Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidsisolatie vanwege burengeluid

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2016 2:10 pm    Onderwerp: geluidsisolatie vanwege burengeluid Reageer met quote

Dag allemaal,
Wij hebben een geweldig jaren 30 huis gekocht, maar dit blijkt nogal gehorig. Vooral stemmen en zo horen we. Luchtgeluid dus. Contactgeluid ook, maar daar heb ik minder last van geloof ik. Gelukkig ontdekten we het op tijd en kunnen we in de zitkamer nog een Isofix voorzetwandje laten plaatsen met van die rubber latjes die verlijmd worden. In de andere kamers doen we dat later, want het geld is op Wink

Maar nu had ik wat vragen waar ik geen (eenduidig) antwoord op kan vinden:
-Zo'n wandje gaat al heel veel schelen toch?
-Helpt het om in de kamers waar we dit nog niet doen de achterkant van meubels en schilderijen te beplakken met geluidsiolatiemateriaal?
-Is het niet ook al wat minder als huis is ingericht? (met o.a stoffen bank, vloerkleden etc.)
-Er zullen nog wat geluidslekken zijn waarvoor we een expert uit willen nodigen. Iemand daar ervaring mee? Helpt het kitten/dichten van die lekken inderdaad? Of is een wand genoeg?

Dank alvast voor jullie hulp!
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2016 7:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoeveel zo'n wand helpt ligt er aan hoeveel extra isolatie je nodig hebt.
En aan de gehele constructie van het gebouw, je kunt ook flankerende geluidsoverdracht (geluid via plafond, vloer en zijwanden) hebben die al snel bepalend wordt voor het geluid dat je hoort.
Dus je kunt moeilijk zeggen hoeveel zo'n wandje helpt als je de andere parameters niet kent.

Ik neem aan dat je de schilderijen aan de achterzijde met ABSORBEREND materiaal wilt beplakken. En dat gaat voor de isolatie niet significant helpen.

Inrichten helpt een paar dB, maar als je nu echt hinder ondervindt zal inrichten dat normaal gesproken niet voldoende verminderen.

Kitten is kierdichting en erg belangrijk, ook voor die voorzetwand. Maar het is een onderdeel van het totaal: je hebt een massa (de wand) daarvoor plaats je met een spouw een nieuwe wand waardoor je een massa-veer-massa-systeem creëert. Alles kierdichten is een vereiste. En dan krijg je nog de flankerende geluidsoverdracht. Daarom is een éénduidig antwoord op deze manier niet te geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.