Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Laagfrequente dreun in huis
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Aug 19, 2009 1:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Andre,

Ik heb je oorspronkelijke vraag "to the point" beantwoord.

Je eindigt je bericht met een smiley, en een algemene opmerking over drank als slaapmiddel.
Andre schreef:
PS, Wellicht niet aan te bevelen maar na 2 flessen rode wijn kom ik wel gemakkelijker in slaap Very Happy
Ik reageer op vergelijkbare manier met een berg smileys, maar wel beseffend wat er in jouw opmerking verscholen zat.

Als je het dan graag strikt wil: Als je 2 flessen wijn drinkt versuf je jezelf en slapen 98 % van de mensen beter. Dus die informatie was totaal nutteloos, en droeg inhoudelijk niets bij tot de informatie van je bericht.

Misschien jezelf een beetje relativeren, i.p.v. van mijn berichtje als niet-acceptabel te kwalificeren (hoe gewichtig..)?

Andre schreef:
ik zit werkelijk niet te wachten op dit soort domme, onnadenkende reacties want dit geeft weer dat je er werkelijk geen snars van begrijpt.

En ondertussen zoek ik i.q. naar een forum waar men daadwerkelijk begaan is met deze problematiek.

Ga rustig zoeken naar een forum waar wel ernstige mensen zitten, die niet durven glimlachen, en bij elk berichtje vermoeden dat ze net het ernstigste probleem van de wereld gelezen hebben. Als ze dan nog iets weten van geluid ook zit je perfect.
Ik mijnerzijds, beloof met de hand op mijn hart, als ik jou later in de buurt vermoed dat ik mijn intriestigste medelevend gezicht opzet.
Lijkt belangrijker dan dat ik energie steek in "to the point" antwoorden inzake geluid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo Aug 19, 2009 3:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Veel korte lontjes de laatste tiid.
We moeten gewoon geld gaan vragen voor advies, dan hebben ze ontzag.

Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Feb 04, 2010 9:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

linda schreef:
Er is hier al veel geschreven over bromtoon en Laag Frequent geluid.

Bij deze een link naar ik hoor een bromtoon waarin veel uitleg staat over LF.

_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
MLVC
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Mrt 26, 2010 4:28 pm    Onderwerp: gebrom Reageer met quote

Hallo Miep,

Ik herken je verhaal. Ik zit met net dezelfde gebromproblemen (uitgezonderd de Hennepkwekerij). Ik heb ook al alles uitgezet en vrienden hebben het geluid bevestigd. Het geluid is het ergst tussen 1 en 2u 's nachts. Ik woon in België.
Graag verneem ik hoe en of je een oplossing hebt gevonden.
In 1 van de reakties staat een verhaal over een "bellenpompje" bij de buren. Hoe heeft men de relatie tussen dit pompje en het geluid opgespoord?

Mvg,

Graag reaktie *hier, zodat anderen er ook wat van kunnen opsteken*
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 26, 2010 5:19 pm    Onderwerp: Re: gebrom Reageer met quote

MLVC schreef:
In 1 van de reakties staat een verhaal over een "bellenpompje" bij de buren. Hoe heeft men de relatie tussen dit pompje en het geluid opgespoord?


Vraag je buren even hun stroom geheel uit te zetten en luister in je eigen woning Idea
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
eri
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Mrt 18, 2012 5:00 pm    Onderwerp: reactie op overlastgeluid van miep,2006 Reageer met quote

zou miep zo vriendelijk willen zijn om te melden of/hoe klacht is opgelost,

wat het bleek te zijn en evt welke loodgieter/woningbouw ermee bezig was?

wij zitten met soortgelijk probleem of nóg ernstiger en zouden heel graag weten

hoe dit aan te pakken...bedankt miep,wij weten nu hoe erg het is...
Naar boven
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 16, 2012 10:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@ Eri ,de starter van dit topic heeft na 9 augustus 2006 niet meer van zich laten horen. Wink
Als je omschrijft wat jouw probleem is zijn er misschien anderen die hier meer over weten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
flabbergaster
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2016 6:12 am    Onderwerp: Re: Laagfrequente dreun in huis Reageer met quote

Miep schreef:
Ik heb sinds een week last van een laag frequente brom in huis. Zo'n trillend brommend geluid, alsof er ergens een wasmachine draait. Je hoort het 24 uur per dag, alleen is het overdag veel minder door al het geluid dat dan van buiten komt. Maar 's avonds en ' s nachts is het niet te harden ..... Mad
Ik heb alles al gecontroleerd: HR-ketel, koelkast, stroom uit en weer aan gezet, maar daar komt het niet vandaan. Woningbouwvereniging gebeld, er is een mannetje komen luisteren, maar ja, overdag hoor je niet zoveel en die dacht dus dat ik niet helemaal goed snik was of zo ... hij is nog wel op het dak gaan kijken, maar daar is volgens hem niets aan de hand. We hebben wel ventilatieschachten, maar geen mechanische ventilatie die het geluid zou kunnen verklaren. Volgens hem hebben de de bovenburen een airco of ventilator aanstaan die ik hoor, maar ze zijn net weer thuis van een paar dagen vakantie, en toen ze weg waren hoorde ik het ook, dus dat lijkt me sterk. En bovendien, wie zet een airco 24 uur per dag aan (met deze temperaturen is dat niet echt meer nodig, lijkt me) ? Ik zit nu te denken aan evt. een illegale wietkwekerij in het trappenhuis naast mij, daar staan n.l. ook wietplantjes buiten dus wie weet wat ze binnen doen.

Maar ik wil natuurlijk ook niemand vals beschuldigen, misschien is het wel iets heel anders en dus wil ik het geluid kunnen aantonen. Dat schijnt te kunnen met een speciale geluidsmeter. Je moet dat aanvragen via de GGD of zo. Heeft iemand hier ervaring mee, en kan iemand me vertellen of hier kosten aan verbonden zijn?
Quote:
Middels deze mail wil ik u allen verwittiggen , omtrent het Laag Frequent Geluid waar inmiddels heel veel mensen in Nederland problemen mee krijgen.

Waarom benader ik Uw vereniging.

De vele mensen die last hebben van laag frequent geluid , worden onnodig in een onderzoek circuit gebracht, welke weer de nodige ziektekosten met zich meebrengt.
Zeker in de toekomst zal dit sterk gaan toenemen, als mensen gaan ontdekken waar ze met deze klacht naar toe kunnen gaa,

Om een lange inleiding kort te maken, de volgende brief/informatie , is inmiddels naar alle betrokken partijen verstuurd:

Sinds vorig jaar april 2015 heb ik en meerdere mensen in mijn omgeving ,last van Laag Frequent geluid.

Toen bij mij het laagfrequent geluid via mijn woning resoneerde en hoor/ voelbaar werd, ben ik op onderzoek gegaan waar dit vandaan kon komen, om dit op te lossen.

Na alles uitgezet te hebben in mijn woning , bleek het van buitenaf te komen.

Er bleek uiteindelijk op 700 mtr afstand van mijn woning een nieuwe Gasopslag te komen, geheten “Gasopslag Bergermeer”. Vanuit deze lokatie zijn ook pijpleidingen aangelegd.

De firma Taqa exploiteerd deze gasopslag ,bij henheb ik per mail een klacht ingediend. Hun antwoord hierop was dat zij ondergronds oude putten dichtmaken en nieuwe putten slaan.
Ik heb toen gevraagd wanneer dit zou stoppen, dat wisten ze nog niet. In Juli 2015 was het LFG niet meer aanwezig, maar begon weer in oktober 2015.

Mijn vraag was toen , hoe het mogelijk was dat dit LFG gedurende de zomer er niet meer was en nu wel weer. Het antwoord was simpel: In de zomer werd er bijna geen gas gebruikt.

Het was voor mij duidelijk waar dus het LFG vandaan kwam.

De GGD groningen en Alkmaar meldden, dat er toch niets aan te doen is en ik en mijn lotgenoten moeten er maar aan wennen, helaas .

Veel Nederlandse bedrijven houden zich bezig met het LFG zoals ook in Amerika waar het wereldwijde probleem wordt onderzocht: http://www.thehum.info/

Nederlandse documentaire en Informatie: www.debrom.nl

De hoge druk Gaspijpleidingen die worden gelegd, worden zonder enig geluidswerend materiaal of wand in de grond gelegd.

De Gasunie is verantwoordelijk voor het Gas transport.

Mijn conclusie: Overal waar in Nederland Hogedruk Gaspijpleidingen liggen worden tevens de meeste klachten genoteerd.

Ik stuur 2 bestanden mee waarin: 1 een overzicht/kaart van Nederland van LFG klachten
2 een kaart van Nederland met de Gaspijpleidingen

Je kunt concluderen dat beide kaarten aangeven , waar de pijpleidingen liggen zijn ook de meeste klachten.

Infos: http://www.laagfrequentgeluid.nl/
http://www.nag-acoustics.nl/
https://www.facebook.com/Stichting-Laagfrequent-Geluid-591012707682219/



Verantwoordelijk ministerie: https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactgids/staatstoezicht-op-de-mijnen-sodm

dhr. Roel van Vliet

Generaal Inspecteur der mijnen


Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2016 11:51 am    Onderwerp: Re: Laagfrequente dreun in huis Reageer met quote

flabbergaster schreef:
Kopie mail aan?


Marcel, ik mis de bijlagen en de originele ontvanger van deze (kopie) mail?


(deze?)


(en deze?)
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Norma



Sinds: 11-5-2010
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Zo Aug 06, 2017 8:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi, volgens mij heb ik me hierom ook ooit eens ingelogd, kan ook iets anders zijn geweest hoor.

Maar het is laag frequent geluid en niet alleen geluid, maar mijn hele huis plus mijn eigen hele gesteldheid trilt ervan (botten, schedel, trommelvlies etc.). Heb me goed door laten checken, maar ben nog gezond. Een psychiater, maar geestelijk ben ik ook wel in orde. De afgelopen 2 jaar dan meldingen gedaan bij het GGD. verhuurder, de gemeente, stichting laagfrequent geluid. Zoals de gemeente en verhuurder zag ik als de verantwoordelijken voor dit enorme probleem. Maar de gemeente stuurde alle klachten steeds weer naar de verhuurder en de verhuurder kwam een paar keer langs, hoort niets en ja verhuizen ? Als ik het geld had zou ik een makelaar in handen nemen, maar ja, dat heb ik niet. Ik kan geen vingertje wijzen wie het nu veroorzaakt, in mijn eigen huis heb ik en loodgieters en andere monteurs, ook het energiebeheer alles uitgesloten. En in maart werd ik zo vals, zelfs mijn katten raakten in paniek en toen heb ik de ombudsman erbij gehaald. Via deze mensen kreeg ik iemand van het zorgplein, die kwam weer bij me met iemand van de woningbouw en ze zeiden dat het ''aardstralingen'' zijn. Ik moest dan wel op eigen kosten iemand met een wichelroede laten komen. Ja goh, natuurlijk moest ik lachen, aardstralingen zijn nooit wetenschappelijk bewezen en daarom vroeg ik die mevrouw ook wat dat is. Ja euh euh...dat is water dat onder het huis door loopt. Aha. Heb wel gevraagd of het ook afvalwater kan zijn, want de NAM injecteert momenteel 3 miljoen liter ongezuiverde olietroep dagelijks in deze grond hier. Daar wist zij niet eens iets van, vind ik ook vreemd.

Maar goed, ik ken iemand die qua wichelroedes vrij bekend is, ik woon op heilige grond zeg maar en dit staat in verbinding met een oude toren uit 1200 nog wat. Hij kwam hier en voelde gelijk dat hier iets niet klopt. Zijn vrouw was erbij en hij ging met die 2 ijzerstokjes precies die lijnen trekken die ik bedoel en zijn vrouw legde daar lucifer pinnetjes neer. Ik voel/hoor dat geluid dus ook als ''strepen in de lucht'' en daarmee zat hij wel goed. Dat enorm sterke geluid in de keuken noemde hij een rasterenergie en op het terras daar komt al die energie op een punt weer uit. Ik vond het allemaal best wel heel interessant, hij wist ook heel veel over de geschiedenis van dit dorp en liet mij een klein boekje achter dat hij zelf had geschreven. Ook liet hij me zien hoe ik die wichelroede zelf vast moet houden en toen begon ik het een beetje eng te vinden. Daar kwam een energie uit, die stokjes sloegen eerst helemaal op hol. Hij was ook verbaasd, maar vertelde me gelijk precies hoe ik het moet doen, dus met een vraag en concentratie. Dat lukte onmiddellijk, ik heb ze cadeau gekregen en heb mijn fietsensleutels al 2 keer gevonden, dat inlogding van de bank ook, die dingen wijzen me de weg. Zo ook met dat geluid, ik kwam bij die school tegenover terecht met een lawaai makende Airco. Nu ja, dit is maar een klein verhaaltje, op advies van de woningbouw anno 2017.

Ik had al contact met de UT en heb ze nog eens gevraagd wat ik hier nu mee moet. Zij willen niet uitsluiten dat aardstralingen niet bestaan, maar ik kon door de regels heen wel lezen dat hij erom moest lachen. Maar wel, na al mijn beschrijvingen en de herkenning van links over laag frequent geluid, worden hier metingen verricht. Dat is dan eerst een interview met mij, dan gaan ze de buurt af en vragen daar, dan heb ik namelijk geen last van al die buren, die mij uit zullen lachen maar de UT zeker niet. Ik heb 2 katten en daar zijn de buren niet zo blij mee, maar ook dit weet de UT, zo word ik niet uitgelachen etc. Kan wel lekker mezelf zijn bij die vent dat scheelt. En na een onderzoek hier in de buurt worden er hele array's opgezet met meetapparatuur. Eerst om te meten, dan om de richting te bepalen en het liefst de bron. Daarom ben ik ook voorzichtig qua buren en vingertje wijzen. Het kan van alles zijn en ja klopt overigens Miep,

Mijn toenmalige achterbuurman had een wietplantage zoals ik hier van jou in het begin heb gelezen. Ik had het voordeel nog wel goed met hem te kunnen en omdat ik al melding had gemaakt bij de woningbouw (dus niet om zijn plantage) heb ik hem een hele nacht geholpen om alles weg te ruimen. Dat was echt bottenwerk, maar precies op tijd voordat ze daar kwamen vragen naar het zoemende brommende diesel of wat weet ik voor een geluid.

Laagfrequent geluid is het ergste wat er is. Volgende week weer de verhuurder en zal van de metingen gaan vertellen hier. Of gewoon gelijk helpen om hier weg te komen, zoals die man van de wichelroede zei ''ik moest maken dat ik hier weg kom''. LFG heeft geen normen, dat in deze tijd van energie verandering wel in de wetboeken zou moeten komen. Het loopt niet meer op 50 Hz zoals normaal, maar op 60 Hz en verwisseld nogal, zodat je een correlatie met al die frequenties krijgt.

In ieder geval ben ik het beu om zelf te onderzoeken, want er zijn geen normen en bijt overal op graniet. Tja, ik vind het wel zo belangrijk om dit bericht weer omhoog te halen. En ook best wel leuk om op dit fijne forum weer eens een bericht te schrijven.

Ik zal jullie op de hoogte houden qua UT en verhuurder volgende week, want echt dit word mijn dood als ik niet gauw kan verhuizen.

Groetjes Norma
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Norma



Sinds: 11-5-2010
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Zo Aug 06, 2017 9:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oh ja, mijn excuses als ik hier en daar ook warrig overkom, maar dit is zo moeilijk te beschrijven...

Denk jullie hier hebben daar wel begrip voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Norma



Sinds: 11-5-2010
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Zo Aug 06, 2017 10:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het is NU pas stil, echt stil en kijk eens op de klok...!! Fijn dag en nacht ritme en alles doet me zeer. Er zijn ook heel veel flats zonder mijn weten even snel in elkaar gebouwd. De verhuurder heeft mij hier niets van verteld en dit was voor mij niet zichtbaar. Maar ik kan het verschil via google earth zien. Naja, trusten dan maar...groetjes Norma
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.