Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

laagfrequent geluid in Groningen (wijk de Linie/Oosterpoort)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Linda.
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2010 4:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@ Eric,bron is bekend maar de betreffende buren willen niets aan het probleem doen.
Met een metingsrapport van LF wil ik kunnen aantonen dat er bewust overlast van LF gedaan wordt.Dus er zou langere tijd gemeten moeten worden.Waarna er desnoods juridische stappen genomen kunnen worden.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2010 5:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Linda,

Zeker in dit geval heb je hulp nodig van een studiebureel.
Ten eerste gaat die niets zeggen als die geen medewerking van die buur heeft. Ten tweede moet die snappen over wat dit juist gaat en wat dit veroorzaakt, enz .....

Je kan moeilijk met een quiz naar de rechter stappen.
En mits steun van een expert kan er misschien reeds een oplossing gesuggereerd worden zonder naar een rechter te stappen.
Verder weet een expert wat de regels zijn, en of die wel of niet overschreden zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Linda
Gast





BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2010 8:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

Oorzaak is een verouderde motor van het centrale afzuigsysteem die waarschijnlijk versleten kogellagers heeft en daardoor staat te trillen tegen de wand/plafond waar dit systeem bevestigd is.Huizen en ook de motor zijn 26 jaar oud en alle muren en vloeren zijn van beton dat als een klankkast fungeert door de resonantie wat tot uiting komt in LF geluid in mijn hele huis.Buren weten er van maar willen niet meewerken aan een oplossing,wijkbemiddeling liep spaak en de wijkagent is al lang niet meer geweest want volgens hem is hier niets onrechtmatigs aan.
Naar boven
Navenant
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2012 11:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als ervaringdeskundiger van LFG kan ik het verhaal van Ina zeer goed begrijpen. Ze is heel erg direct, maar de info komt bij mij goed aan, een feest van herkenning.
Vooral het stuk over infra-geluid met frequentie ben ik veel wijzer geworden.
Wel merk je door haar harde strijd overlast en ziektes dat ze zeer dicht bij haar zelf staat.

Het is in ieder geval stukken beter dan Folder 'Ik hoor een bromtoon' van GGD of info van NSG. Als je GGD-richtlijn lees, zie wat telefoonnummers staan, je denk de experts te bellen, maar vergeet het maar. Leer maar meeleven is het antwoord eigenlijk. Niemand van instanties wil gaan meten zodat je dan 100% zeker weet, de reden is dan wel duidelijk dan zouden ze moeten optreden ,maar iedereen verschuilt zich liever dat je gek bent, dat is mijn ervaring tot nu toe.
Chemische drugs wordt je als snoepjes aangeboden door de medische wereld, waarschijnlijk als je duf en gevoelloos bent, zijn ze je als probleem van je af. Grote schande!

Je kan niet mee leren leven met deze overlast en het maak je op den duur kapot.
Lees dit http://www.noiseoff.org/document/vibroacoustic.disease.1.pdf
Helemaal wetenschappelijk en dan ook van de overheid.

Al weet je de bron, er is niemand of een instantie die je kan helpen als de veroorzaker niet mee wil helpen.
Ook waarschuwt Ina voor de toekomst, dat er steeds erger met LFG gaat worden. Ik geloof haar dat dit straks gaat meer gaat worden.

Ik wens iedereen heel veel sterkte met deze strijd LFG of infrageluid-ziekte voor erkenning, zodat we wel worden geholpen.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2012 12:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Navenant schreef:
Lees dit http://www.noiseoff.org/document/vibroacoustic.disease.1.pdf
Helemaal wetenschappelijk en dan ook van de overheid.


Dit is een wetenschappelijk artikel dat in 2007 is gepubliceerd, het heeft met overheid (welke dan ook) niets te maken.

Jammer dat gehinderden zich niet aan feiten kunnen houden. Dan zou men ze een stuk serieuzer nemen, vermoed ik.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2012 12:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wel goed dat dit topic weer eens naar boven komt.
Eric Desart schreef:
Linda,
Zeker in dit geval heb je hulp nodig van een studiebureel.
Ten eerste gaat die niets zeggen als die geen medewerking van die buur heeft. Ten tweede moet die snappen over wat dit juist gaat en wat dit veroorzaakt, enz .....
Verder weet een expert wat de regels zijn, en of die wel of niet overschreden zijn.

Na lang zoeken dacht ik de juiste expert gevonden te hebben (een bekende op het forum) en heb gevraagd voor een meting. Dat wilde hij wel doen maar dan een korte eenvoudige momentopname. Toen ik vroeg of hij een langere meting kon doen met de juiste apparatuur werd er niet meer gereageerd. Waar moet je nu als particulier wezen voor een goede meting. Zijn er geen experts die dit forum volgen en over de nodige instrumenten beschikken die zich eens willen melden hier zodat je als particulier weet waar je wel terecht kan voor een goede meting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Navenant
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2012 1:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Via dit website http://archive.defra.gov.uk/environment/quality/noise/research/lowfrequency/index.htm daarvan ben ik op dit onderzoek gekomen.

Het is een serieus wetenschappelijk onderzoek over LFG.
Een artikel waarin de symptomen worden beschreven als je lang of heel last hebt van LFG.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2012 2:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Navenant schreef:
Via dit website http://archive.defra.gov.uk/environment/quality/noise/research/lowfrequency/index.htm daarvan ben ik op dit onderzoek gekomen.

Het is een serieus wetenschappelijk onderzoek over LFG.
Een artikel waarin de symptomen worden beschreven als je lang of heel last hebt van LFG.


Die link gaat over een onderzoek naar het 'kunnen leven met' LFG hinder. Het onderzoek zou in 2010 klaar zijn. Ík kan geen eindrapportage vinden.

Quote:
Low frequency noise research papers
Development of a course in computerised Cognitive Behavioural Therapy aimed at relieving the problems of those suffering from noise exposure, in particular, exposure to low frequency noise (Interim Report)

This interim report describes progress to date in development and trialling of a course of cognitive behaviour therapy for those suffering from noise exposure, with a particular focus on low frequency noise. This work is being carried out on behalf of the Department for Environment, Food and Rural Affairs and the Devolved Administrations by Geoff Leventhall, Consultant in Noise, Vibration and Acoustics, and builds on the findings of a previous research project, NANR 125. The interim report covers the development of the cognitive behaviour therapy materials and a review of the first stage of a trial of the materials using volunteer subjects. The trial continues, and is due to conclude during 2010.

_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Navenant
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Jul 20, 2012 1:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Op dit moment gaat het slecht met mij en het LFG is niet te harden en dat 10 maanden lang.
Ik heb zwaar LFG-syndroom, vanwege oorsuizing die ik al vijf jaar hebt.
Vandaar dat ik aardig veel symptomen van alle 3 fases hebt van artikel http://www.noiseoff.org/document/vibroacoustic.disease.1.pdf .
Het ergste is dat ik weet wat de oorzaak is, maar de veroorzaker werkt erg tegen en heel soms heb ik een rustige avond en nacht.
De meeste mensen op de forums van lage frequentie geluid hebben fase 1, en dat is al geen pretje.

Het is jammer dat er zoveel tegenstand is om hier over te praten en ieder mens is uniek en iedereen beleeft het anders.
Daarom vind ik de website van Ina zo interessant, dat bepaalde waardes van lage frequenties ook bepaalde klachten geven. Deze uitleg gaf antwoorden op mijn vragen hierover en ook heb ik zelf die ervaring. Als iemand nog websites hierover weet, met de waardes van frequenties met welke klachten je dan krijg, zie ik dat graag.

Hoeveel websites je niet in Nederlands heb over methodes om LFG te meten, maar blijkbaar falen de apparaten. Ondanks er in bepaalde gebieden in Nederland heel veel mensen zijn die last van LFG hebben , maar ondanks dat men niet eens de bron schijnbaar kunnen vinden. Ik heb al een aantal metings-bedrijven gebeld en ik wilde dan exact weten wat men kon meten en welke frequentie. Het is al heel duur en dan heb je geen garantie. Dan nog over wind en andere geluiden die de meting zouden kunnen verstoren. Volgens mij gaat LFG overal doorheen, want anders had ik isolatie of demping wel gekocht of gemaakt.

Het is dan niet gek hoeveel mensen met LFG syndroom gefrustreerd zijn, want medisch wereld kan niets voor je betekenen en je krijgt ondanks alles dan ook de bron niet weg.

Voor rust te krijgen doe je alles voor, klagen, ontspanningstechnieken, gebruik van apparaten en verschillende ritualen en als dat allemaal niet help is wegvluchten de enigste oplossing.

Verhuizen zeg men dan, maar er hoeft maar wat te veranderen en dan heb je daar ook last van LFG.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Jul 20, 2012 4:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Navenant schreef:
Volgens mij gaat LFG overal doorheen, want anders had ik isolatie of demping wel gekocht of gemaakt.
Verhuizen zeg men dan, maar er hoeft maar wat te veranderen en dan heb je daar ook last van LFG.

Gewoon droog:

Laagfrequent geluid kan gemeten worden.
Laagfrequent geluid kan geïsoleerd worden.
Het is alleen lastiger en duurder.

Hier heb ik ooit (relatief recent) eens een suggestie gedaan:
Een dode kamer als testruimte: een mogelijke suggestie?
Alleen moet iets dergelijks georganiseerd worden vanuit een vereniging met gemakkelijker toegang tot al die organisaties en die vanuit hun achtergrond al ernstiger genomen worden.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Navenant
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Jul 20, 2012 12:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon droog:

Laagfrequent geluid kan gemeten worden.
Laagfrequent geluid kan geïsoleerd worden.
Het is alleen lastiger en duurder.

-----------------------------
Voor een dode kamer zijn al verschillende wetenschappelijk onderzoeken met testen geweest, dus er zal alleen apart gericht moeten zijn op frequentiewaardes. En ook zou je daarvoor LFG-patienten onderzoeken, want dan kan je gevolg van frequentie-waardes achterkomen.
Een verening volstaat niet , want dan is het weer niet wetenschapelijk gegrond.

Ik heb het hele internet afgezocht voor isolatie of demping voor LFG.
Niets hierover gevonden, ook ben ik bezig geweest met antigeluid, maar ook dat werkt niet en bij continue geluid moet ik weer oppassen dat ik de oorsuizing niet verergerd.
Ik wil de rust heel graag terug , die LFG mij ontneem.

Dus Eric Desart, kom op met je tips:
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Jul 20, 2012 4:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb gewoon het gevoel dat jij niet weet waar je over bezig bent.
Als ik naar verenigingen of organisaties verwijs is er totaal niets dat verteld dat dit of die minder wetenschappelijk zouden zijn.

Gewoon nog maar de dode kamer die ik suggereerde heeft LFG isolatiewaarden veel hoger dan nodig.
Jij zegt dat je niets vind op het net, maar je leest wel mijn posts. Wel die staan op het net.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Jul 20, 2012 5:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Navenant, van je laatste post begrijp ik ook niets! Je hebt oplossingen gezocht voor iets waarvan je de oorzaak nog eenduidig en meetbaar hebt kunnen laten vaststellen, zoals ik het lees.

Ik vind dat je dan niet zo negatief moet zijn ten aanzien van cognitieve gedragstherapie, aangezien het, zonder aanwijsbare en aantoonbare oorzaak van je probleem, de meest voor de hand liggende suggestie voor een oplossing is.

Op LinkedIn kwam iemand met het leuke idee de bron van laagfrequent geluid te lokaliseren mer behulp van een resonantiebuis, afgestemd op de gezochte frequentie. Vooral maskering zou hiermee goed te elimineren zijn.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Jul 20, 2012 5:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit topic ging hier ook over:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php/topic/173990-onderzoek-naar-behandeling-tegen-oorsuizen/
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Jul 20, 2012 6:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:

Op LinkedIn kwam iemand met het leuke idee de bron van laagfrequent geluid te lokaliseren mer behulp van een resonantiebuis, afgestemd op de gezochte frequentie. Vooral maskering zou hiermee goed te elimineren zijn.

Waarom geen gewone meettechnieken?
Met FFT (afhankelijk aantal lijnen) met genoeg lijnen krijg je een analyse tot op een fractie van een fractie van een Hz .....
Als er ook maar ergens een toon bestaat vraag ik mij af hoe die verborgen zou kunnen blijven voor mij. Dat moet een knappe toon zijn.

Als je dat in 1/1 octaaf of 1/3 octaafbanden opzoekt kan ik mij voorstellen dat je niet zelden ongelukkig naar je apparatuur staat te gapen. Dat dient er ook niet voor ..... Voor de identificatie van zuivere tonen is dat als een olifant wandelend in een porceleinwinkel.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.