Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Stout idee - fluittoon met zeer hoge frequentie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2010 6:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Twisted Evil Zie jij ons niet graag, of wat heb jij gedaan met die pagina? Niet binnen te geraken van hier uit.

Maar je kan deze ook proberen:
http://www.freemosquitoringtone.org/
Vraag blijft natuurlijk wat geeft je computer wel of niet weer?

Wel grappig dat studenten dit gebruiken als alternatief GSM signaal om te zorgen dat hun leraars niet horen dat ze gebeld worden, of dat ze een GSM bij hebben waar het niet toegelaten is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2010 7:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zou België geblocked zijn? Deze link is het Eric: http://theoatmeal.com/quizzes/sound

*edit* ik las op de blog van de maker dat de site vanmiddag inderdaad even 'down' was...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2010 7:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum.

Ook nu nog geraak ik met Firefox niet binnen (met mijn traditionele security instellingen).
Heb nu geprobeerd via naakte Internet Explorer en dat lukt wel (relatief traag).
Dat wil zeggen dat er nogal wat rommel (welke?) in die pagina zit die strop valt op mijn beveiliging.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2010 7:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Geluidforum.

Ook nu nog geraak ik met Firefox niet binnen (met mijn traditionele security instellingen).
Heb nu geprobeerd via naakte Internet Explorer en dat lukt wel (relatief traag).
Dat wil zeggen dat er nogal wat rommel (welke?) in die pagina zit die strop valt op mijn beveiliging.


Volledig off-topic uiteraard, maar ik surf met genoegen en zonder problemen met Google Chrome! Very Happy
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2010 8:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Roze licht schijnt ook te werken (in Engeland tenminste)...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Do Aug 12, 2010 8:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gerrie,

Ik ben benieuwd of je de mosquito bent gaan gebruiken? Wij zitten in een vergelijkbare situatie en het aanschaffen van een mosquito zou de uiterste wanhoopsdaad zijn........... Heeft het bij jou gewerkt?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Aug 12, 2010 9:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Gerrie,

Ik ben benieuwd of je de mosquito bent gaan gebruiken? Wij zitten in een vergelijkbare situatie en het aanschaffen van een mosquito zou de uiterste wanhoopsdaad zijn........... Heeft het bij jou gewerkt?


Ik hoop dat Gerrie het bericht leest. Misschien wil je je/jullie situatie wat verder toelichten? Ik ben wel benieuwd!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Do Aug 12, 2010 10:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

In ons geval zou de inzet van de mosquito eigenlijk erg onethisch zijn. Echter, wanneer gesprekken met de mensen die verantwoordelijk zijn voor de kinderen die de overlast veroorzaken tot niets leiden maar ons leven er door wordt beheerst......... Dan zeg ik: zij maken geluid, wij maken geluid.

Wij hebben last van kinderen die continue met loopauto's door een steeg rijden. Daarbij overschreeuwen ze het geluid van hun speelgoed om elkaar zo te kunnen verstaan. Er is voldoende ruimte voor deze kinderen om te spelen, echter lijken de ouders zelf niet bestand tegen het geluid dat hun kinderen produceren en dus worden ze naar de steeg gestuurd, dan hebben ze er zelf geen last van. Je kunt je wel voorstellen wat voor geluidsoverlast dit veroorzaakt?!

De onmacht stijgt me na 1,5 jaar boven het hoofd, ik heb inmiddels mijn werk (wat ik van huis deed) opgegeven en ben er letterlijk geestelijk en lichamelijk ziek van. Ik ben daardoor nog meer thuis en heb dus nog meer last.

Eigenlijk heb ik mijn besluit al genomen, ik ga de mosquito kopen. Voor mij de laatste hoop op een waardig leven in mijn eigen huis.

Ik ben wel wat huiverig voor de eventuele reacties, gaan die kinderen aan hun ouders vertellen dat ze iets horen? Kunnen die ouders het horen? Of zijn deze kinderen zo gestoord dat ze zelfs dit geluid overstemmen?

Overigens, de steeg is niet mijn grond. Maar als zij herrie mogen maken, mag ik het ook.................. Hoe triest kinderachtig het ook is.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Okt 15, 2010 7:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon een beetje cynisch.

Aan de hand van een andere topic in eerste instantie eens gezocht naar zo'n ultrasoon apparaat om katten te verjagen.
Dit blijkt te werken (minstens het type waar ik zeer oppervlakkige data van vond) rond 23 kHz (sweeping of instelbaar van 21 kHz tot 25 kHz).
http://www.contech-inc.com/products/catstop/
Noteer dat er pagina's zijn waar ervaringen gedeeld worden dat katten hier gewoon aan kunnen wennen, en de functionaliteit echt niet zo duidelijk wordt.
Verder, zoals te verwachten, is hier amper ernstige akoestische informatie van te vinden.

Aan de hand hiervan wou ik eens nazien wat er nog aan vergelijkbare apparatuur bestaat:
Wel ........, dit bestaat voor van alles en nog wat, in vele types: De vertaling van de veel gebruikte Engelse benaming: "Ultrasonic pest repellent" (pest: plaag) spreekt voor zich.
Die Mosquito blijkt als principe weinig origineels in te houden en is gewoon een extra versie afgesteld op een aangepaste frequentie om ander ongewenst gedierte weg te houden: met name hangjongeren (= jeugd).
Ik gebruik de term "ongewenst gedierte" hier metaforisch (en meen ik ECHT NIET zo) in analogie met het functioneel gebruik van dergelijke apparaten in bredere zin.
Het wordt blijkbaar ook gebruikt voor hondentraining enz.

In wezen zou je een zeer economisch type kunnen ontwerpen met instelbare toongenerator en niveau dat voor breedbandige plaagbestrijding inzetbaar is: ratten, muizen, insecten, herten, knaagdieren, jeugd, vogels, marters, vleermuizen .... Gewoon eenvoudige kwestie van instelling.
Als je dit commercieel zo zou promoten stond de politieke wereld op zijn kop, schandaal roepend. Toch is het een exacte beschrijving van de functie van het toestel.

Ik voel mij er best goed bij dat dit in België haast overal verboden is, en het parlement en betrokken Minister zich hier duidelijk tegen gekeerd hebben.

@ Gast

Ik begrijp je onmacht en frustratie al te goed.
Maar problemen moeten opgelost worden daar waar ze zijn en door dezen verantwoordelijk om bestaande regelgeving te handhaven.
Er bestaan regels tegen overlast en politie moet deze toepassen. En als de regels niet kloppen, onduidelijk of onvolledig zijn moeten deze bijgeschaafd worden.

Verder geeft symptoombehandeling vaak geen oplossing, je verstopt of verschuift het probleem gewoon.
.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Feb 22, 2011 10:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Amsterdam stopt gebruik Mosquito (via nu.nl)
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2013 9:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article2805277.ece?secId=588

Ik vraagme trouwens af of dit wel mag, als het veel herrie is zou het wellicht gehoorschade kunnen veroorzaken?


Vervolg van me verhaal van de Mosquito. Helaas werkt de link niet?
Naar boven
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Do Jan 09, 2014 8:11 pm    Onderwerp: mosquito Reageer met quote

Beetje verouderd en soms wat onzinnig topic. Rolling Eyes
Toch reden gevonden om het wat op te rakelen.
Er blijken meer gemeentes de mosquito in hun APV opgenomen te hebben ,zie onderstaande tekst van vng.nl.

Quote:
Mosquito: Handreiking en APV-bepaling.
donderdag 17 juni 2010.

Samenvatting
De mosquito is een apparaatje dat een hinderlijke hoge pieptoon produceert die alleen voor jongeren tot ongeveer 25 jaar hoorbaar is. Meer dan honderd gemeenten gebruiken de mosquito om overlast door hangjongeren tegen te gaan.
Gebruik van de mosquito is omstreden omdat het mogelijk raakt aan een aantal mensenrechten, met name de bewegingsvrijheid. België bijvoorbeeld wijst gebruik van de mosquito af. De Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties heeft in een brief aan de Tweede Kamer [TK 28 684, nr.188] laten weten dat zij inzet van de mosquito nodig noch wenselijk acht. Zij sluit gebruik van de mosquito echter ook niet uit, en laat de keus om de mosquito al dan niet te gebruiken over aan de gemeente. Een parlementair comité van de Raad van Europa heeft zich met grote nadruk uitgesproken voor een Europabreed verbod.
Vanwege de mogelijke bezwaren is het van groot belang dat terughoudend met de inzet van de mosquito wordt omgegaan. In de Gemeenteraad zal zorgvuldig moeten worden afgewogen of de mosquito al dan niet wordt ingezet. En als wordt besloten om feitelijk een mosquito te plaatsen is een gedegen voorbereiding noodzakelijk.
Om die reden wordt ervoor gekozen om een nieuw artikel in de model APV op te nemen, waarin de nodige waarborgen worden neergelegd. Daarnaast is een korte handreiking bijgevoegd, waarin de juridische voors en tegens op een rij worden gezet en het belang van terughoudendheid en zorgvuldigheid wordt benadrukt.


Zo staat in de APV van mijn gemeente oa :
- Een mosquito is alleen in werking op die tijdstippen dat overlast redelijkerwijs valt te verwachten.
- Een mosquito wordt aangebracht voor een periode van ten hoogste zes maanden. De burgemeester kan die periode telkens met een periode van ten hoogste zes maanden verlengen.

En bij de toelichting van deze APV interessante aanvulling :
Het gebruik van de mosquito is effectief, maar omstreden. Hoewel uit onderzoek van onder meer TNO blijkt dat de mosquito bij normaal gebruik geen gezondheidsschade oplevert, wordt met het aanbrengen ervan in ieder geval de bewegingsvrijheid van jongeren beperkt, die wordt beschermd door artikel 2, vierde protocol Europees Verdrag voor de rechten van de Mens (EVRM)......
...Mede vanwege de omstreden status van de mosquito verdient het de voorkeur om een apart artikel in de APV op te nemen, en dat niet, zoals ook wel gebeurt, de gemeente zichzelf een ontheffing verleent van het artikel “overige geluidshinder” dat in de meeste APV’s is opgenomen.

Al de APV's van gemeenten zijn terug te vinden op decentrale.regelgeving.overheid.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.