012 11:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik geef alleen mijn theorie over LFG.

Ook heb ik veel kennis van internet gehaald, omdat ik zelf logica wilde hebben.
Ik ben al meer dan 40 jaar slechthorend en ik heb door ervaring in jaren heen weinig op van de kennis van KNO/artsen op slechthorendheid. Ik heb het meeste kennis opgebouwd van audiciens, om de beste gehoorapparaat te krijgen. Mijn hoorverlies is heel hoog, en desondanks heb ik hoog niveau van praten en horen. Bij afstellen van gehoorapparaten, altijd met nieuwste techniek, zijn we achtergekomen van welke frequenties ik erg gevoelig bent en daardoor kwam ik achter hoe ik met mijn oorsuizing om moest gaan.

Dan van de groep mensen die aan LFG lijdt is het opvallend dat het dan veel vijftiger zijn en meestal een vrouw is. En dan ook een 10 % van groep mensen die aan tinnitus lijdt.
In de luchtvaart is LFG als beroepsziekte bekend.
Mijn neef heeft altijd passie gehad voor luchtvaart en hij heeft tot zijn verdriet ermee moeten stoppen.

Arts de Ridder is een heel goed bekend neuroloog, die oorsuizing bestrijdt met op het gebied van zenuwen of in het slakkenhuis. http://www.oorsuizen.be/ en hij boekt dan ook goede resultaten ermee.
Universiteit Groningen staat niet goed bekend met hun onderzoeken over tinnitus. Ze hebben baanbrekend werk van neuroloog de Ridder geprobeerd en dat is ze niet gelukt en nu houden ze maar weer op stress, want dat is zo gemakkelijk.
Dat ze met LFG ook proberen te doen vind ik een kwalijke zaak. Maar nu betreft het meestal de goedhorende mensen en niet die kleine groep kwetsbare slechthorenden.

Als ik op tinnitus forum bekijkt dan schrik ik van de chemisch drug die men slikt en dan nog niet eens werkt. Ik zoek altijd uit wat het medicijn doet en wat de bijwerkingen zijn, dan stel ik altijd de vraag, heb ik hier garantie dat dit medicijn werkt. Dan is de arts ineens stil, en dan moet ik voor 6 weken uitproberen, maar dan ga ik verslaving in als het niet direct werkt? ....
Dit is gewoon nuchterheid van mijzelf en ik heb te veel gezien hoe slecht de mensen aan toe zijn met die troep. Vooral onzekere mensen trappen hierin, de arts is dan van zijn probleem af en de mensen zitten met gevolgen.

Ik wil gewoon mijn invalshoek laten zien en ook daarmee geef ik aan als ervaringsdeskundige hoe moeilijk het is om over te praten.

Ik noem LFG een ziekte, omdat je altijd gevoelig blijft voor bepaalde lage frequenties.
Al heb je de bron weggehaald dan heb je geen last van, maar tot je weer in de buurt van de bron bent dan heb je er weer last van.
Het probleem is dat niet iedereen last van heeft als men in de buurt van de bron bent.
Dat is de reden dat ik een medisch probleem vind.

Je mag mij gek of raar vinden, maar kom dan met feiten.
Niet iedereen heeft zoveel zelfvertrouwen als ik en ik laat mij niet gauw in een hoek te drijven.
Algemene opinie van tinnitus en LFG kloppen niet zoals ik het ervaar.

De website van www.laagfrequentiegeluid.nl vind ik veel meer betrouwbare informatie dan van NSG.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Jul 22, 2012 12:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Stop a.u.b. met die flauwe KUL.
Jij hoort inderdaad niet goed, niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk: dit is hier GEEN MEDISCH FORUM.

En die laatste site die je vernoemd is junk ....

Ik vermoed dat je hier al éééén vage zin gezegd heb over geluid. Dat je de LFG bron kent maar dat die mijnheer X niet wil meewerken. Over welk geluid dit juist gaat: "NIETS", Waarom of hoe die niet wil meewerken: "NIETS".
Jij hebt nog niets vertelt dat typisch in dit forum thuishoort ....
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Navenant
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jul 22, 2012 6:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Laagfrequent geluid kan geïsoleerd worden.

Eric, daar heb je maar niets over verteld.

Je denkt verstand te hebben over LFG, maar je hebt het niet eens.
Ik vind het heel jammer dat je niet eens echt goed over nadenkt.

Ik geef nog de reden waarom ik LFG een ziekte vind.
Zeer triest dat je daarvoor helemaal doof voor bent.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Jul 22, 2012 8:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Daadwerkelijk fysisch (meetbaar) laagfrequent geluid kan gelokaliseerd worden en worden verminderd door middel het wegnemen of isoleren van de bron. Daar heeft Eric gelijk in en is eenvoudig fysica.

Jouw verhaal gaat al snel uit van emotie, bovendien toon je geen bronnen. Zoek bijvoorbeeld eens dat onderzoek van de RUG en lees waarom zij de bevindingen van jouw arts (met zijn hobby-website en hyperbare kamer) niet konden reproduceren. De wereld is vol met artsen die goede resultaten boeken, inderdaad ook met niet-onderzochte methoden. Als een en ander wetenschappelijk echter niet te verklaren valt denkt men, naar mijn mening vaak terecht, al snel aan het placebo-effect. Het feit dat de patiënt, met een moeilijk te plaatsen ziektebeeld, een label (bijvoorbeeld LFG) opgeplakt krijgt en serieus wordt genomen door een arts (en dan nog actief met een soort van behandeling te maken krijgt) zorgt voor erkenning, hetgeen een vermindering van het onbegrip en dus een verbetering van de beleving van de klacht veroorzaakt. Daar is niets mis mee, maar het blijft psychologie.

In dat kader zijn de nu gesuggereerde therapieën (cognitieve gedragstherapie) ook helemaal niet zo vreemd!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Navenant
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jul 22, 2012 5:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sluit het af, omdat ik heb mijn mening en ervaring heb gegeven.

Mijn doel is om de mensen hierover na te denken.
Tinnitus staat los van LFG, de enige overeenkomst is dat beide met frequenties te maken heeft.
Ik wil alleen waarschuwen dat LFG niet de kant van tinnitus moet gaan.

Cognitieve gedragstherapie zal volgens mij bij de meeste mensen niet helpen, omdat het geen angst of paniekaanval is.
In het begin schrik je behoorlijk van, maar later moet je het accepteren dat last hebt van LFG.
Als je bij de bron weg bent of de bron is weg bent dan leef je weer.

De bron kan ik nog niet geven ivm bewijslast, maar ik ben ermee bezig.

Er zijn duizenden mensen in Nederland die last hebben van LFG, en ik vind heel jammer dat men in het algemeen met die mensen zo respectloos wordt mee omgegaan. Van kast naar muur gestuurd, zo beleven die mensen en het geeft zo veel extra ellende wat beslist onnodig is.
Daarom vind ik erkenning van LFG zo erg belangrijk, want dan krijg je pas hulp.

Deze opmerking van Site admin vind ik erg mooi:
Iedereen zou er naar mijn mening bij gebaat zijn dat er een onafhankelijk en door de gemeenschap betaald onderzoek komt (bij daadwerkelijk gehinderden) om voor eens en altijd duidelijkheid te scheppen.

Alleen vind ik NSG geen onafhankelijke partij.


Verder wens ik iedereen veel goeds toe.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Jul 22, 2012 5:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik respecteer je mening, maar mis onderbouwing. Waarom is de NSG geen onafhankelijke partij volgens jou? Ik ben best kritisch ten aanzien van NSG, maar kan niet zeggen dat ze niet onafhankelijk zijn. De paar sponsors die ze hebben, hebben geen belang bij cognitieve gedragstherapie voor LFG gehinderden...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Navenant
Gast





BerichtGeplaatst: Do Jul 26, 2012 5:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan de uitdaging weer niet uit de weg gaan.

NSG heeft een goed punt dat mijn bron wel in hun Richtlijn LFG blz9 staat.
Maar de rest van de documentatie is nogal teveel LFG of het een gril is. Ook staan er weinig wetenswaardigheden en tips, als je er mee te maken krijgt. Te minste die verwachting had ik eigenlijk en wel ook verslagen waar succes hebben behaald. Ik heb ze nog niet gevonden.
Via de website zag ik dit http://www.nsg.nl/showpdf.php?fileid=128,
hiermee heb ik eigenlijk weinig vertrouwen omdat de overheid juist geen belang heeft bij erkening van LFG.
GGD en DCMR staan heel erg om bekend dat men niets doet, men heeft niets eens frequentie-apparatuur.
Ook NSG speelt verder weinig op in, zoveel mensen die er last hebben dan moet er misschien iets fout zijn met meting of iets andere waardes, Er moet wat meetbaar zijn anders heeft NSG LFG Richtlijn dus helemaal geen zin.
Dit zit mij erg dwars, dus richtlijn lijkt op deze manier een foppeen. Men noemt wel de bronnen op, maar het is niet te meten waar de bron zit, dan snap ik het logica niet van.

Het kwetst mij enorm dat mensen www.laagfrequentiegeluid.nl spam vinden en niet verder kijken naar de inhoud , het geeft heel veel diamantjes van documentaties voor mensen die last hebben van LFG en VAD. Ik had ook even moeite over gasveld maar als je door denkt het zou best kunnen. Laat ik even voor openstaan, want ik beoordeelt niemand voordat ik in zijn voeten heb kunnen lopen. Dan kijk ik naar theorie en argumenten en dan kan ik wel in vinden, toen ik nog heel weinig last had en ik dacht aan griepje. Nu ik het heel erg veel last van LFG en VAD en ik voel letterlijk de symptomen, dat het dan de theorie met praktijk klopt, is een hele vreemde waarwording dat uitkomt.

Even wat meer een doordenkende wat meer "neutraal" stukje, iedereen heeft wel een apart natuurramp op tv gezien dat bv walvissen opeens naar strand gaan om te sterven.
http://www.dossierx.nl/grenswetenschappen/mysterieuze-bromtoon-mondiaal-fenomeen.html
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Do Jul 26, 2012 5:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jij weet niet over wat je praat en ik kan het echt niet waarderen dat volslagen leken mensen hier op een fout been zetten.

Dat jij problemen hebt met jouw gehoor vind ik echt erg. Daar zijn artsen en audiologen voor.
Dat jij daar geen vertrouwen in hebt is een kwestie van zoeken tot je bij een goede zit.
Dat er geen goede zouden zijn is onzin van iemand die gefrustreerd is omdat zijn probleem niet opgelost geraakt.

EN STOP MET MENSEN OP EEN FOUT BEEN TE ZETTEN.
JE HEBT HOEGENAAMD DE ACHTERGROND NIET OM DIT TE DOEN.


EN VOOR DE 3de MAAL: DIT IS GEEN MEDISCH FORUM.

Als jij over een duidelijk omschreven akoestisch probleem wil praten OK, maar stop met dit gelul, geboren uit jouw frustraties (terechte of niet).

En ik ben ZELF tinnituslijder en ken het probleem dus van de kant van akoesticus alsook van de kant van een (tot mijn allergrootste spijt) ervaringsdeskundige.
En vanuit mijn beroep zijn mijn oren voor mij wat de vingers zijn voor een pianist.

Wij leveren hier geen schouders voor de individuele problemen en frustraties van gelijk wie of wat ook. Daar zijn professionals voor.
 


Laatst aangepast door Eric Desart op Do Jul 26, 2012 6:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Jul 26, 2012 5:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De site van de Belangengroep is één ding, maar vervolgens een zogenaamde 'Grenswetenschap' site als zijnde betrouwbaarder noemen slaat naar mijn mening nergens op. Het begrip grenswetenschap heeft naar mijn mening nu juist met wetenschap weinig te maken. Het is een verzamelnaam (verworden) voor vage theorieën van alu-hoedjes en x-files-UFO-logen met een zucht naar samenzweringsverhalen.

Kijk eens naar de rest op die site en trek je conclusies....
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Do Jul 26, 2012 7:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat het LF-probleem wordt veroorzaakt doordat die Desart steeds op mij aan het brommen is...

Very Happy Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Navenant
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Jul 27, 2012 12:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap niet dat Eric Desart zo tegen LFG is. Bij op iedere forum over LFG loopt hij mensen te kleineren.
Als tinnituslijder kom je niet goed over, want dan zou je alleen al heel veel begrip moeten hebben.
Want dan weet je heel veel over overbelasting van je oren en hoe moeilijk je controle over je oren kunt hebben. Je weet dan ook een groot gevecht met jezelf heb over je beperkingen, oppassen met geluiden en dat je gedoseerd met geluid moet omgaan.
Ook wordt je nooit meer beter dan geef je geen recht om anderen je gelijk op te dringen.
Waarom ben je niet tinnitus af, als we zulke goede kno-artsen, audiologen en geweldige therapieën hebben? Dan zou je geen last van tinnitus moeten hebben toch want het zit tussen je oren dat je gek van kan worden, want dan ligt het aan stress dat je tinnitus erg vervelend kan worden.
Ik zou je heel graag gunnen dat je helemaal beter zou worden of heel weinig last van tinnitus zou hebben.

Als je niet weet wat echt wat overlast van LFG is, dan betekent niet dat zo vele anderen maar lopen aan te stellen.
Hoe belangrijk het is om over te praten en dat je niet hetzelfde lot moet ondergaan als Dietrich Hector. In Nederland is er zelfs mediacensuur gepleegd, want het zou mensen op verkeerde gedachten kunnen zetten , terwijl in Belgie gewoon het hele verhaal gewoon in Gazet staat. Je kan heel veel je leerpunten uithalen en je voordeel mee doen. Ik heb mijn grote herstel aan Dietrich te danken dat ik met mijn beperkingen moet leren leven en ik ben hem zeer dankbaar, dat ik mijn tinnitus van keihard naar achtergrond kon zetten.
Beter dan de beruchte zinnetje leer maar meeleven met tinnitus en dat het met LFG die kan ook gaat, zie dan het Folder 'Ik hoor een bromtoon!' van GGD.

Je zit letterlijk op elk forums , prikboard wat maar over LFG, waarom moet je elke weer je mening verkondigen. Zie je dat als je roeping?
Ik vind dat niemand hoeft zich te schamen dat je last heb van LFG en we zijn met vele onder ons.

Al 3 keer loop je al te schreeuwen dat ik niet meer LFG mag hebben als ziekte.
Waarom eigenlijk?
We hebben de vrijheid van meningsuiting in Nederland en daarom vroeg ik, kom dan met feiten. Als tinnituslijder heb je een 10% kans ook last van LFG te krijgen, en helaas behoor ik tot die groep.

Rozemalt die deze forum onderwerp heeft gestart heeft het erg moeilijk met LFG en ze vraagt eigenlijk om ervaringen en kennis uit te wisselen.

Ik probeer mijn steentje bij te dragen als ervaringsdeskundige en ook wil ik met anderen van hierover gedachten wisselen.
Met elkaar kennis uitwisselen, leren van elkaar en haal zelf je leermomenten waarbij je voordeel kan doen.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Jul 27, 2012 2:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Navenant schreef:
Ik snap niet dat Eric Desart zo tegen LFG is. Bij op iedere forum over LFG loopt hij mensen te kleineren.


Er zijn maar 2 fora die ik ter zake bezoek. Dat is dit en geluidpagina (zie jouw objectiviteit). En ik ben daar HOOFDZAKELIJK, HAAST UITSLUITEND in FUNCTIE VAN FYSISCHE AKOESTIEK.
Ik reageer niet tegen mensen die met problemen zitten, die ik zal trachten te helpen waar en hoe mogelijk met onderbouwde adviezen, maar tegen mensen die denken advies te kunnen geven zonder een flauw benul te hebben over wat ze bezig zijn.
Jij kan letterlijk geen enkele zin citeren waar ik mensen met een eigen probleem, die willen zien en horen, niet ernstig zou nemen. Integendeel ik verwijs mensen naar daar waar ze best geholpen zijn.
Heel simpel: 1) Probleem objectiveren, conclusies trekken, dan natuurkundig probleem aanpakken indien natuurkundig, en als het lichamelijk is ze doorverwijzen naar experts ter zake.

Ten tweede ben ik niet tegen LFG wat alleen maar de afkorting is van Laag Frequent Geluid en NIET van een aandoening.

En ten derde word ik compleet ziek van mensen ZONDER OREN.
DE 4e MAAL: DIT IS GEEN MEDISCH FORUM

Van mij waren al je posts ter zake al lang verwijderd en als jij niet stopt jijzelf geband.
Het zijn mensen als jij die oorzaken zoeken waar ze niet liggen en mensen weghouden van de medische hulp of begeleiding die ze mogelijk nodig hebben.

Samengevat: In mijn ogen ben jij EEN PLAAG ....
Voor mij mag Geluidforum al die posts doen verdwijnen.

En ik ken 1000 x meer van geluid dan jij.

Je hebt hier letterlijk NOG NIETS NUTTIG GEZEGD.
Je vertelt dat je last hebt van laagfrequent geluid, je de bron kent, beschrijft hier niets van dan wat vage mysterieuze onzin.
EEN NORMAAL MENS DIE WEET DAT ERGENS EEN BRON IS IN ZIJN DIRECTE OMGEVING LAAT IEMAND KOMEN OM DIE TE METEN EN KIJKT VANDAAR UIT HOE HIJ VERDER MOET.
Een probleem krijg je niet weggelult, een probleem los je op door er iets aan te doen. En hier heb je NOG NIETS NUTTIG GEZEGD. LETTERLIJK NOG NIETS.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Jul 27, 2012 8:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
(...)

Ten tweede ben ik niet tegen LFG wat alleen maar de afkorting is van Laag Frequent Geluid en NIET van een aandoening.

(...)

Je vertelt dat je last hebt van laagfrequent geluid, je de bron kent, beschrijft hier niets van dan wat vage mysterieuze onzin.


Ik begrijp van beide (Eric en Navenant) het (duidelijk leesbare) stuk frustratie, maar ben met Eric eens dat het permanent trachten een gelijk te halen zónder of op basis van dubieuze, oude of uiterst fantasierijke bronnen (van anderen die permanent zonder argumenten of bewijzen een gelijk trachten te halen) op dit forum een kansloze zaak is (en ook moet zijn).

De officiële forumvisie is dat hier slechts plaats is voor aantoonbare feiten (dus niet van zelfverklaarde 'chaologen', 'grenswetenschappers', wichelroedelopers, horoscooptrekkers, koffiedikkijkers, babyfluisteraars...) en dat bronnen worden gewaardeerd.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Navenant
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Jul 27, 2012 2:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Op gegeven moment kwam ik deze website tegen:
http://www.wetenschapsforum.nl/index.php/topic/172880-zich-zieker-voelen-door-zich-in-de-steek-gelaten-te-voelen/
Te gek voor woorden dat je censuur wil plegen op jouw eigen manier.
Mijn ervaring is dat je zelf je keuzes kan maken en nog om je vraag nog te beantwoorden je bent aan het overleven en je zoekt serieus hulp om beter te worden of de klachten verlichten. Ook wil je voor jezelf logica hebben wat je hebt en ervaar.

Ik word daarom als ervaringdeskundige van overlast LFG, en hierdoor heb ik ook last van VAD,
dus keihard onderuit gehaald. Al zijn het mijn eigen ervaringen , die ik beleefd, is het gewoon spam door Eric. LFG-overlast met VAD is pas echt erg daar is tinnitus nog niks, en ik spreek echt letterlijk van mijn eigen ervaringen.

Het "neutraal" stukje bedoelde ik even niet van lotgroep of wetenschap maar van de media in het algemeen.
Misschien was deze keus achteraf beter geweest:
http://www.dichtbij.nl/zaanstreek/regio/artikel/2166446/nu-ook-laagfrequente-bromtoon-in-wormerveer-zuid-.aspx

Hierbij een ervaringsdeskundig die ook thuis is, in geluid:
www.momo-development.com/01lezen/leestafel/images/UMTSlaagfrequent.pdf
Hij kan zo goed vertellen hoe je voelt als je last heb van LFG, al heb ik een andere bron dan UMTS.

Van de 2 website heb ik zelf genoeg om hierover na te denken, want ik heb ze net gevonden.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Jul 27, 2012 2:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Navenant schreef:
Misschien was deze keus achteraf beter geweest:
http://www.dichtbij.nl/zaanstreek/regio/artikel/2166446/nu-ook-laagfrequente-bromtoon-in-wormerveer-zuid-.aspx

Hierbij een ervaringsdeskundig die ook thuis is, in geluid:
www.momo-development.com/01lezen/leestafel/images/UMTSlaagfrequent.pdf
Hij kan zo goed vertellen hoe je voelt als je last heb van LFG, al heb ik een andere bron dan UMTS.

Beide sites zijn (of ontaarden snel) in vage pseudo-wetenschap... Kijk eens kritisch waar die Momo zich verder mee bezighoudt (EMF therapie?).

Dhr. Veel (met een meetprincipe waar hij verder niets over uitlegt) schrijft:
Quote:
In de traditionele wetenschap wordt geluid bestudeerd vanuit het drukgolf-principe. De kennis en het inzicht welke op deze wijze worden opgedaan, dekken bij lange na niet de lading en de betekenis welke geluid in de loop van de geschiedenis bewezen heeft te hebben. Het is inmiddels duidelijk geworden dat er in geluid meer meespeelt dan wat er tot op heden vanuit wetenschap verklaard is (waar? bron?).
De wezenlijke informatie in geluid zit opgeslagen in een resonantie-structuur (?) en niet in een drukgolf. De hoeveelheid energie in geluid (drukopbouw) is daarom niet recht-evenredig met de hoeveelheid informatie (?) welke word overgedragen (nee, er is feitelijk geen enkel verband).
De drukgolf vertegenwoordigt de lineaire processen terwijl het resonantie patroon voor de niet lineaire processen verantwoordelijk is. Dit niet lineaire natuurverschijnsel komt als secundair verschijnsel pas goed op gang wanneer binnen de harmonische structuur aan complexe voorwaarden wordt voldaan. Op dat moment gedraagt dit resonerende geheel zich als het ware als een soort magnetisch veld dat zelfcorrigerende eigenschappen (???) krijgt. Dit veld is in staat om zonder kleuring of interferentie diep in materie door te dringen en vervolgens de informatie foutloos in de materie te ``programmeren`` of over te dragen. (onduidelijk en geen referentie of bron)
In levende organismen wordt op deze manier het vegetatieve zenuwstelsel gestimuleerd (waardoor nu eigenlijk). Dit systeem werkt buiten de zenuwbanen om en is 24 keer zo snel (?) als de overdracht door zenuwcellen. Vooral complexe informatie stucturen en verbanden komen binnen dit systeem tot stand.
(rood is toegevoegd door mij)

Navenant, volgens mij ben jij een prototype zendeling (geworden) voor verhalen van anderen die je (net als ik trouwens) niet snapt, maar die je een soort van verklaring (en dus ook wat troost) geven voor het ongemak dat je (om wat voor medische reden dan ook) ondervindt.

Voor mensen die niet wanhopig op zoek zijn naar een verklaring (eerlijk is eerlijk, omdat ze jouw medisch probleem niet ondervinden) is bovenstaande gewoon pertinente onzin en kom je over als de lokale dorpsgek die het einde der tijden staat te prediken voor de ingang van de Jumbo.

Misschien is er iemand die serieuzer in wil gaan op bovenstaande quote, maar ik zou je vooral willen adviseren eens met een adviseur (bijvoorbeeld van de NSG Twisted Evil) een praatje te maken over geluid. Niemand hier ontkent het bestaan en de aanwezigheid van laagfrequent geluid. Zoals Eric al aangaf, het is gewoon meetbaar, met de juiste apparatuur. De schuld geven aan HAARP installaties of UMTS-masten is gewoon pertinente onzin. Die www.laagfrequent.nl site zou zich in plaats van een belangengroep een patiëntenvereniging moeten noemen, dan was het allemaal een stuk overzichtelijker.

Navenant, een tip: Grijp je aanwezigheid hier vooral aan om de theorieën waarover je op die obscure sites leest te toetsen bij deskundigen inzake geluid, niet om ze als een Jehova's-getuige door onze strot te duwen. Idea

*AANVULLEND*
Ik zie niet in waarin je de post van Eric op Wetenschapsforum zou zien als een vorm van censuur. Het is toch gewoon een vraag van zijn zijde, over hoe het bestaan van sites die een wenselijkere oorzaak voor een probleem aangeven dan de lezer zelf door rationeel nadenken kan bedenken, een invloed hebben op hun kwaliteit van leven?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.