Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Laagfrequente dreun in huis
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2006 5:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bert,

Ik begreep je juist.
En jij kent en voelt mij.

Smile Een stevige handdruk Hollandse vriend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2006 8:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wijze mensen (die hun verontwaardiging laten blijken) moet je niet modereren en al helemaal niet bannen! Very Happy

Quote:
Ik wacht Miep nog even af. Mocht ze melden dat haar buren daadwerkelijk een kwekerij voerden (zo vreemd is dat in Nederland -helaas- niet Eric ), neem ik aan dat je je post aanpast?

Bovenstaande had ik wellicht nog wat Wink-jes aan toe moeten voegen. Was niet veroordelend / beschuldigend bedoeld (integendeel)...

Handdruk en warme omhelzing voor beide topposters op dit forum Very Happy (mijzelf uiteraard uitgezonderd)

(tip: Je kunt de gebruikerslijst sorteren op post-aantal Wink)
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com


Laatst aangepast door Geluidforum op Wo Aug 09, 2006 10:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Miep
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2006 9:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:

Miep,

Weet je dat gewoon standaard mobiele aircos ook zo'n afvoerslang hebben?

Kan je niet normaal gewoon eerst met zo iemand praten? Of begint die buur automatisch te bijten als je hem aanspreekt?
Ik krijg van mijn dochter ook zo'n ding als het terug warmer wordt (staat daar ongebruikt nu).
Ik hoop dat mijn buren niet reageren zoals jij en dat ik hier politiebezoek met de nodige bijbehorende show krijg.

Ben jij zeker dat je nog over een geluidsprobleem bezig bent?
Indien wel, en hij heeft zelfs een superkwekerij, en zijn afvoer is de oorzaak, maak je geen zorgen hij zal je geluidsprobleem wel oplossen. Zelfs sneller dan je voor mogelijk zou gehouden hebben, al moet hij verse lucht in plastic zakken binnen brengen.
En als die die kwekerij niet heeft, heb je een "te verwachten" vijand gecreëerd. Kan je achteraf lekker het goedwillende onbegrepen slachtoffer spelen als hij onvriendelijk geworden is.
In zijn plaats zou ik dan 20 aircos of wat ook installeren.

Eric

Edited: Maak dat 50 aircos and speciale shakers op de muur waar geen enkele gemiddelde ambtenaar van snapt hoe ze werken of getriggerd worden, en buiten elke regelgeving, handhaving en controle vallen.
Als dit jouw manier is van omgaan met mensen, verwacht dan ook niet dat ze met jou rekening houden. Ik hoop dat je probleem NIET opgelost geraakt, je verdient het niet.
Jij moet niet de kliklijn maar een therapeut bellen.
En dit is de eerste keer in vele jaren dat ik zoiets op het net zet.
 


Goeiedag zeg, weet je zeker dat JIJ geen therapeut nodig hebt?? Hoe stel je je zo'n gesprek voor? "Goededag buurman, ik heb de laatste tijd zo'n vreemd gezoem in huis. Er komt steeds wietlucht uit uw huis. Het viel mij op dat de gordijnen altijd dicht zijn. Ik vroeg mij af, heeft u misschien een wietkwekerijtje in huis? Zou u dan misschien de ventilator wat zachter kunnen zetten?" ?????? Ik weet niet van welke planeet jij komt, hoor.
In een ding heb je gelijk, die slang kan ook voor andere doeleinden zijn gebruikt. Dat bedacht ik me later ook. Daarom heb ik ook nog niet gebeld. Ik wacht het nog even af. Al kan ik dat rustig doen, want politie en woningbouwverenigingen adviseren zelf om een melding te doen bij een vermoeden van illegale wietteelt. Een melding over een wietlucht en een zoemend geluid is dat voor hen voldoende om een onderzoek in te stellen.
Dat gebeurt in eerste instantie buiten de woning, door warmtemetingen en controle op extreem hoog energieverbruik. Er vindt helemaal geen inval plaats. De motivatie om de kliklijn te bellen en anoniem te blijven, is puur voor mijn eigen veiligheid. Hoe jij daarover denkt is mij uit je posting duidelijk, maar dat moet je zelf weten.
Inderdaad, ik sla 2 vliegen in 1 klap. Ik ben van de geluidsoverlast af (want daar gaat het me op dit moment inderdaad om, al heb jij dat kennelijk nog niet begrepen), maar dan ook gelijk van het risico op brand of illegale stroomaftapping. Ik zie niet in waarom ik dat niet zou mogen doen.
Het gaat nu inderdaad niet meer over geluid. Dat is jammer, ik maar ik voelde mij zo gigantisch aangevallen door deze posting, dat ik er toch op moest reageren.
Ik voel een enorme behoefte om nog meer beledigingen jouw richting uit te sturen, Eric, maar ik laat het hier maar liever bij.
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Ma Sep 25, 2006 12:53 am    Onderwerp: brommend geluid Reageer met quote

een brommend geluid 24 uur per dag, maar vanwege omgevingsgeluiden alleen 's nachts echt storend: dat herken ik. Bij mij hetzelfde, met dit verschil dat oordoppen niet afdoende zijn. Na maanden denk ik er achter te zijn dat de mechanische ventilatie van mijn buurhuis de oorzaak is. Hebben andere mensen hier ook slechte ervaringen mee?
Johannes
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Sep 25, 2006 8:27 am    Onderwerp: Re: brommend geluid Reageer met quote

Anonymous schreef:
een brommend geluid 24 uur per dag, maar vanwege omgevingsgeluiden alleen 's nachts echt storend: dat herken ik. Bij mij hetzelfde, met dit verschil dat oordoppen niet afdoende zijn. Na maanden denk ik er achter te zijn dat de mechanische ventilatie van mijn buurhuis de oorzaak is. Hebben andere mensen hier ook slechte ervaringen mee?
Johannes


Johannes, heb je de installatie bij de buren al eens uit laten schakelen? Dan kun je het makkelijkst bepalen of dit daadwerkelijk de bron van je hinder is.

Zelf heb ik inderdaad eens iets dergelijks meegemaakt. Het betrof hier echter een dakventilator op een liftschacht.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
henk
Gast





BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 11:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoewel (helaas) het gesprek de andere kant op ging, ben ook ik ook wel nieuwsgierig naar het verhaal over de GGD, meting en kosten.
Kan je apparatuur huren of zo??

De geluiden in mijn huurhuis zijn wel bekend en komen van ventilator op het dak en Hydrofoor onder de slaapkamer.
Ik weet niet veel van laag of hoogfrequent i.d.v.b. dus zal ik het e.a. in een nieuwe topic melden.

H.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 12:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Verhuurders (als ze nog allemaal deze service bieden):Hou je er rekening mee dat niet alle meters aangeven of het geluidsniveau wordt bepaald door hoge danwel lage frequenties, dat je voor een nuttig resultaat eigenlijk tóch een achtergrondniveau (met uitgeschakelde installaties) moet meten en dat je er met het meten niet bent? Het interpreteren van de meetwaarden vergt meestal wel enige vakkennis...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
hendrik
Gebruiker


Sinds: 10-3-2007
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 1:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Verhuurders (als ze nog allemaal deze service bieden):Hou je er rekening mee dat niet alle meters aangeven of het geluidsniveau wordt bepaald door hoge danwel lage frequenties, dat je voor een nuttig resultaat eigenlijk tóch een achtergrondniveau (met uitgeschakelde installaties) moet meten en dat je er met het meten niet bent? Het interpreteren van de meetwaarden vergt meestal wel enige vakkennis...


Ik zal de linken gaan volgen.. tnx

Ik bemerk nu dat meten nog geen weten is..
Misschien heb je tips zodat ik weet waar op te letten.

(ik zal in een nieuw draadje mijn ervaring melden)

H.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Aug 31, 2008 5:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ik heb last van een bromtoon in huis.Ja overdag valt het weg door omgevings-geluiden en s'nachts is het soms niet uit te houden.Speciaal aangemeten oordopjes helpen niet.Het komt niet uit mijn huis maar van buren.Eerst een vriendelijk briefje in de bussen gedaan met de vraag of iemand weet waar het vandaan komt en of meer mensen hier last van hebben.Daar kwam geen reactie op.Geprobeert met de wijkagent er wat aan te doen want het begon steeds meer op pesten te lijken.Daarmee is het contact met de buren alleen maar verslechterd.Nu zijn wat buren verhuist dus heb de nieuw opgerichte buurtbemiddeling erbij gehaalt.Ik was al zover dat het heel"toevallig"stil is als ik onverwacht thuiskom en mijn buren zijn weg.Normaal heb ik een vrij vast patroon van werken en thuiskomen.De bedoeling van wijkbemiddeling is dat je bij hen op kantoor met hun hulp in gesprek gaat met je buren.Dit liep weer mis want de buurvrouw vond het niet nodig om hen erbij te hebben en zou mij zelf uitnodigen.Deze uitnodiging moest ik een maand later zelf regelen anders was er nog niet gepraat.Zij wist nergens van en het enige dat ze kon bedenken was het centrale afzuigsysteem.Dus stelde ik voor om daar een bedrijf naar te laten kijken.Dat wilde ze niet en ze zou het systeem uitzetten.Einde gesprek.Wat moet je hier nou mee?Onze huizen zijn 25jaar oud en heel gehorig,allemaal beton platen.Dit is kwestie van een lange adem want de woonduur is hier zo'n 6jaar.Dan hoop ik dat er met de volgende wel te praten is.
Dit verhaal opschrijven lucht al op want als je niet uitkijkt wordt je leven alleen maar beheerst door geluidshinder.Groet 'Beppie
henk schreef:
Hoewel (helaas) het gesprek de andere kant op ging, ben ook ik ook wel nieuwsgierig naar het verhaal over de GGD, meting en kosten.
Kan je apparatuur huren of zo??

De geluiden in mijn huurhuis zijn wel bekend en komen van ventilator op het dak en Hydrofoor onder de slaapkamer.
Ik weet niet veel van laag of hoogfrequent i.d.v.b. dus zal ik het e.a. in een nieuwe topic melden.

H.
Sad
Naar boven
nienke
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Mei 03, 2009 11:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook last van het centrale afzuigsysteem op het dak van een kleine flat hier... het zorgt voor de circulering van lucht voor 6 woningen (3 verdiepingen in totaal) en ik zit bovenaan... hij staat op mn dak. In het begin heb ik isolatie materiaal in de gaten in de muren gedaan en dat verlichte wat... maar sinds twee dagen is het dof gaan bonken Sad ik baal als een stekker...

er heeft wel eens iemand naar gekeken van de woningbouw maar die man was zo bot en grof en zei gelijk "dat is normaal bij zon systeem" ik wist eigenlijk niet hoe snel ik die man mn huis uit wilde hebben...

Wat kan ik het beste doen?
Maakt zon apparaat standaard zon brom? Of echt alleen als ze ouder zijn?

groetjes
nienke
Naar boven
Andre



Sinds: 16-8-2009
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Ma Aug 17, 2009 12:49 am    Onderwerp: brom / dreun in huis Reageer met quote

NAV plotseling in ons huis aanwezige brom/dreun , nu op zoek naar oorzaak en oplossing.

Hele Internet al afgestroopt, verscheidene fora doorgespit, thans hier.

Ik vraag niet om een oplossing, probeer enkel bij te dragen aan meer begrip en wellicht kunnen mijn ervaringen nog iemand helpen.

En mensen die met onnadenkende opmerkingen komen, zoals ik die ook heb gelezen, beter geen voorbeelden, ik hoop dat zij er nooit geen last van krijgen !

Goed, 2 weken terug opeens in huis, lig 's avonds in bed en een ik hoor een geluid alsof er ergens een wasmachine/droger oid staat te draaien. Helaas om 6 uur 'smorgens nog, niet kunnen slapen van ellende er maar weer uit en er in en weer uit. 2 weken eerder trouwens ook al ervaren maar dat was slechts 1 nacht.


Nu is het elke dag 24 uur per dag en hoorbaar in hele huis, behalve op zolder, lucky me, staat daar mn pc Wink

Het geluid laat zich het best omschrijven als een laag frequent , 30 a 50 HZ ? veranderend pulserend, gedreun/gebrom die je zelfs kan voelen.

Dacht eerst aan tinnitus, maar als ik mn oren dichtdoe dan hoor ik niets dus dat kunnen we uitsluiten.

Alle zekeringen in meterkast uitgeschakeld, maakt niets uit, dreun.brom blijft.
Naar beide buren gegaan en gevraagd of ik even mocht luisteren, ook in hun huizen zelfde geluid. Verontrustend is echter dat we met 8 mensen hebben geluisterd en niemand hoort iets, alleen ik ...

Wat nog zou kunnen is dat, heb ik vroeger wel eens gehad, ik had toen de vreemde gewoonte liggend in bed mn kaken , tanden kiezen hard op elkaar te drukken en toen had ik ook last van dezelfde soort lage dreun/brom, ook zelfs op vakantie, begreep ik niets van maar opeens toen zelf begrepen en nooit meer last van gehad, ontspan uw kaken Wink

Wij, mijn vrouw en ik denken nu dat ik 1. (tijdelijk) overgevoelig ben voor lage frequenties en 2. dat er hier in de buurt, A12 wegwerkzaamheden gaande zijn. Wellicht dat die werkzaamheden met zware machines zulks een geluid veroorzaken dat die door de grond de funderingen van onze woonhuizen in een soort van resonantie brengen en die ik dan hoor.

Gisterennacht, weer heel laat naar bed, en opeens stilte, niets geen gedreun/gebrom meer, heerlijk in slaap gevallen, 's morgens wakker en ja hoor daar gaan we weer. Ik balanceer tussen relativeren en gek worden.

Oops vergeet ik nog wat:

Het interessante is dat ik het geluid in de nabijheid van de huizen (onze en buren) nog wel hoor maar beetje verder, 5 a 10 meter ofzo helemaal niet !


Laatst aangepast door Andre op Wo Aug 19, 2009 12:54 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Aug 17, 2009 3:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Andre,

Als er sprake is van reëel stoorgeluid, is er een bron.
Een bron is niet steeds gemakkelijk juist op te sporen, maar er is geen andere weg.

Dus ofwel vindt je die zelf of je schakelt een expert (b.v. studiebureel) in, die al meer ervaring hebben in het herkennen, door deductie uitschakelen, opsporen en lokaliseren van bronnen.

Ook voor hen hoeft dat niet steeds eenvoudig te zijn (en dus duur), en vaak afhankelijk van de medewerking van derden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Andre



Sinds: 16-8-2009
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Di Aug 18, 2009 1:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Andre,

Als er sprake is van reëel stoorgeluid, is er een bron.
Een bron is niet steeds gemakkelijk juist op te sporen, maar er is geen andere weg.

Dus ofwel vindt je die zelf of je schakelt een expert (b.v. studiebureel) in, die al meer ervaring hebben in het herkennen, door deductie uitschakelen, opsporen en lokaliseren van bronnen.

Ook voor hen hoeft dat niet steeds eenvoudig te zijn (en dus duur), en vaak afhankelijk van de medewerking van derden.


Bedankt voor het meedenken! Ja, ik meen dat er een werkelijke bron aanwezig is, lastig is, om te beginnen, de richting te bepalen, want die lijkt diffuus ofwel van alle kanten te kunnen komen.
Zou daar een voorbeeld van kunnen geven maar past niet in deze draad.

Nou, wellicht ook wel. In het kort dan:
Ons slaapkamerraam staat altijd open, frisse lucht, gericht op het noorden.
Ten zuiden van ons huis 'loopt' de A12 snelweg.

Toch, waarschijnlijk vanwege reflectie op andere bouwwwerken, gebouwen, horen wij altijd het verkeersgeluid op de A12. Zou niet moeten kunnen maar is toch zo, heeft ook met windrichting en wellicht ook met andere factoren van doen. Niet storend, ben dat gewend;)

Jaja, deductie, determinatie, zo werkt dat, helaas geen middelen om dit te gaan financieren. Eigenlijk zou er een overheidsinstantie moeten zijn die dit soort problemen zou kunnen onderzoeken zonder commerciele interesse Wink

Voor het moment werkt mn relativatie benadering: Ik besef dat ik dingen hoor die anderen , helaas, niet horen, en op één of andere manier werkt dat voor mij. Ik zal i.i.g. komende week een hoorstudio, zoals dat heet, bezoeken en eens zien wat daar uitkomt, en ik bericht hier.

Bedankt Eric

PS, Wellicht niet aan te bevelen maar na 2 flessen rode wijn kom ik wel gemakkelijker in slaap Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Aug 18, 2009 5:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Andre schreef:

PS, Wellicht niet aan te bevelen maar na 2 flessen rode wijn kom ik wel gemakkelijker in slaap Very Happy

Mr. Green Twisted Evil Zo'n excuses (alibi's) heb ik nog gehoord ...... Als niet over geluid is, is het wel wat anders ....
Rolling Eyes Hmmmmm ...... even kijken, ......, waar heb ik last van .....?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Andre



Sinds: 16-8-2009
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Wo Aug 19, 2009 12:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Andre schreef:

PS, Wellicht niet aan te bevelen maar na 2 flessen rode wijn kom ik wel gemakkelijker in slaap Very Happy

Mr. Green Twisted Evil Zo'n excuses (alibi's) heb ik nog gehoord ...... Als niet over geluid is, is het wel wat anders ....
Rolling Eyes Hmmmmm ...... even kijken, ......, waar heb ik last van .....?


Sorry hoor maar dit is een niet acceptabele opmerking, ik denk dat je toch niet helemaal begrijpt waar het werkelijk om gaat.

Vanwege de konstant aanwezige brom/dreun in huis, zoals ik heb uiteengezet, en na een week amper te hebben kunnen slapen idd mn toevlucht gezocht tot wat rode wijn, danwel alcohol en dan slaapt men EINDELIJK wel.

Eindelijk weer kunnen slapen zoals toen er nog niets aan de hand was.

Ik zit werkelijk niet te wachten op dit soort domme, onnadenkende reacties want dit geeft weer dat je er werkelijk geen snars van begrijpt.

Dag Eric, slaap lekker.

En ondertussen zoek ik i.q. naar een forum waar men daadwerkelijk begaan is met deze problematiek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.