Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

laagfrequent geluid in Groningen (wijk de Linie/Oosterpoort)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Jul 20, 2012 6:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het was ook meer een gedachtenexperiment, waarbij de buis als een soort 'slim filter' fungeerde en waarmee makkelijk rondgelopen/gereden kon worden om de bronlocatie te zoeken.

Ten aanzien van beschikbare technieken heb je uiteraard gelijk. Very Happy

Persoonlijk juich ik toe wanneer mensen op basis van hun kennis 'outside the box' denken.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Vr Jul 20, 2012 6:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Linda schreef:
W
Na lang zoeken dacht ik de juiste expert gevonden te hebben (een bekende op het forum) en heb gevraagd voor een meting. Dat wilde hij wel doen maar dan een korte eenvoudige momentopname. Toen ik vroeg of hij een langere meting kon doen met de juiste apparatuur werd er niet meer gereageerd. Waar moet je nu als particulier wezen voor een goede meting. Zijn er geen experts die dit forum volgen en over de nodige instrumenten beschikken die zich eens willen melden hier zodat je als particulier weet waar je wel terecht kan voor een goede meting.


Wat is dan eigenlijk het grote probleem? Waarom willen/kunnen ze die meting niet doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Jul 20, 2012 8:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het probleem is dat mensen niet graag hun beperkingen toegeven.
Ook in akoestiek bestaan specialiteiten.

Een studiebureel vooral werkend in functie van regelgeving en/of normen heeft een heel andere invalshoek en gewoonlijk/vaak andere beschikbare apparatuur dan een R&D akoesticus of een technisch akoesticus. Een R&D akoesticus is vaak minder geïnteresseerd in de exacte klasse van zijn apparatuur in functie van absolute waarden dan aan de gedetailleerdheid en uitgebreidheid van de relatieve informatie die hij/zij uit zijn/haar apparatuur krijgt.

Verder kunnen dingen behoorlijk lastig blijken waardoor particulieren geen benul hebben van gerelateerde kosten. En pro's voorkomen nu eenmaal liever dergelijke discussies.
Een particulier kan snel van de idee uitgaan dat een pro wel even het juiste antwoord klaar heeft en zal eerder denken in honderden dan duizenden Euro's (en geen Euri)

Een particulier heeft snel de neiging kosten van pro's af te wegen aan zijn eigen NETTO uurloon of daginkomen, maar heeft geen idee van de overhead te dekken door pro-bedrijven.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Vr Jul 20, 2012 10:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jazeker, Eric.
Maar voor zover ik weet (en ik geef meteen toe dat ik weinig weet wat dit betreft) zijn er niet eens wettelijke normen voor metingen aan laag frequent geluid.
Als je een beetje slim bent kun je met de apparatuur van een gemiddelde home recorder makkelijk registreren en bepalen hoe het zit met die LF-narigheid (ik bedoel maar, het is geen meting aan tectonische spanningen ofzo Very Happy ).
Ik zou bijna zeggen tegen Linda (ik weet niet eens exact haar probleem) dat ik de uitdaging aan ga Smile.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 20, 2012 11:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
Waarom willen/kunnen ze die meting niet doen?

Kreeg geen reactie meer op mijn vraag naar een langere meting. Die momentopname zou 350 euro gaan kosten en ik snap best dat een langer traject meten veel duurder is. Na al die jaren ellende ben ik het nu echt goed zat en wil daar best voor betalen maar dan wel voor een correcte meting en geen gepruts.
Bert het probleem staat eerder in dit topic (2010) al beschreven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Vr Jul 20, 2012 11:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Blijkbaar weet je wat de oorzaak is van je probleem.

Maar goed, dat is wel te meten.
Ik wil best eens m'n best doen, jij betaalt de benzine (grapje).
En aangezien ik er de ballen verstand van heb gaat die Desart ons helpen, die zit de laatste tijd toch alleen maar te mopperen Mr. Green Mr. Green Mr. Green
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 20, 2012 11:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me een goede deal. Ennuh.....bromberen bijten niet. Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Za Jul 21, 2012 9:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Linda,

Ik denk dat je hier aan Bert een goede hebt.
Zijn achtergrond maakt hem thuis in FFT metingen en hij is gewend toongerelateerde problemen te identificeren.
Twisted Evil In feite moet je hier de kennis van Bert en de industriële kennis van geluidforum combineren.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Navenant
Gast





BerichtGeplaatst: Za Jul 21, 2012 1:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Leven met oorsuizing is al enorme beperking, dat enorm invloed op je leven geef.
Oppassen voor geluiden die je oorsuizing verergeren, Tv kijken zonder geluid en liefs alles in stilte. dan overbelast je oren niet zodat je de oorsuizing in achtergrond kan zetten.
Je leert heel erg met het geluid te doseren, met bezoekjes aan vrienden, nooit met je collega in de kantine eten, winkelen in rustige uren, andere hobby's zoeken etc. Oppassen met medicijnen slikken, zorgen dat je niet duf of sloom wordt, want dat verergert de oorsuizing enorm.
Vitamines BCD of verschillende stoffen zoals ginko, magnesium slikken geven heel licht verlichting, maar vooral je grenzen van je beperking weten is een enorme vervelende leerproces geweest van wat je allemaal moet opgeven om met je oorsuizing samen te kunnen leven.

Ik geef zelf een website aan hoe je met LFG zo goed moet onderdrukken, alleen het werkt bij mij alleen niet erg.
Met meten wil ik zeker van zijn, voordat ik duizenden euro's uitgeeft en dan wil ik wel een expert die van LFG afweet. En dan wat doe je dan met je meting? De oorzaker werkt niet echt mee en dan moet ik wel iets hebben waarmee ik instancies kan overtuigen, die de oorzaker kan aanpakken of overtuigen. Als ik de oorzaak weg heb , dan leef ik weer en dan kan ik weer van alles doen.
Ik blijf maar ziek en ik heb te veel lichamelijke klachten die mijn leven zeer beperken in levensvreugde.
Als ik weer voor nood voor zoveelste keer bij mijn vriendin overnacht dan verdwijnen de klachten meestal in een dag en dan leef ik weer.

Onderzoeken of testen heb ik graag wetenschappelijk, voor logica en duidelijkheid.

Verder blijf ik alle tips en adviezen uitproberen om verlichting van LFG te krijgen en toe nu is de ervaring dat het te veel op overleving blijft en je steeds slachtoffer blijft voelen.

Dus ik accepteer dat ik oorsuizing en LFG heb, maar ik wil niet dat ze mijn leven verpesten.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Jul 21, 2012 1:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Waar zit volgens jou nu het verband tussen de oorsuizingen en het laagfrequent geluid? Veroorzaakt het laatste het eerste? Is dat je eigen conclusie of komt dat uit een onderzoek dat stelt dat oorsuizingen een uitvloeisel zijn van momentane (het houdt immers deels op als je elders verblijft, bijvoorbeeld bij je vriendin) blootstelling aan laagfrequent geluid?

Verhuizen kost ook geld, net als onderzoek. Probleem voor de onderzoeker bij dit soort gehinderden als opdrachtgever is mogelijk dat de acceptatie van een conclusie dat er niets te meten is veelal tot ontevredenheid leidt. Het is dan de schuld van de onderzoeker of zijn/haar apparatuur.

Iedereen zou er naar mijn mening bij gebaat zijn dat er een onafhankelijk en door de gemeenschap betaald onderzoek komt (bij daadwerkelijk gehinderden) om voor eens en altijd duidelijkheid te scheppen. Oorsuizingen blijven naar mijn mening in de meeste gevallen veroorzaakt door blootstelling aan te hoge geluidsniveaus binnen het hoorbare spectrum.

Ik zie hier wel een taak voor de NSG eigenlijk...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Za Jul 21, 2012 2:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je die topic gelezen had die ik linkte naar Wetenschapsforum zal je merken dat
onderzoek-naar-behandeling-tegen-oorsuizen

1) Tinnitus (oorsuizen) meer een verzamelnaam is voor allerhande fantoomgeluid (en daar zitten artsen op dat forum).
2) Die oorzaak zeer vaag en allerhande kan zijn, niet alleen geluidstrauma's

Uit: http://www.invaliditeit.be/Tinnitus.html

Quote:
Oorzaken van tinnitus

De meest voorkomende oorzaken van tinnitus zijn:
  • Afwijkingen aan het binnenoor;
  • Een harde prop oorsmeer in de gehoorgang;
  • Problemen met de buis van Eustachius;
  • Problemen in het middenoor;
  • Overgevoeligheidsreacties van zenuwen op bepaalde geneesmiddelen;
  • Afwijkingen aan gehoor- en evenwichtszenuw;
  • Afwijkingen aan andere zenuwbanen;
  • Een klap tegen het hoofd, hersenschudding en hersenletsel;
  • Afwijkingen aan gebit en kaak;
  • Afwijkingen aan de eerste en tweede halswervel;
  • Afwijkingen in de bloedvaten in het hoofd;
  • Hoge bloeddruk;
  • Samentrekkingen van spiertjes;
  • Erfelijke factoren en ziekten bijvoorbeeld diabetes, multipele sclerose (MS), etc.;
  • Ziekte van Ménière;
  • Stress, waardoor onder andere hormonale verandering kan ontstaan;
  • Plotselinge harde geluiden of langdurig lawaai, ook wanneer die vroeger hebben plaatsgevonden.
Read more: http://www.invaliditeit.be/Tinnitus.html#ixzz21G44CS9X

 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Jul 21, 2012 2:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor de verbreding van mijn blikveld Eric. Eerlijk gezegd zat ik nog vast in het eerdere deel van mijn betoog. Nog meer (aangetoonde) oorzaken maken LFG als oorzaak naar mijn mening dus nog minder evident (waarmee ik enkel aangeef dat er veel aantoonbare redenen zijn naast LFG). Ik ben het dan ook met je eens (in eerdere posts van je hier) dat een medisch onderzoekstraject per geval de eerste stap is bij oorsuizingen. Helaas heb ik gemerkt dat bij gehinderden dat bericht ook niet vaak met enthousiame wordt begroet.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Navenant
Gast





BerichtGeplaatst: Za Jul 21, 2012 6:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben al door de mallemolen gegaan met hulpverleners, KNO-artsen en zelf met de bekende psychiater voor verlaging van Tinnitus. Helaas geen enkel resultaat gehad, bij KNO-arts een rotopmerking leert u maar mee leven met Tinnitus (binnen 5 minuten). Nog wel na mijn aandringen een MRI-scan gekregen, maar er is geen driebrugtumor. Bij de psychiater moest ik met alles stoppen, want hij dacht aan overlast van stress en hij bedoelde echt goed.
Van tinnitus krijg je juist stress van, want het is non stop geluiden in je oren en helaas houden ze in dat medisch wereldje daarin vast. Niet gek want je ga onderdoor van nooit meer rust, slapeloosheid en uitputting.
10 procent van mensen met tinnitus krijg LFG, waarvan ik denk dat veel hoger moet zijn want ik ben zelf niet eens geregistreerd. De ziekte LFG wordt door geen medisch vakgebied ondersteund, behalve bij psychiatrische hoek, die dan met medicijnen komen die ik chemische drugs noemt, zeer verslavend, maken je duf en schakelt je emotionele gevoelens uit.
Sorry, ik ben hiervoor te graag nuchter en ik wil graag de controle over mijzelf houden en de oorsuizing werkt dan niet mee.

De punten die Eric Desart opnoemde wordt door de KNO-artsen nog niet eens onderzocht, want je krijg al niet eens een onderzoek, maar alleen dat beruchte zinnetje. Bijna iedereen gaat naar Belgie, voor een hele goede arts Dirk de Ridder, maar hierbij is een groot risico dat je doof kan worden. Bij deze arts hebben alle patiënten zeer goed ervaring, je wordt al als mens behandeld.
Ik ben heel bang voor operatie en het is zo definitief en dan nog geldkwestie van de zorgverzekeraar. Zie http://forum.nvvs.nl/forum/tinnitus/
Voor lichte gevallen kan therapie nog helpen, vaak op basis NLP-programmering.

Via audicien, want ik ben ook slechthorend kwam ik achter dat vooral bij 1000 Hertz , mijn oren aan helemaal gas gingen.
Maar goed na paar jaar kreeg ik mijn vriendje tinnitus (acceptatie) onder controle.
Maar LFG die ik nu erbij hebt, ben ik eigenlijk weer terug bij af, maar alleen heb ik nu een oorzaak van de bron.

Tinnitus zit in de trilharen in het slakkenhuis, die niet meer meebewegen, maar op den duur kapot gaan. met ander woorden de hersenen kregen steeds door de zenuwen steeds door dat er geluid is opgemerkt. Door missen van aantal frequenties gaat het lichaam waarschijnlijk overcompenseren dat ik nu schijnbaar lage frequentie hoor.

Mijn theorie van LFG is: een geluid is in feite een trilling en door de slakkenhuis word de trilling door de zenuwen naar je hersenen doorgegeven dat een klank is. Bij mij is zeg maar slakkenhuis behoorlijk beschadigd en dus trilling van bepaalde frequentie wordt geen geluid maar blijft trilling. Bij overmaat van trillingen raakt je lichaam van slag , zodat de trillingen organen of spieren raken. Buiten de algemene symptomen van LFG misselijkheid, bromtoon, zwaar hoofd, hoofdpijn, trillen en duizelig heb ik nog apart oorpijn, hartklachten, rugpijn, darmontsteking, nekpijn of etc wat erg afhangt van de bron op dat moment is.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Jul 21, 2012 6:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik begrijp je frustratie, Navenant. Ik waardeer je openheid in je verhaal. Je noemt LFG een ziekte, terwijl ik het uitleg als zijnde een fysisch fenomeen (laagfrequent geluid) dat onder bepaalde (en nog onduidelijke) omstandigheden tot ziekteverschijnselen leidt. Ik denk dat daar de spraakverwarring ontstaat.

http://www.nsg.nl/nl/lfg-31.html (met links in het artikel, via www.nsg.nl, volgens mij onterecht vaak verguisd)
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Za Jul 21, 2012 7:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Navenant schreef:

Tinnitus zit in de trilharen in het slakkenhuis, die niet meer meebewegen, maar op den duur kapot gaan. met ander woorden de hersenen kregen steeds door de zenuwen steeds door dat er geluid is opgemerkt. Door missen van aantal frequenties gaat het lichaam waarschijnlijk overcompenseren dat ik nu schijnbaar lage frequentie hoor.


Zelfs artsen kunnen niet exact definiëren wat Tinnitus juist is, en kent vermoedelijk verschillende mechanismes.
Ik begrijp gewoon niet dat 1001 mensen overal uitleg voor hebben.
Het enige dat je als leek weet is dat het fantoomgeluiden betreft, dingen die ergens in het lichaam ontstaan, dat er geen duidelijke waarom en hoe is wordt wel duidelijk aan de potentiële oorzaken die ik hier geënterd heb.

En dit is bovendien GEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN medisch forum.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.